W którym kraju robi się najwięcej zakupów online?
Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach ludzie przyzwyczaili się nie tylko do przeglądania i porównywania cen produktów online, ale także do zamawiania i kupowania bezpośrednio z Internetu. W ten sposób każdy może uzyskać żądany produkt lub usługę, o dowolnej porze dnia, z własnej kanapy, ponieważ płatności mogą być przy pomocy karty debetowej lub kredytowej.
Czy wiesz jednak, który kraj jest liderem jeśli chodzi o zakupy online? Mimo tego, że wydawałoby się że to Amerykanie, którzy preferują łatwość i wygodę gdy przychodzi do zakupów, to jednak nie oni zajmują pierwsze miejsce w zakupach online.
Prawda jest taka, że liderem w tym aspekcie są mieszkańcy Hong Kongu – specjalnej jednostki administracyjnej w chinach o wysokim stopniu samorządności. Według statystyk, przeciętny konsument mieszkający w tym mieście wydaje [prawie 2869 dolarów rocznie na zakupy online.
Drugie miejsce zajmują konsumenci w Norwegii – średnia kwota, jaką Norwedzy wydają w ciągu roku na zakup produktów i usług w Internecie to 2448 dolarów.
Trzeci w rankingu są mieszkańcy Izraela. Obywatele tego kraju dokonują rocznie zakupów internetowych za 2171 dolarów rocznie.
W rzeczywistości nie jest tajemnicą, że nawyki zakupowe online osób w danym kraju są ściśle związane ze średnim standardem życia i jego bogactwem. W rezultacie można powiedzieć, że bogatsze kraje mają więcej konsumentów chętnych do robienia zakupów w Internecie; podczas gdy kraje o niższym standardzie życia, a co za tym idzie niższym poziomie wynagrodzeń, wydają mniej na zakupy online. Bez wątpienia jednak kluczowym czynnikiem w takiej klasyfikacji krajów jest również dostęp do Internetu i jego jakość.
Przykładowo: w przeciwieństwie do takich krajów, jak Norwegia, Izrael i Hong Kong, w kraju takim jak Filipiny średnia roczna kwota wydana na zakupy internetowe wynosi zaledwie 38 dolarów na osobę. Czynniki, które powodują tą różnicę są liczne, ale dwa najważniejsze to: dostęp do Internetu i ogólny poziom zamożności w kraju.
W przeciwieństwie do Filipin, w USA konsumenci wydają średnio 1757 dolarów na osobę na zakupy online. Dania jest niedużo za Stanami Zjednoczonymi, ze średnimi wydatkami na zakupy internetowe wynoszącymi 1744 dolarów rocznie. Następnie widnieją kraje z wiodącymi gospodarkami na świecie, takie jak Wielka Brytania, Szwajcaria i Finlandia – nadal można uznać, że większość towarów i usług kupowanych jest online.
Dalej w rankingu, poniżej tego rocznego limitu 1500 dolarów są kraje, w których zakupy online kwitną, ale gdzie średnia kwota wydana na osobę jest znacznie niższa( jednak nie mniej niż 1000 dolarów). Te kraje to: Szwecja, Irlandia, Kanada, Singapur, Francja, Niemcy, Austria i Holandia.
Kraje, w których konsumenci wydają średnio na zakupy online poniżej 1000 dolarów, to kraje, które również wykazują znaczny wzrost i rozwój ich gospodarki- Japonia, Australia, Hiszpania, Korea Południowa, Włochy, Chiny i inne.
Większość krajów tworzących Amerykę Południową i Europę Wschodnią zajmuje najniższe pozycje w tym rankingu. Ludzie w tych krajach wydają średnio 500 dolarów lub mniej na zakupy online.. Nie oznacza to jednak, że nie nastąpił wzrost liczby zakupów online. Jednak nasz kraj ma wiele do pokonania w nadchodzących latach. Oczywiście już teraz sklepy internetowe oferują bardziej nowoczesne metody płatności i łatwiejsze sposoby zamawiania pożądanych produktów i usług.
Innowacyjne i łatwe metody płatności, różnorodność oferowanych produktów, przyjazny dla użytkownika interfejs i coraz bardziej ukierunkowana na klienta polityka firm, mających na celu przyciągnięcie coraz większej puli konsumentów, to główny cel firm nie tylko w Internecie, ale także w fizycznych sklepach detalicznych.