Formularz informacyjny dla AXI Card Prime i Standard: https://axi-card.pl/formularz-prime-standard 

 

Formularz informacyjny dla AXI Card Smart poniżej

 

Formularz informacyjny dotyczący kredytu konsumenckiego udzielonego na podstawie Umowy o korzystanie z karty kredytowej AXI Card Smart

I. Imię, nazwisko (nazwa) i adres (siedziba) kredytodawcy lub pośrednika kredytowego

1.      Kredytodawca:

Easy Payment Services OOD (Druzhestvo s ogranichena otgovornost), spółka prawa bułgarskiego z siedzibą w Sofii, Bułgaria, wpisana do bułgarskiego rejestru spółek (Trgovski Riegistr) przez Agencję ds. Rejestrów pod numerem: 204112059;

 

działająca w Polsce poprzez oddział:

 

Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000720382, NIP: 1070040459, REGON: 369578776

 

2.      Adres: (siedziba)

Adres siedziby Easy Payment Services OOD:

ul. Bulwar Jawaharlal Nehru 28, piętro 2, lokal 40-46, kod: 1324, Sofia, Okręg Sofia, Bułgaria

 

Adres siedziby Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce:

ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-28261-50270-GFFFV-26

 

3.      Numer telefonu: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

+48 (22) 270 70 30

4.      Adres poczty elektronicznej: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

help@axi-card.pl

5.      Numer faksu: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

6.      Adres strony internetowej: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

www.axi-card.pl
  

7.      Jeśli dotyczy Pośrednik kredytowy:

Nie dotyczy

8.      Adres: (siedziba)

Nie dotyczy

9.      Numer telefonu: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

10.  Adres poczty elektronicznej: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

11.  Numer faksu: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

12.  Adres strony internetowej: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

II. Opis głównych cech kredytu

1.      Rodzaj kredytu

Odnawialny limit kredytowy w karcie kredytowej AXI Card Smart („Limit płatniczy”)

2.      Całkowita kwota kredytu

Maksymalna kwota/suma (jeżeli nie przewidziano maksymalnej kwoty) wszystkich środków pieniężnych, które zostaną Panu/Pani udostępnione.

Kwota Limitu płatniczego wynosi «CardLimit» zł („Kwota Limitu płatniczego”).

Całkowita kwota Limitu płatniczego („Całkowita kwota Limitu płatniczego”) dla powyżej wskazanej Kwoty Limitu płatniczego została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji stanowiącej Załącznik nr 1 do niniejszego formularza informacyjnego („Tabela Opłat i Prowizji”).

Całkowita kwota Limitu płatniczego stanowi kwotę wszystkich środków pieniężnych udostępnionych Klientowi na podstawie Umowy, nieobejmujących kredytowanych kosztów kredytu (w postaci opłaty za wydanie Karty kredytowej oraz opłaty za dokonanie jednej transakcji płatności kartą kredytową - wskazanych w Tabeli Opłat i Prowizji), które Kredytodawca udostępnia Klientowi na podstawie Umowy. Całkowita kwota Limitu płatniczego stanowi całkowitą kwotę kredytu w rozumieniu art. 5 pkt 7 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. („Ustawa o kredycie konsumenckim”).

3.      Terminy i sposób wypłaty kredytu

W jaki sposób i w jakim terminie otrzyma Pan/Pani środki pieniężne

Limit płatniczy zostanie udostępniony Klientowi po zawarciu z Kredytodawcą Umowy o korzystanie z karty kredytowej AXI Card Smart („Umowa”), nie później niż w terminie aktywacji Karty kredytowej.

