Wzór umowy o udzielenie limitu kredytowego dla AXI Card Prime: https://axi-card.pl/prime
Wzór umowy o udzielenie limitu kredytowego dla AXI Card Standard: https://axi-card.pl/standard
Wzór umowy o udzielenie limitu kredytowego dla AXI Card Smart poniżej
Nazwa dokumentu: | UMOWA O KORZYSTANIE Z KARTY KREDYTOWEJ AXI CARD SMART NR «ICardNumber»
| ||
Data zawarcia: | «Today» r.
| ||
Strony Umowy: | EPS: | Easy Payment Services OOD (Druzhestvo s ogranichena otgovornost), spółka prawa bułgarskiego z siedzibą w Sofii, Bułgaria, przy ul. Bulwar Jawaharlal Nehru 28, piętro 2, lokal 40-46, kod: 1324, Okręg Sofia, Bułgaria, wpisaną do bułgarskiego rejestru spółek (Trgovski Riegistr) przez Agencję ds. Rejestrów pod numerem: 204112059;
działająca w Polsce poprzez oddział:
Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie przy ul. Bukowińskiej 22B, 02-703 Warszawa, wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000720382, NIP: 1070040459, REGON: 369578776, adres poczty elektronicznej: help@axi-card.pl, adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-28261-50270-GFFFV-26
| |
KLIENT: | Panem / Panią «ClientName», adres zamieszkania: «ClientCurrentAddress», adres zameldowania: «ClientLKAddress», seria i numer dokumentu tożsamości: «ClientPassportNo», numer PESEL: «ClientEGN», e-mail: «ClientEmail», telefon: «ClientMobilePhone»
| ||
| |||
I. POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE KORZYSTANIA Z KARTY KREDYTOWEJ AXI CARD SMART
| |||
1. Informacje ogólne
| |||
1.1 Rodzaj Karty kredytowej | Karta kredytowa AXI Card Smart
| ||
1.2 Posiadacz Karty kredytowej
| «EmbossName»
| ||
1.3 Numer Umowy | «ICardNumber»
| ||
1.4 Rodzaj kredytu | Odnawialny limit kredytowy w karcie kredytowej (Limit płatniczy)
| ||
1.5 Okres obowiązywania Umowy | 6 lat
| ||
2. Informacje dotyczące Limitu płatniczego udostępnionego w Karcie kredytowej
| |||
2.1 Kwota Limitu płatniczego | Wysokość: | «CardLimit» zł
| |
| Informacje dodatkowe:
| Kwota wszystkich środków pieniężnych udostępnionych Klientowi na podstawie Umowy.
| |
2.2 Całkowita kwota Limitu płatniczego | Wysokość: | Wskazana w Tabeli Opłat i Prowizji
| |
Informacje dodatkowe: | Kwota wszystkich środków pieniężnych udostępnionych Klientowi na podstawie Umowy, nieobejmujących kredytowanych kosztów kredytu (w postaci Opłaty za wydanie Karty kredytowej oraz Opłaty za dokonanie jednej Transakcji płatności Kartą kredytową - wskazanych w Tabeli Opłat i Prowizji), które EPS udostępnia Klientowi na podstawie Umowy. Całkowita kwota Limitu płatniczego stanowi całkowitą kwotę kredytu w rozumieniu art. 5 pkt 7 Ustawy.
| ||
2.3 Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego
| Wysokość: | 19,99% Kwoty Limitu płatniczego w stosunku rocznym 1,66% w stosunku miesięcznym (dla danego Okresu rozliczeniowego)
| |
Kwota nominalna: | Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji
| ||
Informacje dodatkowe: | Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego została podana dla całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego, tj. okresu 12 miesięcy i jest naliczana i należna na rzecz EPS od kwoty udostępnionego Limitu płatniczego osobno dla każdego Okresu rozliczeniowego w wysokości 1,66 % kwoty Limitu płatniczego, począwszy od dnia dokonania przez Klienta pierwszej Transakcji.
| ||
2.4 Odsetki kapitałowe | Wysokość: | 18,5% (odsetki zmienne) w stosunku rocznym
| |
Kwota nominalna: | Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji
| ||
Informacje dodatkowe: | Odsetki kapitałowe są naliczane od wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego i mają charakter zmienny, uzależniony od aktualnej wysokości stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego. Zasady dotyczące zmiany wysokości Odsetek kapitałowych zostały wskazane w pkt 16.7 Umowy.
| ||
2.5 Okres udostępnienia Limitu płatniczego
| 12 miesięcy od dnia zawarcia Umowy | ||
3. Informacje dotyczące kosztów związanych z Kartą kredytową
| |||
3.1 Opłata za wydanie Karty kredytowej | Wysokość:
| 100 zł (zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji)
| |
Informacje dodatkowe: | Opłata za wydanie Karty kredytowej to opłata pobierana przez EPS jako wydawcę Karty kredytowej, która nie jest bezpośrednio związana z udostępnieniem Limitu płatniczego, a jest należna od Klienta na rzecz EPS za wydanie Karty kredytowej o określonych cechach (parametrach), w tym za pośrednictwem której to Karty kredytowej możliwe jest dokonywanie Transakcji. | ||
3.2 Opłata za obsługę Karty kredytowej | Wysokość:
| 50 zł dla pierwszego Okresu rozliczeniowego (zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji)
300 zł (miesięcznie) dla każdego kolejnego Okresu rozliczeniowego (zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji)
| |
Informacje dodatkowe: | Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana pod warunkiem dokonania przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym co najmniej jednej Transakcji lub braku dokonania pełnej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty za poprzedni Okres rozliczeniowym w Terminie spłaty. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana w ostatnim dniu Okresu rozliczeniowego, za który jest należna. | ||
3.3 Opłaty za używanie Karty kredytowej | Wysokość: | Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji
| |
Informacje dodatkowe:
| Wysokość poszczególnych Opłat za używanie Karty kredytowej jest uzależniona od rodzaju oraz ilości dokonywanych przez Klienta Transakcji, a ich wysokość jest wskazana w Tabeli Opłat i Prowizji.
| ||
4. Informacje dotyczące całkowitych kosztów związanych z korzystaniem z Limitu płatniczego
| |||
4.1 Całkowity koszt Limitu płatniczego
| Wysokość: | Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji
| |
| Informacje dodatkowe: | Wskazana w Tabeli Opłat i Prowizji kwota Całkowitego kosztu Limitu płatniczego została podana dla całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.
Ze względu na charakterystykę i sposób działania Karty kredytowej, wskazana powyżej kwota Całkowitego kosztu Limitu płatniczego ma charakter przykładowy i została obliczona przy uwzględnieniu założeń zawartych w pkt 10.1 Umowy. Całkowity koszt Limitu płatniczego stanowi sumę naliczonych w całym okresie udostępnienia Limitu płatniczego: Prowizji za udostępnienie limitu płatniczego, Odsetek kapitałowych, Opłaty za wydanie Karty kredytowej, Opłaty za obsługę Karty kredytowej oraz Opłaty za używanie Karty kredytowej. Ostateczna wysokość Całkowitego kosztu Limitu płatniczego może być inna od wskazanej powyżej kwoty i jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w trakcie całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.
| |
4.2 Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO)
| Wysokość: | Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji
| |
| Informacje dodatkowe: | Podana wysokość Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) ma charakter przykładowy i została obliczona przy uwzględnieniu założeń zawartych w pkt 10.1 Umowy. Ostateczna wysokość Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) może być inna od wskazanej powyżej wartości i jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w trakcie całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.
| |
5. Informacje dotyczące spłaty należności wynikających z Umowy
| |||
5.1 Miesięczna kwota do spłaty: | Wysokość: | Miesięczna kwota do spłaty stanowi sumę dokonanych przez Klienta lub naliczonych w danym Okresie rozliczeniowym: Transakcji, Prowizji za udostępnienie Limitu płatniczego, Odsetek kapitałowych naliczonych od kwoty wykorzystanego Limitu płatniczego, Opłaty za obsługę Karty kredytowej, Opłat za używanie Karty kredytowej, innych opłat, prowizji, odsetek za opóźnienie i kosztów naliczonych zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji lub Umową, jak również skumulowanej wartości Kwot niespłaconych z poprzednich Okresów rozliczeniowych.
| |
Informacje dodatkowe: | Ostateczna wysokość Miesięcznej kwoty do spłaty jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w danym Okresie rozliczeniowym oraz wysokości Kwoty niespłaconej z poprzedniego Okresu rozliczeniowego.
| ||
5.2 Minimalna miesięczna kwota do spłaty | Wysokość: | 20% Miesięcznej kwoty do spłaty | |
5.3 Całkowita kwota do spłaty: | Wysokość: | Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji | |
| Informacje dodatkowe: | Wskazana w Tabeli Opłat i Prowizji kwota Całkowitej kwoty do spłaty została podana dla całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.
Ze względu na charakterystykę i sposób działania Karty kredytowej, wskazana powyżej kwota Całkowitej kwoty do spłaty ma charakter przykładowy i została obliczona przy uwzględnieniu założeń zawartych w pkt 10.1 Umowy. Całkowita kwota do spłaty stanowi sumę wykorzystanego przez Klienta Limitu płatniczego oraz Całkowitego kosztu Limitu płatniczego w całym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Ostateczna wysokość Całkowitej kwoty do spłaty może być inna od wskazanej powyżej kwoty i jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w trakcie całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.
| |
5.4 Okres rozliczeniowy | Długość: | Miesiąc kalendarzowy
| |
Informacje dodatkowe: | W przypadku, jeżeli data zawarcia Umowy przypada na dzień inny niż 1 dzień danego miesiąca kalendarzowego, pierwszym Okresem rozliczeniowym jest okres od dnia zawarcia Umowy do ostatniego dnia tego miesiąca kalendarzowego, w którym Umowa została zawarta.
| ||
5.5 Data rozliczenia | 1 dzień każdego kolejnego miesiąca kalendarzowego przypadającego (następującego) po danym Okresie rozliczeniowym.
| ||
5.6 Okres spłaty | 5 następujących po sobie dni liczonych od Daty rozliczenia (włączając) do Terminu spłaty.
| ||
5.7 Termin spłaty | 5 dzień każdego kolejnego miesiąca kalendarzowego przypadającego po danym Okresie rozliczeniowym (4 dzień liczony od Daty rozliczenia). Jeżeli Termin spłaty przypada na sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas Termin spłaty przypada na najbliższy Dzień roboczy przypadający po tym dniu.
| ||
5.8 Końcowy termin spłaty | Końcowy termin spłaty jest ostatnim dniem Okresu obowiązywania Umowy wskazanym w pkt 1.5 Postanowień szczegółowych. Jeżeli Końcowy termin spłaty przypada na sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas Końcowy termin spłaty przypada na najbliższy Dzień roboczy przypadający po tym dniu.
| ||
5.9 Rachunek bankowy EPS przeznaczony do spłat | Rachunek bankowy numer «IBAN» prowadzony w banku BNP Paribas Bank Polska S.A.
|
II.POSTANOWIENIA OGÓLNE
|
1. Definicje Poniżej zdefiniowane pojęcia stosowane w Umowie mają następujące nadane im znaczenie: 1.1 Całkowita kwota do spłaty oznacza wskazaną w Postanowieniach szczegółowych kwotę podlegającą spłacie przez Klienta na rzecz EPS równą sumie wykorzystanego przez Klienta Limitu płatniczego oraz Całkowitego kosztu Limitu płatniczego w całym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Wskazana w Postanowieniach szczegółowych kwota Całkowitej kwoty do spłaty ma charakter przykładowy i została obliczona przy uwzględnieniu założeń zawartych w pkt 10.1 Umowy. Ostateczna wysokość Całkowitej kwoty do spłaty może być inna od wskazanej w Postanowieniach szczegółowych i jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w trakcie całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego; 1.2 Całkowity koszt Limitu płatniczego oznacza wskazaną w Postanowieniach szczegółowych sumę naliczonych w całym okresie udostępnienia Limitu płatniczego: Prowizji za udostępnienie limitu płatniczego, Odsetek kapitałowych, Opłaty za wydanie Karty kredytowej, Opłaty za obsługę Karty kredytowej, Opłaty za używanie Karty kredytowej stanowiących koszt, jaki Klient ponosi na rzecz EPS w związku z korzystaniem z Limitu płatniczego. Wskazana w Postanowieniach szczegółowych kwota Całkowitego kosztu Limitu płatniczego ma charakter przykładowy i została obliczona przy uwzględnieniu założeń zawartych w pkt 10.1 Umowy. Ostateczna wysokość Całkowitego kosztu Limitu płatniczego może być inna od kwoty wskazanej w Postanowieniach szczegółowych i jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w trakcie całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego; 1.3 Data rozliczenia oznacza dzień, w którym EPS sporządza i udostępnia Klientowi Wyciąg. Data rozliczenia jest wskazana w Postanowieniach szczegółowych; 1.4 Dyspozycja oznacza oświadczenie (wniosek) Klienta skierowane do EPS, o których mowa w Umowie. Sposób składania Dyspozycji określa Regulamin serwisu; 1.5 Dział Obsługi Klienta oznacza Dział Obsługi Klienta EPS dostępny dla Klienta pod numerem telefonu: +48 222 70 70 30 lub adresem poczty elektronicznej: help@axi-card.pl; 1.6 Dzień roboczy oznacza dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy; 1.7 Formularz informacyjny oznacza formularz informacyjny dotyczący Limitu płatniczego w rozumieniu art. 14 ust. 1 Ustawy; 1.8 Karta kredytowa oznacza wydaną przez EPS na rzecz Klienta kartę kredytową w rozumieniu art. 2 pkt 34 Rozporządzenia Interchange, będącą kartą płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 15a Ustawy o usługach płatniczych oraz art. 2 pkt 15 Rozporządzenie Interchange, a ponadto instrumentem płatniczym w rozumieniu art. 2 pkt 10 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 4 Ustawy o usługach płatniczych, umożliwiającą Klientowi zainicjowanie Transakcji w ciężar Limitu płatniczego udostępnionego Klientowi przez EPS; 1.9 Klient oznacza konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego posiadającego pełną zdolność do czynności prawnych; 1.10 Kodeks cywilny oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny; 1.11 Końcowy termin spłaty oznacza ostateczny termin spłaty Kwoty do spłaty, którym jest ostatni dzień planowanego Okresu obowiązywania Umowy i Okresu udostępnienia Limitu płatniczego lub alternatywnie jakikolwiek wcześniejszy dzień będący jednocześnie dniem wygaśnięcia Umowy z jakiegokolwiek innego powodu przed tym terminem (np. na skutek rozwiązania Umowy poprzez jej wypowiedzenie). Jeżeli Końcowy termin spłaty przypada na sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas Końcowy termin spłaty przypada na najbliższy Dzień roboczy przypadający po tym dniu. Okres obowiązywania Umowy oraz Okres udostępnienia limitu płatniczego są wskazane w Postanowieniach szczegółowych; 1.12 Miesięczna kwota do spłaty oznacza kwotę podlegającą spłacie przez Klienta na rzecz EPS w Terminie spłaty, na którą składają się dotyczące danego Okresu rozliczeniowego: 1.12.1 Wykorzystana kwota Limitu płatniczego (na którą składają się: (i) Transakcje dokonane w danym Okresie rozliczeniowym, (ii) opłaty lub prowizje związane z Transakcjami dokonanymi w danym Okresie rozliczeniowym, (iii) Kwota niespłacona z poprzedniego Okresu rozliczeniowego); 1.12.2 kwota Prowizji za udostępnienie Limitu płatniczego naliczona w stosunku miesięcznym (dla danego Okresu rozliczeniowego); 1.12.3 kwota Opłaty za obsługę Karty kredytowej; 1.12.4 Odsetki kapitałowe naliczone od Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego; 1.13 Kwota niespłacona oznacza różnicę pomiędzy Miesięczną kwotą do spłaty obejmującym dany Okres rozliczeniowy a faktycznie spłaconą przez Klienta na rzecz EPS kwotą; 1.14 Kwota zadłużenia oznacza kwotę aktualnego salda wszystkich zobowiązań pieniężnych Klienta wobec EPS wynikających z Umowy; 1.15 Limit płatniczy oznacza wskazaną w Postanowieniach szczegółowych wyrażoną w złotych maksymalną kwotę wszystkich środków pieniężnych, udostępnionych Klientowi przez EPS na podstawie Umowy. Limit płatniczy jest ponadto kredytem płatniczym, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/110/WE z dnia 16 września 2009 r. w sprawie podejmowania i prowadzenia działalności przez instytucje pieniądza elektronicznego oraz nadzoru ostrożnościowego nad ich działalnością, zmieniająca dyrektywy 2005/60/WE i 2006/48/WE oraz uchylająca dyrektywę 2000/46/WE z dnia 16 września 2009 r. oraz w art. 132j ust. 3 w zw. z art. 74 ust. 3 Ustawy o usługach płatniczych, będący jednocześnie kredytem konsumenckim w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy; 1.16 Minimalna miesięczna kwota do spłaty oznacza wyrażoną procentowo część Miesięcznej kwoty do spłaty wskazaną w Postanowieniach szczegółowych. Dokładna wysokość Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty wyrażona kwotowo jest każdorazowo wskazana w Wyciągu; 1.17 Ocena zdolności kredytowej oznacza przeprowadzaną przez EPS na podstawie art. 9 ust. 1 i 2 Ustawy ocenę zdolności kredytowej Klienta mającą na celu ustalenie, czy Klient jest zdolny do terminowego regulowania na rzecz EPS zobowiązań pieniężnych Klienta wynikających z Umowy; 1.18 Odsetki kapitałowe oznaczają wskazane w Umowie odsetki w rozumieniu art. 359 § 1 Kodeksu cywilnego o zmiennym oprocentowaniu, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku, jeżeli w Umowie odsetki zostały ustalone: 1.18.1 w wysokości 0 % - odsetki nie są należne na rzecz EPS; 1.18.2 w wysokości odsetek maksymalnych – odsetki są należne na rzecz EPS w aktualnej wysokości maksymalnych odsetek ustawowych w rozumieniu art. 359 § 21 Kodeksu cywilnego; 1.18.3 w wysokości innej niż 0% oraz odsetek maksymalnych – odsetki są należne na rzecz EPS we wskazanej wysokości z tym zastrzeżeniem, że ich wysokość w każdym czasie nie może być wyższa niż wysokość maksymalnych odsetek ustawowych w rozumieniu art. 359 § 21 Kodeksu cywilnego; 1.19 Odsetki za opóźnienie oznaczają maksymalne odsetki za opóźnienie w rozumieniu art. 481 § 21 Kodeksu cywilnego; 1.20 Okres obowiązywania Umowy oznacza okres, na jaki została zawarta Umowa. Okres obowiązywania umowy został wskazany w Postanowieniach szczegółowych; 1.21 Okres spłaty oznacza wskazany w Postanowieniach szczegółowych okres następujący po zakończeniu danego Okresu rozliczeniowego, w którym Klient dokonuje spłaty na rzecz EPS Miesięcznej kwoty do spłaty lub co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty; 1.22 Okres rozliczeniowy oznacza okres danego miesiąca kalendarzowego, w którym EPS ewidencjonuje dokonywane przez Klienta Transakcje w ciężar Limitu płatniczego oraz po zakończeniu którego EPS, w dacie Wyciągu, sporządza i udostępnia Klientowi Wyciąg; 1.23 Okres udostępnienia Limitu płatniczego oznacza okres kolejnych, następujących po sobie 12 miesięcy, liczonych odpowiednio od: (i) w przypadku zawarcia Umowy – od 1 dnia obowiązywania Umowy; (ii) w przypadku każdego odnowienia Limitu płatniczego po okresie pierwszych 12 miesięcy – od 1 dnia każdego kolejnego 12 miesięcznego okresu po dokonaniu odnowienia Limitu płatniczego, nie dłużej jednak niż Okres obowiązywania Umowy wskazany w pkt 1.5 Postanowień szczegółowych; 1.24 Opłata za obsługę Karty kredytowej oznacza świadczoną przez EPS na rzecz Klienta usługę umożliwiającą Klientowi korzystanie z Karty kredytowej i dokonywanie Transakcji. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana pod warunkiem dokonania przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym co najmniej jednej Transakcji lub braku dokonania pełnej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty za poprzedni Okres rozliczeniowy w Terminie spłaty. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana w ostatnim dniu Okresu rozliczeniowego, za który jest należna; 1.25 Polityka prywatności oznacza Politykę prywatności EPS dostępną na Stronie internetowej pod adresem URL: www.axi-card.pl/rodo; 1.26 Postanowienia szczegółowe oznaczają znajdującą się w Umowie tabelę pod nazwą „Postanowienia szczegółowe korzystania z karty kredytowej AXI Card Smart” zawierającą najważniejsze informacje, w tym dane finansowe, dotyczące udostępnionego Klientowi przez EPS Limitu płatniczego; 1.27 Prawo bankowe oznacza ustawę z dnia z 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe; 1.28 Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego oznacza wynagrodzenie przysługujące EPS za udostępnienie oraz możliwość korzystania przez Klienta z Limitu płatniczego w całym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego została podana dla całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego, tj. okresu 12 miesięcy i jest naliczana i należna na rzecz EPS osobno dla każdego Okresu rozliczeniowego w wysokości 1,66% kwoty przyznanego Limitu płatniczego, począwszy od dnia dokonania przez Klienta pierwszej Transakcji. Wysokość oraz kwota łączna Prowizji za udostepnienie Limitu płatniczego jest wskazana w Postanowieniach szczegółowych; 1.29 Punkt akceptujący oznacza punkt handlowy lub usługowy, w którym Klient może dokonać Transakcji; 1.30 Rachunek bankowy EPS oznacza rachunek bankowy, którego posiadaczem jest EPS, przeznaczony do spłat przez Klienta na rzecz EPS wszelkich należności pieniężnych wynikających z Umowy. Numer Rachunku bankowego EPS jest wskazany w Postanowieniach szczegółowych; 1.31 Rachunek Karty kredytowej oznacza powiązany z Kartą kredytową rachunek służący do ewidencji i rozliczania Transakcji, kosztów związanych z udostępnionym Klientowi przez EPS Limitem płatniczym oraz Kartą kredytową; 1.32 Regulamin oznacza Regulamin świadczenia usług płatniczych przez Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce; 1.33 Regulamin serwisu oznacza Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce za pośrednictwem Strony internetowej, wydany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin serwisu dostępny jest na Stronie internetowej; 1.34 Reklamacja oznacza: (i) jeżeli dotyczy usług płatniczych EPS: reklamację w rozumieniu art. 2 pkt. 24b Ustawy o usługach płatniczych tj. wystąpienia skierowanego do EPS jako dostawcy usług płatniczych przez użytkownika tych usług płatniczych (Klienta), w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez EPS jako dostawcę usług płatniczych, lub (ii) jeżeli dotyczy innych usług EPS - reklamację w rozumieniu art. 2 pkt. 2 Ustawy o rozpatrywaniu reklamacji tj. wystąpienie skierowane do EPS przez Klienta, w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez EPS; 1.35 Rozporządzenie Interchange oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/751 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie opłat interchange w odniesieniu do transakcji płatniczych realizowanych w oparciu o kartę; 1.36 Strona lub Strony oznacza każdą ze stron Umowy osobno lub obie strony Umowy łącznie; 1.37 Strona internetowa oznacza stronę internetową należącą do EPS znajdującą się pod adresem URL: www.axi-card.pl; 1.38 Tabela Opłat i Prowizji oznacza zestawienie wszelkich opłat i prowizji związanych z korzystaniem przez Klienta z Karty kredytowej; 1.39 Termin spłaty oznacza termin spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty albo co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty. Jeżeli Termin spłaty przypada na sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wówczas Termin spłaty przypada na najbliższy Dzień roboczy przypadający po tym dniu. Termin spłaty jest wskazany w Postanowieniach szczegółowych, natomiast dokładny Termin spłaty zostanie każdorazowo wskazany w Wyciągu; 1.40 Transakcja oznacza zainicjowaną przez Klienta lub Punkt akceptujący na podstawie zlecenia płatniczego transakcję płatniczą dokonywaną przy użyciu Karty kredytowej lub w oparciu o Kartę kredytową, która odbywa się w ramach udostępnionego przez EPS Limitu płatniczego, w tym m. in.: (i) płatności za nabywane towary lub usługi w Punktach akceptujących (np. w punktach POS), (ii) wypłatę środków pieniężnych (gotówki) w bankomatach, bankach lub innych instytucjach finansowych, (iii) płatność dokonaną bez fizycznego użycia Karty kredytowej na podstawie Dyspozycji złożonej przez Klienta do EPS za pośrednictwem telefonicznego lub elektronicznego kanału komunikacji, (iv) płatności u podmiotów świadczących usługi w zakresie gier losowych lub hazardowych, zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, (v) płatności u podmiotów świadczących usługi w zakresie wymiany walut, walut wirtualnych i środków płatniczych oraz pośredniczących w wymianie; 1.41 Umowa oznacza niniejszą Umowę o korzystanie z karty kredytowej AXI Card Smart; 1.42 Usługi płatnicze oznacza świadczenie przez EPS na rzecz Klienta usług płatniczych wskazanych w pkt 2.1 Umowy; 1.43 Ustawa oznacza ustawę z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim; 1.44 Ustawa o BIG oznacza ustawę z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych; 1.45 Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji oznacza ustawę z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym; 1.46 Ustawa o usługach płatniczych oznacza ustawę z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych; 1.47 Wniosek oznacza wniosek o wydanie i korzystanie z Karty kredytowej oraz przyznanie Limitu płatniczego złożony przez Klienta za pośrednictwem Strony internetowej; 1.48 Wyciąg oznacza zestawienie wszystkich Transakcji dokonanych przez Klienta w ciężar Limitu płatniczego w danym Okresie rozliczeniowym, wraz z ewentualnie pobranymi opłatami, prowizjami lub innymi należnościami EPS na podstawie Umowy, sporządzany i udostępniany Klientowi przez EPS w Dacie rozliczenia; 1.49 Wykorzystana kwota Limitu płatniczego oznacza wykorzystane przez Klienta saldo udostępnionego Limitu płatniczego. Na Wykorzystaną kwotę Limitu płatniczego składają się: (i) Transakcje dokonane w danym Okresie rozliczeniowym, (ii) opłaty lub prowizje związane z Transakcjami dokonanymi w danym Okresie rozliczeniowym, (iii) Kwota niespłacona z poprzedniego Okresu rozliczeniowego; 1.50 Załącznik (Załączniki) oznacza załącznik do Umowy, stanowiące jej integralne części; 1.51 Zewnętrzne bazy danych oznacza bazy danych podmiotów trzecich, z których, na podstawie zawartych umów oraz zgód udzielonych przez Klienta na Stronie internetowej, korzysta EPS w celu dokonania Oceny zdolności kredytowej Klienta. Podmioty lub kategorie podmiotów, do których należą Zewnętrzne bazy danych, wskazane są w Polityce prywatności.