 

Klient może korzystać z udostępnionego Limitu płatniczego  poprzez dokonywanie transakcji płatniczych dokonywanych przy użyciu karty kredytowej  („Karta kredytowa”) lub w oparciu o Kartę kredytową („Transakcje”), w tym m.in. poprzez:

1)        płatności za nabywane towary lub usługi w punktach akceptujących (np. w punktach POS);

2)        wypłatę środków pieniężnych (gotówki) w bankomatach, bankach lub innych instytucjach finansowych;

3)        jednorazową płatność dokonaną bez fizycznego użycia Karty kredytowej na podstawie dyspozycji złożonej przez Klienta do Kredytodawcy za pośrednictwem telefonicznego lub elektronicznego kanału komunikacji w wysokości 60% udostępnionego Limitu płatniczego;

4)        płatności u podmiotów świadczących usługi w zakresie gier losowych lub hazardowych, zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych;

5)        płatności u podmiotów świadczących usługi w zakresie wymiany walut, walut wirtualnych i środków płatniczych oraz pośredniczących w wymianie.

 

4.      Czas obowiązywania umowy

Umowa jest zawarta na czas określony 6 lat („Okres obowiązywania Umowy”).

 

W Okresie obowiązywania Umowy Kredytodawca udostępnia Klientowi Limit płatniczy (odnawialny limit kredytowy w karcie kredytowej AXI Card Smart) będący kredytem konsumenckim w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o kredycie konsumenckim oraz jednocześnie kredytem płatniczym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.  

 

Limit płatniczy jest udostępniony Klientowi przez Kredytodawcę na okres 12 miesięcy od dnia zawarcia Umowy („Okres udostępnienia Limitu płatniczego”).

 

Po upływie Okresu udostępnienia Limitu płatniczego Limit płatniczy może być udostępniony dla Klienta na kolejne następujące po sobie Okresy udostępnienia Limitu płatniczego, przy czym:

1)        udostępnienie Limitu płatniczego na kolejny Okres udostępnienia Limitu płatniczego będzie odbywało się na takich samych zasadach;

2)        każdy kolejny okres udostępnienia Limitu płatniczego będzie odpowiadał poprzedniemu Okresowi udostępnienia Limitu płatniczego, tj. okresowi 12 miesięcy;

3)        łączny okres udostępnienie Limitu płatniczego na kolejne Okresy udostępnienia Limitu płatniczego nie może być dłuższy niż Okres obowiązywania Umowy, tj. okres 6 lat od dnia zawarcia Umowy.

 

5.      Zasady i terminy spłaty kredytu

Okresy rozliczeniowe. Klient dokonuje na rzecz Kredytodawcy spłaty wykorzystanej części Limitu płatniczego oraz pozostałych kosztów związanych z korzystaniem z Limitu płatniczego oraz Karty kredytowej (wskazanych w sekcji III formularza informacyjnego („Koszty kredytu”)), w miesięcznych okresach rozliczeniowych („Okres rozliczeniowy”).

 

Miesięczna kwota do spłaty, Minimalna miesięczna kwota do spłaty. Wykorzystana przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym Kwota Limitu płatniczego oraz pozostałe koszty związane z korzystaniem z Limitu płatniczego oraz Karty kredytowej (wskazanych w sekcji III pkt 1, 4 oraz 6 formularza informacyjnego („Koszty kredytu”)), jak również skumulowanej wartości kwot niespłaconych z poprzednich Okresów rozliczeniowych, ustalone na ostatni dzień danego Okresu rozliczeniowego, stanowią Miesięczną kwotę do spłaty („Miesięczna kwota do spłaty”).

 

Na Miesięczną kwotę do spłaty składają się:

1)        wykorzystana Kwota Limitu płatniczego, na którą składają się: (i) Transakcje dokonane w danym Okresie rozliczeniowym, (ii) opłaty lub prowizje związane z Transakcjami dokonanymi w danym Okresie rozliczeniowym, (iii) kwota niespłacona z poprzedniego Okresu rozliczeniowego;

2)        kwota prowizji za udostępnienie Limitu płatniczego dla danego Okresu rozliczeniowego (miesięcznie) (naliczona w wysokości oraz zgodnie z zasadami przedstawionymi w sekcji III punkt 4 formularza informacyjnego („Koszty kredytu”) oraz Tabeli Opłat i Prowizji);

3)        kwota opłaty za obsługę Karty kredytowej dla danego Okresu rozliczeniowego (miesięcznie) (naliczona w wysokości oraz zgodnie z zasadami przedstawionymi w sekcji III punkt 4 formularza informacyjnego („Koszty kredytu” oraz Tabeli Opłat i Prowizji);

4)        odsetki kapitałowe naliczone od wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego (naliczone w wysokości oraz zgodnie z zasadami przedstawionymi w sekcji III punkt 1 i 4 formularza informacyjnego („Koszty kredytu”).