|
2. Przedmiot Umowy 2.1 Na podstawie i zasadach określonych w Umowie, EPS zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta następujących rodzajów Usług płatniczych: 2.1.1 wydawać Klientowi Karty kredytowe będące instrumentami płatniczymi (art. 3 ust. 1 pkt 4 Ustawy o usługach płatniczych); 2.1.2 wykonywać zainicjowane przez Klienta lub Punkt akceptujący Transakcje w ciężar udostępnionego Klientowi przez EPS Limitu płatniczego w celu realizacji tych Transakcji (art. 3 ust. 1 pkt 2 lit. b) w zw. z pkt 3 Ustawy o usługach płatniczych). 2.2 Umowa reguluje prawa i obowiązki Stron w związku ze świadczeniem przez EPS na rzecz Klienta Usług płatniczych, określonych w pkt 2.1. 2.3 Usługi płatnicze określone w pkt 2.1 składają się łącznie na usługę karty kredytowej, o której mowa w art. 2 pkt 34 w zw. z pkt 5 Rozporządzenia Interchange, dzięki której Klient lub Punkt akceptujący może dokonywać Transakcji w oparciu o Kartę kredytową, w wyniku której Klient zostanie w całości obciążony kwotą Transakcji, w ciężar Limitu płatniczego udostępnionego Klientowi przez EPS, wraz z ewentualnymi dodatkowymi opłatami lub prowizjami określonymi w Tabeli Opłat i Prowizji oraz Odsetkami kapitałowymi. Udostępniony Limit płatniczy ma charakter pomocniczy i służy jedynie udostępnieniu pożyczki pieniężnej w celu świadczenia usług płatniczych w zakresie wskazanym w niniejszej Umowie. Niniejsza Umowa jest umową o wydanie i używanie karty kredytowej. 2.4 Karta kredytowa jest kartą kredytową w rozumieniu art. 2 pkt 34 Rozporządzenia Interchange, będącą kartą płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 15a Ustawy o usługach płatniczych oraz art. 2 pkt 15 Rozporządzenie Interchange, a ponadto instrumentem płatniczym w rozumieniu art. 2 pkt 10 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 4 Ustawy o usługach płatniczych. 2.5 Umowa o świadczenie Usług płatniczych określonych w pkt 2.1 składa się łącznie z następujących dokumentów: niniejszej Umowy, Regulaminu oraz Tabeli Opłat i Prowizji. Wymienione dokumenty stanowią łącznie umowę ramową w rozumieniu art. 2 pkt 31 oraz Rozdziału 3 Ustawy o usługach płatniczych, jak również umowę o kartę kredytową w rozumieniu art. 36d pkt 2 Ustawy o kredycie konsumenckim. Ponadto, niniejsza Umowa stanowi umowę o kredyt konsumencki w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o kredycie konsumenckim. 2.6 W przypadku zaistnienia ewentualnych rozbieżności w interpretacji postanowień Umowy, Regulaminu oraz Tabeli Opłat i Prowizji, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy, następnie postanowienia Tabeli Opłat i Prowizji, a następnie Regulaminu. 2.7 Postanowienia dotyczące Limitu płatniczego, w tym postanowienia dotyczące kosztów związanych z udostępnieniem Klientowi Limitu płatniczego, zostały określone w Umowie. 2.8 Postanowienia dotyczące Karty kredytowej zostały określone w Umowie, Regulaminie oraz Tabeli Opłat i Prowizji, natomiast postanowienia dotyczące kosztów związanych z Kartą kredytową zostały określone w Umowie oraz Tabeli Opłat i Prowizji. 2.9 EPS jest unijną instytucją pieniądza elektronicznego w rozumieniu art. 2 pkt 31a Ustawy o usługach płatniczych działającą w oparciu o decyzję numer 259 wydaną przez Narodowy Bank Bułgarii z dnia 25 października 2018 r., uprawnioną do świadczenia na terytorium Polski między innymi usług wskazanych w pkt 2.1 na podstawie decyzji numer BNB-15249/03.02.2023 z dnia 3 lutego 2023 r..
|
3. Zawarcie Umowy, wydanie Karty kredytowej oraz udostępnienie Limitu płatniczego 3.1 Strony zawierają Umowę, o ile zostały spełnione łącznie następujące warunki: 1. 2. 3. 3.1 3.1.1 Klient jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych; 3.1.2 Klient jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego, tj. jest osobą fizyczną zawierającą Umowę dla celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta; 3.1.3 Klient złożył Wniosek za pośrednictwem Strony internetowej lub telefonicznie kontaktując się z Działem Obsługi Klienta; 3.1.4 EPS dokonał pozytywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta; 3.1.5 Klient nie został przez EPS odrzucony z obiektywnie uzasadnionych lub prawem dopuszczalnych przyczyn. 3.2 Klient składa Wniosek za pośrednictwem Strony internetowej lub telefonicznie kontaktując się z Działem Obsługi Klienta, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie serwisu. 3.3 W procesie Oceny zdolności kredytowej EPS może korzystać z własnych lub Zewnętrznych baz danych. 3.4 W przypadku dokonania przez EPS pozytywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta, EPS najpóźniej w kolejny Dniu roboczym następującym po dniu, w którym EPS dokonał pozytywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta, prześle na adres poczty elektronicznej Klienta, sporządzone na trwałym nośniku: 3.4.1 Formularz informacyjny; 3.4.2 Umowę; 3.4.3 Regulamin; 3.4.4 Tabelę Opłat i Prowizji. 3.5 W przypadku, jeżeli Klient wyraża wolę zawarcia Umowy w formie pisemnej, Umowa zostanie zawarta przez obie Strony poprzez złożenie na Umowie podpisów Stron (przedstawicieli Stron) i w tym celu EPS prześle Klientowi dokumenty wskazanie w pkt 3.4.1-3.4.4 za pośrednictwem firmy kurierskiej celem ich podpisania przez Klienta. 3.6 EPS udostępni Klientowi Limit płatniczy po zawarciu Umowy, nie później niż w terminie aktywacji Karty kredytowej. Zasady dotyczące wydania, dostarczenia oraz aktywowania przez Klienta Karty kredytowej zostały określone w Regulaminie.
|
4. Korzystanie z Karty kredytowej 4.1 Klient korzysta z Karty kredytowej poprzez dokonywanie Transakcji w ciężar udostępnionego Limitu płatniczego. 4.2 Klient może – z zastrzeżeniem ograniczeń nałożonych przez EPS jako wydawcę Karty kredytowej przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa lub nałożone przez EPS w Regulaminie - dokonywać Transakcji za pośrednictwem Karty kredytowej, w tym m.in.: 4.2.1 płatności za nabywane towary lub usługi w Punktach akceptujących; 4.2.2 wypłatę środków pieniężnych (gotówki) w bankomatach, bankach lub innych instytucjach finansowych; 4.2.3 jednorazową płatność dokonaną bez fizycznego użycia Karty kredytowej na podstawie dyspozycji złożonej przez Klienta do EPS za pośrednictwem telefonicznego lub elektronicznego kanału komunikacji w wysokości 60% udostępnionego Limitu płatniczego; 4.2.4 płatności u podmiotów świadczących usługi w zakresie gier losowych lub hazardowych, zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych; 4.2.5 płatności u podmiotów świadczących usługi w zakresie wymiany walut, walut wirtualnych i środków płatniczych oraz pośredniczących w wymianie. 4.3 Każda Transakcja, o której mowa w pkt 4.2, wraz z ewentualnymi opłatami lub prowizjami dotyczącymi danej Transakcji, obniża wysokość dostępnego Limitu płatniczego. 4.4 EPS odmówi dokonania Transakcji, jeżeli jej wykonanie skutkowałaby przekroczeniem dostępnego Limitu kredytowego.
|
5. Koszty związane z korzystaniem z Limitu płatniczego oraz Karty kredytowej 5.1 Korzystanie przez Klienta z Karty kredytowej wiąże się z ponoszeniem przez Klienta na rzecz EPS kosztów związanych z udostępnionym Limitem płatniczym oraz wydaną Kartą kredytową. 5.2 Z korzystaniem przez Klienta z Limitu płatniczego związane są następujące koszty: 5.2.1 Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego; 5.2.2 Odsetki kapitałowe. 5.3 Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego jest wynagrodzeniem przysługującym EPS za przygotowanie, udostępnienie, korzystanie lub możliwość korzystania przez Klienta z Limitu płatniczego w całym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Prowizja jest obliczona z góry dla całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego tj. okresu 12 miesięcy i jest naliczana i należna na rzecz EPS osobno dla każdego Okresu rozliczeniowego, począwszy od dnia dokonania przez Klienta pierwszej Transakcji. 5.4 Wysokość Prowizji za udostępnienie Limitu płatniczego została wskazana w Postanowieniach szczegółowych. 5.5 Odsetki kapitałowe stanowią wynagrodzenie EPS z tytułu korzystania przez Klienta z wykorzystanego przez Klienta Limitu płatniczego (kapitału) w Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Odsetki kapitałowe są naliczane od kwoty wykorzystanego Limitu płatniczego począwszy od dnia dokonania Transakcji obciążającej Limit płatniczy. 5.6 Wysokość Odsetek kapitałowych jest wskazana w Postanowieniach szczegółowych. 5.7 Z korzystaniem przez Klienta z Karty kredytowej związane są następujące koszty: 5.7.1 opłaty i prowizje związane z wydaniem Karty kredytowej na rzecz Klienta; 5.7.2 Opłata za obsługę Karty kredytowej; 5.7.3 opłaty i prowizje związane z używaniem Karty kredytowej przez Klienta. 5.8 Wysokość opłat i prowizji związanych z wydaniem przez EPS na rzecz Klienta Karty kredytowej (pkt 5.7.1) wskazane są w Tabeli Opłat i Prowizji. 5.9 Opłata za obsługę Karty kredytowej jest wynagrodzeniem należnym EPS za świadczenie na rzecz Klienta usługi umożliwiającej Klientowi korzystanie z Karty kredytowej i dokonywanie Transakcji. 5.10 Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana pod warunkiem dokonania przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym co najmniej jednej Transakcji lub braku dokonania pełnej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty za poprzedni Okres rozliczeniowym w Terminie spłaty. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana w ostatnim dniu Okresu rozliczeniowego, za który jest należna. 5.11 Wysokość Opłaty za obsługę Karty kredytowej została wskazana w Postanowieniach szczegółowych oraz w Tabeli Opłat i Prowizji. 5.12 Wysokość opłat i prowizji związanych z używaniem Karty kredytowej przez Klienta (pkt 5.7.3.) wskazane są w Tabeli Opłat i Prowizji.
|
6. Wyciąg 6.1 Po zakończeniu danego Okresu rozliczeniowego, w Dacie rozliczenia, EPS sporządzi i udostępni Klientowi Wyciąg. 6.2 Wyciąg zawiera następujące informacje: 6.2.1 Imię i nazwisko Klienta; 6.2.2 numer Umowy; 6.2.3 Okres rozliczeniowy, którego dotyczy Wyciąg; 6.2.4 udostępnioną Kwotę Limitu płatniczego; 6.2.5 Wykorzystaną kwotę Limitu płatniczego; 6.2.6 Miesięczną kwotę do spłaty; 6.2.7 Minimalną miesięczną kwotę do spłaty; 6.2.8 pozostałą do wykorzystania Kwotę Limitu płatniczego; 6.2.9 Termin spłaty lub Końcowy termin spłaty; 6.2.10 Rachunek bankowy EPS przeznaczony do spłat. 6.3 W celu przeglądania Wyciągu Klient powinien założyć profil osobisty za pośrednictwem Strony internetowej.