 

Klient jest zobowiązany do spłaty na rzecz Kredytodawcy należnej za dany Okres rozliczeniowy Miesięcznej kwoty do spłaty. Alternatywnie, Klient może dokonać na rzecz Kredytodawcy spłaty kwoty niższej niż Miesięczna kwota do spłaty, jednak nie mniej niż 20% Miesięcznej kwoty do spłaty („Minimalna miesięczna kwota do spłaty”).

 

Okres spłaty, Termin spłaty. Klient dokonuje na rzecz Kredytodawcy spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty lub co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty w okresie kolejnych 5 dniu po zakończeniu danego Okresu rozliczeniowego, za który należna jest spłata („Okres spłaty”). Ostatnim dniem na spłatę Miesięcznej kwoty do spłaty lub co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty jest 5 dzień przypadający po zakończeniu danego Okresu rozliczeniowego („Termin spłaty”).

 

Ostateczny termin spłaty. W przypadku braku udostępnienia Limitu płatniczego na kolejny Okres udostępnienia Limitu płatniczego lub najpóźniej w ostatnim dniu Okresu obowiązywania Umowy (tj. 6 lat od zawarcia Umowy) Klient powinien dokonać na rzecz Kredytodawcy spłaty całkowitej zadłużenia stanowiącego aktualne saldo wszystkich zobowiązań pieniężnych Klienta wobec Kredytodawcy wynikających z Umowy („Kwota zadłużenia”).

 

Kolejność rozliczania dokonywanych spłat. Wszelkie dokonywane przez Klienta spłaty zostaną zaliczone przez Kredytodawcę w następującej kolejności:

1)        odsetki za opóźnienie; 

2)        odsetki kapitałowe;

3)        prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego;

4)        opłata za obsługę Karty kredytowej;

5)        wykorzystana Kwota Limitu płatniczego.

 

6.      Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta

Jest to suma wszystkich środków pieniężnych, które kredytodawca udostępnia Panu/Pani oraz wszelkie koszty, które zobowiązany/a będzie Pan/Pani ponieść w związku z umową o kredyt

Całkowita kwota do zapłaty przez Klienta („Całkowita kwota do spłaty”) dla Kwoty Limitu płatniczego oraz Całkowitej kwoty Limitu płatniczego wskazanych w sekcji II punkt 2 ()powyżej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

Wskazana w Tabeli Opłat i Prowizji Całkowita kwota do spłaty została podana dla całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.

 

Ze względu na charakterystykę i sposób korzystania z Karty Kredytowej przez Klienta, wskazana powyżej kwota Całkowitej kwoty do spłaty ma charakter przykładowy i została obliczona przy uwzględnieniu założeń zawartych w sekcji III pkt 2 formularza informacyjnego („Rzeczywista roczna stopa oprocentowania”).

 

Całkowita kwota do spłaty stanowi sumę wykorzystanego przez Klienta Limitu płatniczego oraz Całkowitego kosztu Limitu płatniczego (wskazanego w sekcji III punkt 4 formularza informacyjnego („Koszty kredytu”)) w całym Okresie udostępnienia Limitu płatniczego. Ostateczna wysokość Całkowitej kwoty do spłaty może być inna od wskazanej w Tabeli Opłat i Prowizji i jest uzależniona od sposobu korzystania przez Klienta z Karty kredytowej w trakcie całego Okresu udostępnienia Limitu płatniczego.

 

7.      Jeśli dotyczy

Kredyt wiązany lub w formie odroczonej płatności*

- opis towaru lub usługi:

 cena:

(informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

8.      Jeśli dotyczy

Wymagane zabezpieczenia kredytu*

Zabezpieczenie jakie będzie Pan/Pani musiał/a przedstawić w związku z umową o kredyt

Nie dotyczy

9.      Jeśli dotyczy

Informacja czy umowa o kredyt przewiduje gwarancję spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej na jej podstawie*

Jeżeli zgodnie z postanowieniami umowy o kredyt, płatności dokonywane przez Pana/Panią nie są zaliczane do spłaty całkowitej kwoty kredytu, ale będą wykorzystywane do zgromadzenia kapitału przez okresy i na zasadach określonych w umowie o kredyt lub w umowie dodatkowej, to umowa o kredyt nie przewiduje gwarancji spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej na jej podstawie

Nie dotyczy

III. Koszty kredytu

1.      Stopa oprocentowania kredytu oraz warunki jej zmiany

Od wykorzystanej przez Klienta Kwoty Limitu płatniczego Kredytodawca nalicza odsetki kapitałowe w wysokości 18,5% w stosunku rocznym.

 

Odsetki kapitałowe są odsetkami zmiennymi, a ich aktualna wysokość jest uzależniona od wysokości stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego. 

 

W przypadku zmiany przez Narodowy Bank Polski stopy referencyjnej mającej wpływ na wysokość odsetek kapitałowych, Kredytodawca niezwłocznie poinformuje o tej okoliczności Klienta przesyłając odpowiednie informacje na adres poczty elektronicznej Klienta. Zmiana wysokości odsetek kapitałowych będzie obowiązująca dla Klienta od dnia poinformowania Klienta o zmianie wysokości odsetek kapitałowych.

 

2.      Rzeczywista roczna stopa oprocentowania

Jest to całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym przedstawiona aby pomóc Panu/Pani w porównaniu oferowanych kredytów

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla Całkowitej kwoty Limitu płatniczego wskazanej w sekcji II pkt 2 formularza informacyjnego („Opis głównych cech kredytu”) powyżej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

Na potrzeby wyliczenia oraz przedstawienia Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) Kredytodawca przyjął następujące założenia:

1)        Limit płatniczy jest udostępniony Klientowi przez Kredytodawcę w dniu zawarcia Umowy;

2)        Limit płatniczy  jest pomniejszony o opłatę za wydanie Karty kredytowej, zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji;

3)        pozostała niewykorzystana Kwota Limitu płatniczego została wykorzystana przez Klienta w dniu udostępnienia Limitu płatniczego dokonując jednej Transakcji płatności Kartą kredytową na terenie Polski;

4)        od Transakcji, o której mowa w punkcie 3, została pobrana opłata od Transakcji płatności Kartą kredytową na terenie Polski zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji; 

5)        Klient dokonuje spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty w Terminie spłaty przypadającym po pierwszym Okresie rozliczeniowym, tj. 5 dnia kolejnego miesiąca, co stanowi najpóźniejszy możliwy dzień terminowej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty zgodnie z Umową;

6)        Klient dokonuje spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty w sposób wskazany poprzez dokonanie przelewu na rachunek bankowy Kredytodawcy wskazany w Umowie;

7)        Klient nie dokonuje dalszych Transakcji po zakończeniu pierwszego Okresu rozliczeniowego;

8)        odsetki kapitałowe, przyjęte na potrzeby ustalania Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO), nie ulegną zmianie;

9)        Limit płatniczy jest udostępniony na czas określony 12 miesięcy (Okres udostępnienia Limitu płatniczego);

10)     Umowa jest zawarta na czas określony 6 lat (Okres obowiązywania Umowy);

11)     Umowa będzie obowiązywać w całym Okresie obowiązywania Umowy, a Kredytodawca i Klient wypełnią zobowiązania wynikające z Umowy w terminach określonych w Umowie;

12)     datą początkową jest data dokonania pierwszej Transakcji (punkt 3 powyżej);

13)     odstępy czasu między datami używanymi w obliczeniach wyrażone są w latach, przy czym rok liczy 365 dni, a w przypadku lat przestępnych 366 dni, 52 tygodnie lub dwanaście równych miesięcy. Przyjmuje się, że równy miesiąc ma 30,41666 dni (tj. 365/12), bez względu na to, czy przypada w roku przestępnym, czy nie;

14)     wynik obliczeń jest podany z dokładnością do jednego miejsca po przecinku, przy czym, jeżeli cyfra występująca po wybranym przez Kredytodawcę miejscu po przecinku jest mniejsza niż 5, cyfra ta jest pominięta, a gdy jest większa albo równa 5, cyfra poprzedzająca jest zwiększona o 1.