|
7. Spłata wykorzystanego Limitu płatniczego 7.1 Klient dokonuje na rzecz EPS spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty lub co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty. 7.2 Klient dokonuje spłaty w Okresie spłaty, jednak nie później niż w Terminie spłaty. 7.3 Wysokość Miesięcznej kwoty do spłaty wskazana jest w danym Wyciągu. 7.4 Wysokość Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty w ujęciu procentowym wskazana jest w Postanowieniach szczegółowych, natomiast faktyczna kwota Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty za dany Okres rozliczeniowy jest każdorazowo wskazana w Wyciągu. 7.5 W przypadku, jeżeli Klient dokona wyboru opcji spłaty co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty, pozostała część Kwoty niespłaconej zostanie uwzględniona w Wykorzystanej kwocie Limitu płatniczego w kolejnym Wyciągu i będzie płatna przez Klienta w kolejnym Okresie spłaty. 7.6 Klient może dokonać spłaty poprzez: 7.6.1 dokonanie przelewu na Rachunek bankowy EPS wskazany w Umowie; 7.6.2 dokonanie spłaty poprzez aktualnie udostępnione przez EPS formy spłat, wskazane w Regulaminie, za pośrednictwem współpracujących z EPS dostawców usług płatniczych. 7.7 Dniem spłaty jest, w przypadku formy spłaty określonej w: 7.7.1 pkt 7.6.1 – dzień uznania Rachunku bankowego EPS kwotą dokonywanej spłaty; 7.7.2 pkt 7.6.2 – dzień uznania rachunku płatniczego dostawcy usług płatniczych współpracującego z EPS kwotą dokonywanej spłaty. 7.8 Wszystkie dokonywane przez Klienta spłaty zostaną zaliczone przez EPS w następującej kolejności: 7.8.1 Odsetki za opóźnienie; 7.8.2 Odsetki kapitałowe; 7.8.3 Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego; 7.8.4 Opłata za obsługę Karty kredytowej; 7.8.5 Wykorzystana kwota Limitu płatniczego. 7.9 Każda dokonana przez Klienta spłata Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego, odnawia Limit płatniczy o równowartość dokonanej spłaty. 7.10 Jeżeli po rozliczeniu przez EPS dokonanych przez Klienta spłat powstanie nadpłata rozumiana jako stan dodatniego salda Rachunku Karty kredytowej, tj. środków zewidencjonowanych na Rachunku Karty kredytowej ponad przyznaną kwotę Limitu płatniczego, Klient jest zobowiązany niezwłocznie dokonać Transakcji w ciężar środków przechowywanych przez EPS tytułem nadpłaty, co najmniej w wysokości równej kwocie powstałej nadpłaty. 7.11 W przypadku wystąpienia nadpłaty EPS jest uprawniony do pobrania od Klienta opłat i prowizji, zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji. 7.12 W przypadku braku złożenia Dyspozycji zwrotu nadpłaty, kwota nadpłaty zostanie zaliczona przez EPS kolejno na: (i) dokonywane przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym Transakcje oraz związane z tymi Transakcjami opłaty i prowizje wskazane w Tabeli Opłat i Prowizji, a następnie (ii) Kwotę do spłaty należną za dany Okres rozliczeniowy. 7.13 Klient przyjmuje do wiadomości, że EPS nie jest bankiem, instytucją kredytową, ani żadnym innym podmiotem, który na podstawie przepisów Prawa bankowego lub innych ustaw jest uprawniony do przechowywania środków pieniężnych Klienta i EPS nie przechowuje środków pieniężnych Klienta. 7.14 Ostatecznym terminem spłaty przez Klienta całkowitej Kwoty zadłużenia jest ostatni dzień aktualnego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego lub w przypadku odnowienia Limitu płatniczego na kolejny lub kolejne Okresy udostępnienia Limitu płatniczego – ostatni dzień danego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego, nie dłużej jednak niż Okres obowiązywania Umowy wskazany w pkt 1.5 Postanowień szczegółowych i Końcowy termin spłaty wskazany w pkt 5.8 Postanowień szczegółowych.
|
8. Spłata Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego przed terminem 8.1 Klient może w każdym czasie dokonać częściowej lub całkowitej spłaty Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego przed terminem określonym w Umowie. 8.2 Klient dokonuje przedterminowej spłaty Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego na podstawie Dyspozycji. 8.3 W przypadku przedterminowej spłaty Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego koszt Limitu płatniczego ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania Umowy, chociażby Klient poniósł je przed tą spłatą. 8.4 W przypadku całkowitej przedterminowej spłaty Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego, EPS dokona rozliczenia Umowy w terminie 14 dni od dnia dokonania całkowitej przedterminowej spłaty, a ewentualne środki pieniężne należne Klientowi zostaną przelane przez EPS na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
|
9. Brak spłaty Wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego 9.1 W przypadku braku dokonania przez Klienta w Terminie spłaty co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty, zgodnie z postanowieniami pkt 7.1, wszelkie dokonywane przez Klienta spłaty będą zaliczane przez EPS według następującej kolejności: 9.1.1 koszty przyznane w postępowaniu egzekucyjnym; 9.1.2 koszty sądowe przyznane w postępowaniu o nadanie tytułowi egzekucyjnemu klauzuli wykonalności; 9.1.3 koszty sądowe zasądzone w postępowaniu sądowym; 9.1.4 koszty opłat skarbowych poniesione w związku z udzieleniem pełnomocnictwa profesjonalnemu pełnomocnikowi procesowemu; 9.1.5 koszty zastępstwa procesowego przyznane w postępowaniu egzekucyjnym; 9.1.6 koszty zastępstwa procesowego przyznane w postępowaniu o nadanie tytułowi egzekucyjnemu klauzuli wykonalności; 9.1.7 koszty zastępstwa procesowego zasądzone w postępowaniu sądowym; 9.1.8 Odsetki za opóźnienie; 9.1.9 Odsetki kapitałowe; 9.1.10 Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego; 9.1.11 Opłata za obsługę Karty kredytowej; 9.1.12 Wykorzystana kwota Limitu płatniczego. 9.2 W przypadku braku uregulowania przez Klienta co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty w Terminie spłaty, zgodnie z pkt 7.1, EPS jest ponadto uprawniony do: 9.2.1 naliczania Odsetek za opóźnienie, tj. maksymalnych odsetek za opóźnienie w wysokości dwukrotności odsetek ustawowych za opóźnienie stanowiących sumę stopy referencyjnej Narodowego Banku Centralnego i 5,5 punktu procentowego; 9.2.2 wszczęcia wobec Klienta postępowania sądowego, postępowania w sprawie nadania klauzuli wykonalności tytułowi egzekucyjnemu i postępowania egzekucyjnego celem odzyskania należności; 9.2.3 przekazania informacji dotyczących zalegania przez Klienta ze spłatą do Zewnętrznych baz danych. 9.3 Bez uszczerbku dla postanowień zawartych w pkt 9.2, EPS jest ponadto uprawniony do: 9.3.1 wysyłania monitów na adres poczty elektronicznej Klienta; 9.3.2 wysyłania monitów w formie wiadomości SMS na numer telefonu Klienta; 9.3.3 wysyłania Klientowi monitów drogą pocztową; 9.3.4 kontaktowania się telefonicznie bezpośrednio z Klientem; 9.3.5 podejmowania czynności windykacyjnych pod adresem zamieszkania Klienta; 9.3.6 zlecania dokonywana czynności wskazanych w pkt 9.3.1–9.3.5 zewnętrznym podmiotom świadczącym usługi windykacyjne; 9.3.7 zbywania wierzytelności wynikających z Umowy przysługujących EPS w stosunku do Klienta na rzecz osób trzecich. 9.4 EPS będzie podejmować i przeprowadzać czynności wymienione w pkt 9.2 i 9.3 według własnego uznania, z zachowaniem przepisów prawa oraz zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów. 9.5 Na podstawie art. 43 ust. 1 Ustawy, EPS jest uprawniony nadto do wypowiedzenia Klientowi prawa do dokonywania wypłat z Limitu płatniczego (blokada Limitu płatniczego) skutkujących brakiem możliwości dokonywania Transakcji, w przypadku: 9.5.1 opóźnienia (zwłoki) Klienta w spłacie na rzecz EPS co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty wskazanej w Wyciągu; oraz 9.5.2 dokonania przez EPS negatywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta. 9.6 EPS niezwłocznie poinformuje Klienta o wypowiedzeniu prawa do dokonywania wypłat z Limitu płatniczego skutkujących brakiem możliwości dokonywania Transakcji i jego przyczynach. 9.7 W przypadku, o którym mowa w pkt 9.5, EPS może zaproponować Klientowi zmianę w Postanowieniach szczegółowych, w tym obniżenie Limitu płatniczego.