 

3.      Obowiązek zawarcia umowy dodatkowej

Do uzyskania kredytu lub do uzyskania go na oferowanych warunkach konieczne jest zawarcie przez Pana/Panią umowy dodatkowej, w szczególności umowy ubezpieczenia lub innej umowy, Jeżeli koszty tych usług nie są znane kredytodawcy, to nie są one uwzględniane w rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania

Nie dotyczy

4.      Koszty, które zobowiązany/a będzie Pan/Pani ponieść w związku z umową o kredyt*

W związku z zawarciem Umowy oraz udostępnieniem Klientowi Limitu płatniczego, Klient będzie zobowiązany do poniesienia na rzecz Kredytodawcy następujących kosztów:

1)      prowizji za udostępnienie Limitu płatniczego;

2)      odsetek kapitałowych od wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego;

3)      opłaty za wydanie Karty kredytowej;

4)      opłaty za obsługę Karty kredytowej;

5)      opłaty za używanie Karty kredytowej.

 

Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego. Prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego wynosi 1,66% w stosunku miesięcznym (dla danego Okresu rozliczeniowego), co stanowi 19,99% Kwoty Limitu płatniczego w stosunku rocznym. Wysokość (kwota nominalna) prowizji za udostępnienie Limitu płatniczego w stosunku miesięcznym (dla danego Okresu rozliczeniowego) dla Kwoty Limitu płatniczego wskazanej w sekcji II pkt 2 formularza informacyjnego („Opis głównych cech kredytu”) została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji. Prowizja za udostępnienie Limitu jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy od udostępnionej Klientowi Kwoty Limitu płatniczego osobno dla każdego Okresu rozliczeniowego, począwszy od dnia dokonania przez Klienta pierwszej Transakcji. 

 

Odsetki kapitałowe. Odsetki kapitałowe są naliczane i należne Kredytodawcy od wykorzystanej przez Klienta Kwoty Limitu płatniczego w wysokości 18,5% w stosunku rocznym. Odsetki kapitałowe są odsetkami zmiennymi, a ich aktualna wysokość jest uzależniona od wysokości stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego. 

 

Opłata za wydanie Karty kredytowej. Opłata za wydanie Karty kredytowej jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy jednorazowo w związku z wydaniem Karty kredytowej lub ponownym wydaniem Karty kredytowej na rzecz Klienta. Wysokość opłaty za wydanie Karty kredytowej lub ponowne wydanie Karty kredytowej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

Opłata za obsługę Karty kredytowej. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy dla każdego Okresu rozliczeniowego (w cyklach miesięcznych) pod warunkiem dokonania przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym co najmniej jednej Transakcji lub braku dokonania pełnej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty za poprzedni Okres rozliczeniowym w Terminie spłaty. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana w ostatnim dniu Okresu rozliczeniowego, za który jest należna. Wysokość opłaty za obsługę Karty kredytowej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

Opłata za używanie Karty kredytowej. Opłata za używanie Karty kredytowej jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy dla każdego Okresu rozliczeniowego (w cyklach miesięcznych) w zależności od rodzaju oraz ilości Transakcji dokonywanych przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym. Wysokość opłaty za używanie Karty kredytowej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

5.      Jeśli dotyczy

Koszty prowadzenia jednego lub kilku rachunków w celu dokonywania wpłat i wypłat środków pieniężnych*

Nie dotyczy

6.      Jeśli dotyczy

Koszty korzystania z instrumentów płatniczych (np. karty kredytowej)*

Na koszty związane z korzystaniem przez Klienta z Karty kredytowej składają się następujące rodzaje (kategorie) kosztów:

1)      opłata za wydanie Karty kredytowej;

2)      opłata za obsługę Karty kredytowej;

3)      opłata za używanie Karty kredytowej.

 

Opłata za wydanie Karty kredytowej. Opłata za wydanie Karty kredytowej jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy jednorazowo w związku z wydaniem Karty kredytowej lub ponownym wydaniem Karty kredytowej na rzecz Klienta. Wysokość opłaty za wydanie Karty kredytowej lub ponowne wydanie Karty kredytowej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

Opłata za obsługę Karty kredytowej. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy dla każdego Okresu rozliczeniowego (w cyklach miesięcznych) pod warunkiem dokonania przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym co najmniej jednej Transakcji lub braku dokonania pełnej spłaty Miesięcznej kwoty do spłaty za poprzedni Okres rozliczeniowym w Terminie spłaty. Opłata za obsługę Karty kredytowej jest naliczana w ostatnim dniu Okresu rozliczeniowego, za który jest należna. Wysokość opłaty za obsługę Karty kredytowej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

Opłata za używanie Karty kredytowej. Opłata za używanie Karty kredytowej jest naliczana i należna na rzecz Kredytodawcy dla każdego Okresu rozliczeniowego (w cyklach miesięcznych) w zależności od rodzaju oraz ilości Transakcji dokonywanych przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym. Wysokość opłaty za używanie Karty kredytowej została przedstawiona w Tabeli Opłat i Prowizji.

 

7.      Jeśli dotyczy

Inne koszty, które konsument zobowiązany jest ponieść w związku z umową*

Nie dotyczy

8.      Jeśli dotyczy

Warunki, na jakich koszty związane z umową o kredyt mogą ulegać zmianie*

Kredytodawca zastrzega sobie prawo do zmiany stawek opłat i prowizji wskazanych w Umowie lub Tabeli Opłat i Prowizji, zmiany warunków ich pobierania, jak również wprowadzenia nowych opłat lub prowizji, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniższych okoliczności:

1)         zmiany miesięcznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny o co najmniej 0,1 punktu procentowego;

2)         zmiany przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny za dany miesiąc o co najmniej 1 %;

3)         zmiany cen energii, usług telekomunikacyjnych lub pocztowych i innych kosztów ponoszonych przez Kredytodawcę na rzecz podmiotów zewnętrznych, których dotyczą opłaty lub prowizje, o co najmniej 1 %.

 

Zmiana stawek opłat i prowizji nie może być wyższa niż 200 % w stosunku do dotychczasowej wysokości przy czym nie dotyczy to przypadków, gdy wprowadzane są nowe opłaty lub prowizje lub gdy dotychczasowa stawka wynosiła 0 zł.

 

W przypadku zamiaru wprowadzenia przez Kredytodawcę zmian w powyżej wskazanych okolicznościach, Kredytodawca poinformuje Klienta o tych zmianach w formie dokumentowej poprzez przesłanie stosownej informacji na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Umowie z co najmniej 2 miesięcznym wyprzedzeniem. W zawiadomieniu Kredytodawca przekaże Klientowi nową treść Umowy lub Tabeli Opłat i Prowizji wraz z informacją o powodach i podstawach prawnych wprowadzenia przedmiotowych zmian, zakresie zmian i o prawie Klienta do wypowiedzenia Umowy oraz wyrażenia sprzeciwu. Zmiana (zmiany) wejdzie w życie po upływie okresu wskazanego w zawiadomieniu, o ile Klient nie dokona wypowiedzenia Umowy w tym okresie lub nie zgłosi w tym terminie sprzeciwu.

 

Jeżeli Klient dokona wypowiedzenia Umowy w terminie do dnia jej wejścia ich w życie, ale nie zgłosi w tym terminie sprzeciwu, nowe brzmienie Umowy lub Tabeli Opłat i Prowizji nie będzie wiążące dla Klienta, a Umowa ulegnie rozwiązaniu z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

 

Jeżeli Klient zgłosi sprzeciw, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Brak zgłoszenia sprzeciwu w tym terminie jest równoznaczny z udzieleniem zgody na zmiany.