|
10. Założenia przyjęte do obliczenia Całkowitego kosztu Limitu płatniczego, Całkowitej kwoty do spłaty oraz Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) 10.1 Całkowity koszt Limitu płatniczego, Całkowita kwota do spłaty oraz Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, których wysokości są wskazane w Postanowieniach szczegółowych, zostały obliczone przez EPS w oparciu o następujące założenia: 10.1.1 Limit płatniczy jest udostępniony Klientowi przez EPS w dniu zawarcia Umowy; 10.1.2 Limit płatniczy jest pomniejszony o opłatę za wydanie Karty kredytowej, zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji (pkt 3.1 Postanowień szczegółowych, pkt 3.1.1 Tabeli Opłat i Prowizji); 10.1.3 pozostała niewykorzystana Kwota Limitu płatniczego została wykorzystana przez Klienta w dniu udostępnienia Limitu płatniczego dokonując jednej Transakcji płatności Kartą kredytową na terenie Polski; 10.1.4 od Transakcji, o której mowa w pkt 10.1.3, została pobrana opłata od Transakcji płatności Kartą kredytową na terenie Polski zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji (pkt 3.3.1 Tabeli Opłat i Prowizji); 10.1.5 Klient dokonuje spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty w Terminie spłaty przypadającym po pierwszym Okresie rozliczeniowym, tj. 5 dnia kolejnego miesiąca, co stanowi najpóźniejszy możliwy dzień terminowej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty zgodnie z Umową; 10.1.6 Klient dokonuje spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty w sposób wskazany w pkt 7.6.1, tj. poprzez dokonanie przelewu na Rachunek bankowy EPS wskazany w Umowie; 10.1.7 Klient nie dokonuje dalszych Transakcji po zakończeniu pierwszego Okresu rozliczeniowego; 10.1.8 Odsetki kapitałowe wskazane w Postanowieniach szczegółowych, przyjęte na potrzeby ustalania Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) nie ulegną zmianie; 10.1.9 Limit płatniczy jest udostępniony na czas określony 12 miesięcy (Okres udostępnienia Limitu płatniczego, pkt 2.5 Postanowień szczegółowych); 10.1.10 Umowa jest zawarta na czas określony 6 lat (Okres obowiązywania Umowy, pkt 1.5 Postanowień szczegółowych); 10.1.11 Umowa będzie obowiązywać w całym Okresie obowiązywania Umowy (pkt 1.5 Postanowień szczegółowych), a EPS i Klient wypełnią zobowiązania wynikające z Umowy w terminach określonych w Umowie; 10.1.12 datą początkową jest data dokonania pierwszej Transakcji (pkt 10.1.3); 10.1.13 odstępy czasu między datami używanymi w obliczeniach wyrażone są w latach, przy czym rok liczy 365 dni, a w przypadku lat przestępnych 366 dni, 52 tygodnie lub dwanaście równych miesięcy. Przyjmuje się, że równy miesiąc ma 30,41666 dni (tj. 365/12), bez względu na to, czy przypada w roku przestępnym, czy nie; 10.1.14 wynik obliczeń jest podany z dokładnością do jednego miejsca po przecinku, przy czym, jeżeli cyfra występująca po wybranym przez EPS miejscu po przecinku jest mniejsza niż 5, cyfra ta jest pominięta, a gdy jest większa albo równa 5, cyfra poprzedzająca jest zwiększona o 1.
|
11. Odstąpienie od Umowy 11.1 Klient może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. 11.2 W celu odstąpienia od Umowy Klient powinien złożyć EPS oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z zachowaniem następującej formy pod rygorem nieważności: 11.2.1 w formie pisemnej (art. 78 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy podpisane własnoręcznie przez Klienta na adres korespondencyjny EPS: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa; lub 11.2.2 w formie elektronicznej (art. 78[1] § 1 Kodeksu cywilnego) - przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy podpisane przez Klienta przy użyciu podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu na adres poczty elektronicznej EPS: help@axi-card.pl; lub 11.2.3 w formie dokumentowej (art. 77[2] § 1 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres poczty elektronicznej EPS: help@axi-card.pl. 11.3 Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy. 11.4 Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Klient prześle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy. 11.5 Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od Umowy, z wyjątkiem Odsetek kapitałowych naliczonych za okres od dnia dokonania Transakcji w ciężar Limitu płatniczego do dnia spłaty Kwoty zadłużenia (o ile korzystanie z Limitu płatniczego zostało poddane oprocentowaniu). 11.6 W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do odstąpienia od Umowy, Umowę uznaje się za niezawartą a Klient jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni licząc od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwrócić EPS pozostającą do spłaty Kwotę zadłużenia (w tym przede wszystkim wykorzystanego Limitu płatniczego na Transakcje) wraz z Odsetkami kapitałowymi w przypadku, gdy takie Odsetki kapitałowe zostały zastrzeżone na rzecz EPS w Umowie (zostały ustalone w Postanowieniach szczegółowych w wysokości wyższej niż 0%). Klient dokonuje zwrotu pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia na rzecz EPS w sposób wskazany w pkt 7.6. Dniem zwrotu pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia jest dzień ustalony zgodnie z pkt 7.7. 11.7 W przypadku braku zwrotu przez Klienta pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia w terminie, o którym mowa w pkt 11.6 Umowy, EPS rozpocznie naliczanie (maksymalnych) Odsetek za opóźnienie od niezwróconej w terminie pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia, a Klient będzie zobowiązany do zwrotu EPS pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia wraz z naliczonymi Odsetkami za opóźnienie.
|
12. Okres udostępnienia Limitu płatniczego oraz Okres obowiązywania Umowy 12.1 Umowa jest zawarta na czas określony wskazany w Postanowieniach szczegółowych (Okres obowiązywania Umowy, pkt 1.5 Postanowień szczegółowych). 12.2 Limit płatniczy jest udostępniony dla Klienta na czas określony 12 miesięcy (Okres udostępnienia Limitu płatniczego, pkt 2.5 Postanowień szczegółowych). 12.3 Po upływie pierwszego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego Limit płatniczy może być udostępniony dla Klienta na kolejne następujące po sobie Okresy udostępnienia Limitu płatniczego, przy czym: 12.3.1 udostępnienie Limitu płatniczego na kolejny Okres udostępnienia Limitu płatniczego będzie odbywało się na takich samych zasadach co wskazane w Postanowieniach szczegółowych; 12.3.2 każdy kolejny okres udostępnienia Limitu płatniczego będzie odpowiadał długością pierwszemu Okresowi udostępnienia Limitu płatniczego wskazanemu w pkt 1.5 Postanowień szczegółowych, tj. okresowi 12 miesięcy; 12.3.3 łączny okres udostępnienia Limitu płatniczego na kolejne Okresy udostępnienia Limitu płatniczego nie może być dłuższy niż Okres obowiązywania Umowy (pkt 1.5 Postanowień szczegółowych). 12.4 EPS poinformuje Klienta o upływie dotychczasowego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego najpóźniej na trzydzieści (30) dni przed upływem tego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego. 12.5 EPS nie udostępni Klientowi Limitu płatniczego na kolejny Okres udostępnienia Limitu płatniczego w przypadku: 12.5.1 zgłoszenia przez Klienta sprzeciwu co do udostępnienia Limitu płatniczego na kolejny Okres udostępnienia Limitu płatniczego najpóźniej w okresie 14 dni przed upływem dotychczasowego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego; 12.5.2 dokonania przez EPS negatywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta, o czym EPS poinformuje Klienta najpóźniej na 14 dni przed upływem dotychczasowego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego czego skutkiem będzie rozwiązanie Umowy w ostatnim dniu udostępnienia Limitu płatniczego w obowiązującym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. 12.6 W przypadku braku udostępnienia Klientowi Limitu płatniczego na kolejny Okres udostępnienia Limitu płatniczego, Końcowy termin spłaty będzie odpowiadał ostatniemu dniowi udostępnienia Limitu płatniczego w obowiązującym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Oznacza to, że w tym Końcowym terminie spłaty Klient będzie obowiązany do spłaty na rzecz EPS Kwoty zadłużenia, stanowiącej kwotę aktualnego salda wszystkich zobowiązań pieniężnych Klienta wobec EPS wynikających z Umowy. 12.7 Klient jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w każdym czasie, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, poprzez złożenie EPS oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. 12.8 Klient korzysta z prawa do wypowiedzenia Umowy poprzez złożenie EPS oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy w następującej formie pod rygorem nieważności: 12.8.1 w formie pisemnej (art. 78 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy podpisane własnoręcznie przez Klienta na adres korespondencyjny EPS: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa; lub 12.8.2 w formie elektronicznej (art. 78[1] § 1 Kodeksu cywilnego) - przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy podpisane przez Klienta przy użyciu podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu na adres poczty elektronicznej EPS: help@axi-card.pl lub 12.8.3 w formie dokumentowej (art. 77[2] § 1 Kodeksu cywilnego) - przesyłając na adres poczty elektronicznej EPS: help@axi-card.pl. 12.9 EPS jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w każdym czasie poprzez złożenie Klientowi oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. 12.10 EPS korzysta z prawa do wypowiedzenia Umowy poprzez złożenie Klientowi oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy w następującej formie pod rygorem nieważności: 12.10.1 w formie pisemnej (art. 78 Kodeksu cywilnego) - przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy podpisane własnoręcznie przez EPS lub jego reprezentanta (pełnomocnika) na adres korespondencyjny Klienta wskazany w Umowie; lub 12.10.2 w formie elektronicznej (art. 78[1] § 1 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy podpisane przez EPS lub jego reprezentanta (pełnomocnika) przy użyciu podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Umowie. 12.11 EPS jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia lub wypowiedzenia prawa Klienta do dokonywania wypłat na podstawie Umowy w przypadku: 12.11.1 podania przez Klienta nieprawdziwych lub niepełnych danych osobowych, co uniemożliwia lub utrudnia EPS dochodzenie roszczeń wobec Klienta; lub 12.11.2 podania przez Klienta na etapie składania Wniosku nieprawdziwych lub niepełnych danych mających wpływ na Ocenę zdolności kredytowej, jeżeli w sytuacji, w której Klient podałby prawdziwe dane, wynik Oceny jego zdolności kredytowej byłby negatywny lub skutkowałby przyznaniem Klientowi Limitu płatniczego w niższej kwocie, 12.11.3 brak dostarczenia dokumentów i informacji wymaganych przez EPS realizującego wymogi nałożone na niego przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. przy czym EPS niezwłocznie poinformuje Klienta o wypowiedzeniu prawa do dokonywania wypłaty i jego przyczynach. 12.12 W przypadku wypowiedzenia Umowy przez którąkolwiek ze Stron - Klient zobowiązany jest do spłaty Kwoty zadłużenia najpóźniej ostatniego dnia, w którym upływa termin wypowiedzenia Umowy. 12.13 W przypadku braku spłaty przez Klienta Kwoty zadłużenia w terminie, o którym mowa w pkt 12.12, EPS rozpocznie naliczanie (maksymalnych) Odsetek za opóźnienie od Kwoty zadłużenia, a Klient będzie zobowiązany do jej spłaty wraz z naliczonymi Odsetkami za opóźnienie. 12.14 W przypadku dokonania Transakcji w ciężar Limitu płatniczego, które zostały dokonane przed upływem okresu wypowiedzenia – w przypadku wypowiedzenia Umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia – a zaksięgowanych po jego upływie, Klient jest zobowiązany do ich spłaty na rzecz EPS w terminie 7 dni od dnia odpowiednio wypowiedzenia lub wygaśnięcia Umowy.
|
13. Ochrona danych osobowych 13.1 Administratorem danych osobowych Klienta jest Easy Payment Services OOD (Druzhestvo s ogranichena otgovornost) z siedzibą w Sofii, Bułgaria, przy ul. Bulwar Jawaharlal Nehru 28, piętro 2, lokal 40-46, kod: 1324, Okręg Sofia, Bułgaria, działająca w Polsce poprzez oddział: Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie przy ul. Bukowińskiej 22B, 02-703 Warszawa. 13.2 EPS przetwarza dane Klienta w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonywania Umowy i zapewnienia zgodności działań EPS z odnośnymi przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawą, Prawem bankowym i Ustawą o BIG. 13.3 EPS informuje Klienta, że: 13.3.1 EPS wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym Klient może kontaktować się przesyłając korespondencję na adres poczty elektronicznej: dpo@easyps.bg lub adres korespondencyjny: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa, z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych”; 13.3.2 Klient przekazuje swoje dane osobowe dobrowolnie, jednak są one niezbędne do zawarcia i wykonywania Umowy; 13.3.3 Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, do ich poprawienia, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przekazywania oraz prawo sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych Klienta. 13.4 Więcej informacji dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych Klienta przez EPS, w tym dotyczących rodzajów, celów i podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, odbiorców lub kategorii danych osobowych i praw Klienta związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient może znaleźć w Polityce Prywatności dostępnej na Stronie internetowej pod adresem URL: www.axi-card.pl/rodo.
|
14. Bazy danych 14.1 Klient przyjmuje do wiadomości, że EPS jest unijną instytucją pieniądza elektronicznego, o której mowa w art. 2 pkt 31a ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych oraz w art. 5 ust. 2a lit. d) Ustawy, w związku z czym EPS przed zawarciem Umowy jest zobowiązany do dokonania Oceny zdolności kredytowej Klienta na podstawie art. 9 ust. 1 Ustawy, w tym korzystając z własnych baz danych oraz Zewnętrznych baz danych. 14.2 EPS informuje Klienta, że w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia Oceny zdolności kredytowej i realizacji obowiązków nałożonych na EPS przez prawo, w tym przez Ustawę, Prawo bankowe i Ustawę o BIG, dane osobowe Klienta i informacje dotyczące zobowiązań Klienta wynikających z Umowy będą przetwarzane przez EPS, a na podstawie zgód Klienta udzielonych EPS w procesie składania Wniosku na Stronie internetowej będą udostępniane przez EPS podmiotom trzecim prowadzącym Zewnętrzne bazy danych, wskazanym Klientowi w procesie składania Wniosku na Stronie internetowej. 14.3 Ponadto EPS informuje Klienta, że: 14.3.1 przekazanie danych i udzielenie zgód Klienta, o których mowa w pkt 13.2, jest dobrowolne, jednak konieczne do przeprowadzenia Oceny zdolności kredytowej Klienta; 14.3.2 Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawienia, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przekazywania danych osobowych Klienta; 14.3.3 Klient może wycofać zgody, o których mowa w pkt 13.2, jednak wycofanie ich może negatywnie wpłynąć na wynik Oceny zdolności kredytowej przeprowadzanej przez EPS oraz na zawarcie Umowy.
|
15. Reklamacje i alternatywne rozwiązywanie sporów 15.1 Klient może składać do EPS Reklamacje. 15.2 Klient może wnieść Reklamację: 15.2.1 w formie pisemnej: 15.2.1.1 przesyłając Reklamację pocztą na adres EPS: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa; 15.2.1.2 składając Reklamację osobiście w biurze EPS przy ul. Bukowińskiej 22B, 02-703 Warszawa; 15.2.2 ustnie – przez telefon kontaktując się z Działem Obsługi Klienta lub osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w biurze EPS: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa; 15.2.3 w formie dokumentowej lub elektronicznej – przesyłając Reklamację na adres: help@axi-card.pl. 15.3 W celu usprawnienia procedury rozpatrywania Reklamacji Klient powinien zawrzeć w Reklamacji następujące informacje: 15.3.1 dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta; 15.3.2 opis sprawy; 15.3.3 zastrzeżenia dotyczące świadczonej usługi; 15.3.4 żądania lub oczekiwania odnośnie sposobu rozpatrzenia Reklamacji. 15.4 EPS rozpatrzy Reklamacje dotyczące usług płatniczych w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania Reklamacji. Odpowiedzi na Reklamacje dotyczące usług płatniczych EPS udzieli Klientowi w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania Reklamacji. Odpowiedź zostanie udzielona w postaci papierowej lub na wniosek Klienta na adres poczty elektronicznej Klienta. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie Reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie powyższym, przed upływem powyższego terminu EPS: (i) wyjaśni przyczynę opóźnienia, (ii) wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia Reklamacji, (iii) określi przewidywany termin rozpatrzenia Reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 35 dni roboczych od dnia otrzymania Reklamacji. 15.5 EPS rozpatrzy inne niż wskazane w pkt. 15.4 Reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty wniesienia Reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy rozpatrzenie Reklamacji w ciągu 30 dni jest niemożliwe, EPS: (i) poinformuje Klienta o przyczynach opóźnienia, (ii) okolicznościach wymagających ustalenia oraz (iii) poda Klientowi spodziewaną datę rozpatrzenia Reklamacji, która nie będzie dłuższa niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji przez EPS. 15.6 Odpowiedź na Reklamację Klient otrzyma na piśmie lub innym trwałym nośniku. Na wniosek Klienta odpowiedź na Reklamację może zostać dostarczona na adres poczty elektronicznej Klienta. 15.7 Na podstawie art. 15c Ustawy o usługach płatniczych EPS informuje Klienta, że podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r., właściwym do rozstrzygania spraw dotyczących Klienta, jest Rzecznik Finansowy, adres strony internetowej: www.rf.gov.pl. Wniosek do Rzecznika Finansowego należy przesłać pisemnie pod adresem siedziby Rzecznika: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa bądź elektronicznie pod adresem biuro@rf.gov.pl. Wraz ze złożeniem wniosku, Klient uiszcza opłatę w wysokości 50 zł na rachunek bankowy Rzecznika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rzecznik może zwolnić Klienta z obowiązku uiszczania opłaty. Klient może również skorzystać z utworzonej przez Komisję Europejską „Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów” („Platforma ODR”). Platforma ODR to interaktywna strona internetowa umożliwiająca internetowe pozasądowe rozwiązywanie sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, zawieranych przez konsumentów mieszkających w Unii Europejskiej i przedsiębiorców z siedzibą w Unii Europejskiej. Platforma ODR jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/odr/. Postanowienia niniejszego punktu nie są zapisem na sąd polubowny i nie wyłączają właściwości sądu powszechnego określonej w zdaniu pierwszym oraz nie stanowią wyrażenia zgody EPS na udział w powyższych pozasądowych postępowaniach w sprawie rozwiązania sporów konsumenckich.