 

W przypadku dokonania przez Klienta wypowiedzenia Umowy lub zgłoszenia sprzeciwu, Klient nie ponosi wyższych kosztów i opłat wynikłych z tej zmiany.

 

9.      Jeśli dotyczy

Opłaty notarialne*

 

Nie dotyczy

10.  Skutek braku płatności

Brak płatności może mieć dla Pani/Pana poważne konsekwencje (np. sprzedaż zajętych w toku postępowania egzekucyjnego rzeczy ruchomych lub nieruchomości) i może utrudniać otrzymanie kredytu. Skutki braku płatności mogą być dla Pana/Pani następujące:

W przypadku braku uregulowania przez Klienta co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty w Terminie spłaty, Kredytodawca jest uprawniony do: 

1)      naliczania odsetek za opóźnienie, tj. maksymalnych odsetek za opóźnienie w wysokości dwukrotności odsetek ustawowych za opóźnienie stanowiących sumę stopy referencyjnej Narodowego Banku Centralnego i 5,5 punktu procentowego;

2)      wszczęcia wobec Klienta postępowania sądowego, postępowania w sprawie nadania klauzuli wykonalności tytułowi egzekucyjnemu i postępowania egzekucyjnego celem odzyskania należności;

3)      przekazania informacji dotyczących zalegania przez Klienta ze spłatą do zewnętrznych baz danych.

 

Ponadto Kredytodawca jest uprawniony do podejmowania następujących działań:

1)       wysyłania monitów na adres poczty elektronicznej Klienta;

2)       wysyłania monitów w formie wiadomości SMS na numer telefonu Klienta;

3)       wysyłania Klientowi monitów drogą pocztową;

4)       kontaktowania się telefonicznie bezpośrednio z Klientem;

5)       podejmowania czynności windykacyjnych pod adresem zamieszkania Klienta;

6)       zlecania dokonywana czynności wskazanych w powyższych punktach 1-5 zewnętrznym podmiotom świadczącym usługi windykacyjne;

7)       zbywania wierzytelności wynikających z Umowy przysługujących Kredytodawcy w stosunku do Klienta na rzecz osób trzecich.

 

Kredytodawca będzie podejmować i przeprowadzać wskazane powyżej czynności według własnego uznania, z zachowaniem przepisów prawa, zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów.

 

Ponadto, na podstawie art. 43 ust. 1 Ustawy o kredycie konsumenckim, Kredytodawca jest uprawniony nadto do wypowiedzenia Klientowi prawa do dokonywania wypłat z Limitu płatniczego (blokada Limitu płatniczego) skutkujących brakiem możliwości dokonywania Transakcji, w przypadku:

1)       opóźnienia (zwłoki) Klienta w spłacie na rzecz Kredytodawcy co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty wskazanej; oraz

2)       dokonania przez Kredytodawcę negatywnej oceny zdolności kredytowej Klienta.

 

Kredytodawca niezwłocznie poinformuje Klienta o wypowiedzeniu prawa do dokonywania wypłat z Limitu płatniczego skutkujących brakiem możliwości dokonywania Transakcji i jego przyczynach. W tym przypadku Kredytodawca może też zaproponować Klientowi zmianę Umowy, w tym obniżenie Limitu płatniczego.

 

W przypadku braku dokonania przez Klienta w Terminie spłaty co najmniej Minimalnej miesięcznej kwoty do spłaty,  wszelkie dokonywane przez Klienta spłaty będą zaliczane przez Kredytodawcę według następującej kolejności:

1)       koszty przyznane Kredytodawcy w postępowaniu egzekucyjnym;

2)       koszty sądowe przyznane Kredytodawcy w postępowaniu o nadanie tytułowi egzekucyjnemu klauzuli wykonalności;

3)       koszty sądowe zasądzone na rzecz Kredytodawcy w postępowaniu sądowym;