|
16. Zmiana Umowy i Tabeli Opłat i Prowizji 16.1 EPS zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany postanowień Umowy lub Tabeli Opłat i Prowizji w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących okoliczności: 16.1.1 dostosowania do istniejących przepisów prawa lub wprowadzenia nowych, uchylenia lub zmiany obowiązujących przepisów prawa w zakresie wpływającym na prawa i obowiązki Stron wynikające z Umowy; 16.1.2 wydania nowych lub zmiany istniejących interpretacji właściwych przepisów prawa lub nakazu dostosowania się do istniejących przepisów, w szczególności na skutek orzeczeń wydanych przez sądy lub trybunały, jak również decyzji, rekomendacji, zaleceń lub innych aktów działania organów publicznych, do których wydanych przez organy nadzoru lub inne właściwe organy administracji publicznej, a także wydania lub zmiany rekomendacji lub dobrych praktyk przez organizacje branżowe z sektora działalności EPS, w zakresie wpływającym na prawa i obowiązki Stron; 16.1.3 wprowadzenia przez EPS nowych lub zmiany dotychczasowych rozwiązań technologicznych mających wpływ na sposób korzystania przez Klienta z Limitu płatniczego, o ile nie będzie to miało wpływu na Całkowity koszt Limitu płatniczego; 16.1.4 zmiany nazw lub numeracji jednostek redakcyjnych; 16.1.5 konieczności sprostowania niedokładności, błędów pisarskich, rachunkowych lub innych oczywistych omyłek; 16.1.6 wprowadzenia przez EPS do oferty nowych usług lub produktów, w tym przy współpracy z osobami trzecimi, o ile zmiany nie naruszają interesów Klienta. 16.2 W przypadku zamiaru wprowadzenia przez EPS zmian do Umowy wskutek okoliczności wymienionych w pkt 16.1, EPS poinformuje Klienta o tych zmianach w formie dokumentowej poprzez przesłanie stosownej informacji na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Umowie z co najmniej 2 miesięcznym wyprzedzeniem. W zawiadomieniu EPS przekaże Klientowi nowe brzmienie Umowy wraz z informacją o powodach i podstawach prawnych wprowadzenia przedmiotowych zmian, zakresie zmian i o prawie Klienta do wypowiedzenia Umowy oraz wyrażenia sprzeciwu. Zmiana Umowy wejdzie w życie po upływie okresu wskazanego w zawiadomieniu, o ile Klient nie dokona wypowiedzenia Umowy w tym okresie lub nie zgłosi w tym terminie sprzeciwu. 16.3 Jeżeli Klient dokona wypowiedzenia Umowy w terminie do dnia jej wejścia ich w życie, zgodnie z pkt 16.2 , ale nie zgłosi w tym terminie sprzeciwu, nowe brzmienie Umowy nie będzie wiążące dla Klienta, a Umowa ulegnie rozwiązaniu z zachowaniem okresu wypowiedzenia wskazanego w pkt 12.7. W takim przypadku pkt 12.8 stosuje się odpowiednio. 16.4 Jeżeli Klient zgłosi sprzeciw zgodnie z pkt 16.2, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Brak zgłoszenia sprzeciwu w tym terminie jest równoznaczny z udzieleniem zgody na zmiany. 16.5 W przypadku dokonania przez Klienta wypowiedzenia Umowy lub zgłoszenia sprzeciwu wyrażonych zgodnie z pkt 16.2 lub 16.3, Klient nie ponosi wyższych kosztów i opłat wynikłych z tej zmiany. 16.6 Należności EPS z tytułu świadczenia usług płatniczych pobierane okresowo są należne EPS od Klienta za Okres obowiązywania Umowy. Opłaty uiszczone z góry, wykraczające poza zakres obowiązywania Umowy podlegają proporcjonalnemu zwrotowi. 16.7 Termin, o którym mowa w pkt 16.2, nie dotyczy zmian Umowy, o ile nie będzie to powodowało zwiększenia zakresu obowiązków, ani zmniejszenia zakresu uprawnień Klienta wynikających z Umowy, tj. w okolicznościach wskazanych w: 16.7.1 pkt 16.1.4 – zmiana nazw lub numeracji jednostek redakcyjnych użytych w Umowie; 16.7.2 pkt 16.1.5 – konieczności sprostowania niedokładności, błędów pisarskich, rachunkowych lub innych oczywistych omyłek; i w takim przypadku Klient otrzyma na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Umowie informację o zmianie Umowy niezwłocznie po jej dokonaniu wraz z nowym brzmieniem Umowy. 16.8 EPS zastrzega sobie prawo do zmiany stawek opłat i prowizji wskazanych w Umowie lub Tabeli Opłat i Prowizji, zmiany warunków ich pobierania, jak również wprowadzenia nowych opłat lub prowizji, w sposób przewidziany w pkt 16.2-16.7, poza okolicznościami wskazanymi w pkt 16.1, również w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniższych okoliczności: 16.8.1 zmiany miesięcznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny o co najmniej 0,1 punktu procentowego; 16.8.2 zmiany przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny za dany miesiąc o co najmniej 1 %; 16.8.3 zmiany cen energii, usług telekomunikacyjnych lub pocztowych i innych kosztów ponoszonych przez EPS na rzecz podmiotów zewnętrznych, których dotyczą opłaty lub prowizje, o co najmniej 1 %. 16.9 Zmiana stawek opłat i prowizji nie może być wyższa niż 200 % w stosunku do dotychczasowej wysokości przy czym nie dotyczy to przypadków, gdy wprowadzane są nowe opłaty lub prowizje lub gdy dotychczasowa stawka wynosiła 0 zł. 16.10 W przypadku zmiany przez Narodowy Bank Polski stóp referencyjnych mających wpływ na wysokość Odsetek kapitałowych i Odsetek za opóźnienie, EPS niezwłocznie poinformuje o tej okoliczności Klienta przesyłając odpowiednie informacje na adres poczty elektronicznej Klienta. Zmiany te staną się obowiązujące dla Klienta z dniem poinformowania o nich Klienta w trybie przewidzianym w poprzednim zdaniu. Zmiana stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu pkt 16.1 lub 16.8, w związku z czym Klientowi nie przysługuje prawo do rozwiązania Umowy z tego tytułu. 16.11 Niezależnie od powyższych postanowień EPS zastrzega sobie prawo do czasowego zniesienia lub zmniejszenia Prowizji lub Odsetek kapitałowych, w szczególności w przypadku organizowania przez EPS okresowych promocji lub konkursów.
|
17. Postanowienia końcowe 17.1 Strony będą się wzajemnie informować o każdej zmianie ich danych identyfikacyjnych, w tym adresów i danych kontaktowych. 17.2 Klient będzie informować EPS o każdej zmianie danych, o których mowa w pkt 17.1, poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta. 17.3 EPS będzie informować Klienta o każdej zmianie danych, o których mowa w pkt 17.1, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres poczty elektronicznej Klienta, a także poprzez zamieszczenie zaktualizowanych informacji na Stronie internetowej. 17.4 Zmiana danych, o których mowa w pkt 17.1, nie jest zmianą Umowy. 17.5 Wszystkie oświadczenia dotyczące wykonywania Umowy, przesłane pocztą elektroniczną lub SMS-em, mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią oświadczeń woli Stron. 17.6 Klient przyjmuje do wiadomości, że EPS może kontaktować się z Klientem, w szczególności w sprawach dotyczących weryfikacji Klienta, Oceny zdolności kredytowej lub w celu wyjaśnienia ewentualnych drobnych błędów lub literówek zawartych we Wniosku lub w Umowie. 17.7 Klient może kontaktować się z Działem Obsługi Klienta we wszystkich sprawach związanych z Wnioskiem, jak również zawarciem lub wykonywaniem Umowy. Dane kontaktowe i godziny pracy Działu Obsługi Klienta są wskazane na Stronie internetowej. 17.8 W sprawach nieuregulowanych Umową zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Ustawy, Kodeksu cywilnego, Prawa bankowego, Ustawy o BIG oraz Ustawy o rozpatrywaniu reklamacji. 17.9 EPS informuje Klienta, że właściwym organem nadzorczym nad działalnością EPS jest: 17.9.1 w zakresie świadczenia usług płatniczych - Narodowy Bank Bułgarii (Bulgarian National Bank) z siedzibą w Sofii przy Placu Kniazia Alexandra I 1, 1000, Sofia, Bułgaria (1, Knyaz Alexander І Sq., 1000 Sofia, Bulgaria); 17.9.2 w zakresie określonym Ustawą o usługach płatniczych – Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa; 17.9.3 w zakresie wynikającym z ochrony konsumentów - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z siedzibą w Warszawie przy ul. Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa.
|
Załączniki: 1) Załącznik nr 1 - Wzór formularza odstąpienia od Umowy.
|
________________________________ Klient
|
________________________________ Easy Payment Services OOD działająca w Polsce poprzez oddział: Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce
|
Załącznik nr 1 do Umowy o korzystanie z karty kredytowej AXI Card Smart – Wzór formularza odstąpienia od Umowy o korzystanie z karty kredytowej AXI Card Smart
|
W przypadku odstąpienia od Umowy o korzystanie z karty kredytowej Axi Card Smart usługi płatnicze niniejsze oświadczenie należy przesłać na adres korespondencyjny: Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce, ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa
|
___________________________ Miejscowość i data |
____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ Imię, nazwisko i adres do korespondencji Klienta |
Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce ul. Bukowińska 22B 02-703 Warszawa
|
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY O KORZYSTANIE Z KARTY KREDYTOWEJ AXI CARD SMART
|
Ja, niżej podpisany/a, na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim oświadczam, że odstępuję od Umowy o korzystanie z karty kredytowej Axi Card Smart nr ________ zawartej w dniu _________________________________r. („Umowa”) z Easy Payment Services OOD działającej w Polsce poprzez oddział Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce („EPS”), z zachowaniem 14-dniowego terminu liczonego od dnia zawarcia Umowy.
|
Jednocześnie zobowiązuję się, iż zwrócę na rzecz EPS niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia złożenia niniejszego oświadczenia, wszystkie środki pieniężne wykorzystane na podstawie Umowy wraz z Odsetkami kapitałowymi1 w wysokości określonej w Umowie, liczonymi od dnia wypłaty środków pieniężnych do dnia ich zwrotu, w sposób wskazany w pkt 11.6.
|
Oświadczam, iż jestem świadomy/a skutków prawnych złożenia przeze mnie powyższego oświadczenia, w szczególności w zakresie obowiązku zwrotu na rzecz EPS powyżej wskazanych należności.
|
____________________________________ Czytelny podpis Klienta |
____________________________________ 1 Obowiązek zapłaty Odsetek kapitałowych nie występuje, jeżeli kwota udostępnionego Limitu płatniczego nie została poddana oprocentowaniu na podstawie Umowy. |