4)       koszty opłat skarbowych poniesione przez Kredytodawcę w związku z udzieleniem pełnomocnictwa profesjonalnemu pełnomocnikowi procesowemu;

5)       koszty zastępstwa procesowego przyznane Kredytodawcy w postępowaniu egzekucyjnym;

6)       koszty zastępstwa procesowego przyznane na rzecz Kredytodawcy w postępowaniu o nadanie tytułowi egzekucyjnemu klauzuli wykonalności;

7)       koszty zastępstwa procesowego zasądzone na rzecz Kredytodawcy w postępowaniu sądowym;

8)       odsetki za opóźnienie;

9)       odsetki kapitałowe; 

10)    prowizja za udostępnienie Limitu płatniczego;

11)    opłata za obsługę Karty kredytowej;

12)    wykorzystana Kwota Limitu płatniczego.

 

IV. Inne ważne informacje

1.      Odstąpienie od umowy

W terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy ma Pan/Pani prawo do odstąpienia od umowy:

Klient może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.

 

W celu odstąpienia od Umowy Klient powinien złożyć Kredytodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z zachowaniem następującej formy pod rygorem nieważności:

1)      w formie pisemnej (art. 78 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy podpisane własnoręcznie przez Klienta na adres korespondencyjny Kredytodawcy: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa; lub

2)      w formie elektronicznej (art. 78[1] § 1 Kodeksu cywilnego) - przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy podpisane przez Klienta przy użyciu podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu na adres poczty elektronicznej Kredytodawcy: help@axi-card.pl; lub

3)      w formie dokumentowej (art. 77[2] § 1 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres poczty elektronicznej Kredytodawcy: help@axi-card.pl.

 

Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy.

 

Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Klient prześle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy.

 

Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od Umowy, z wyjątkiem odsetek kapitałowych naliczonych za okres od dnia dokonania Transakcji w ciężar Limitu płatniczego do dnia spłaty Kwoty zadłużenia.

 

W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do odstąpienia od Umowy, Umowę uznaje się za niezawartą a Klient jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni licząc od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Kredytodawcy wykorzystaną kwotę Limitu płatniczego z tytułu dokonywania Transakcji (wskazanych w sekcji II punkt 3 formularza informacyjnego („Opis głównych cech kredytu”)) wraz z odsetkami kapitałowymi naliczonymi od tej wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego, gdy takie odsetki kapitałowe zostały zastrzeżone na rzecz Kredytodawcy w Umowie.

 

Klient dokonuje zwrotu wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego wraz z odsetkami kapitałowymi na rzecz Kredytodawcy poprzez dokonanie przelewu na rachunek bankowy Kredytodawcy wskazany w Umowie lub poprzez dokonanie spłaty poprzez aktualnie udostępnione przez Kredytodawcę formy spłat, wskazane w Regulamin świadczenia usług płatniczych przez Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce Regulaminie, dostępnego na stronie internetowej, za pośrednictwem współpracujących z Kredytodawcą dostawców usług płatniczych.

 

W przypadku braku zwrotu przez Klienta wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego wraz z odsetkami kapitałowymi, Kredytodawca rozpocznie naliczanie (maksymalnych) Odsetek za opóźnienie od niezwróconej w terminie pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia, a Klient będzie zobowiązany do zwrotu Kredytodawcy pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia wraz z naliczonymi odsetkami za opóźnienie. 

 

Jeśli dotyczy

V. Dodatkowe informacje podawane w przypadku sprzedaży usług finansowych na odległość

a) dane kredytodawcy 

1.      Jeśli dotyczy

Kredytodawca/ w stosownych przypadkach przedstawiciel kredytodawcy w państwie członkowskim, w którym Pani/Pan mieszka:*

Easy Payment Services OOD (Druzhestvo s ogranichena otgovornost), spółka prawa bułgarskiego z siedzibą w Sofii, Bułgaria, wpisana do bułgarskiego rejestru spółek (Trgovski Riegistr) przez Agencję ds. Rejestrów pod numerem: 204112059;

 

działająca w Polsce poprzez oddział:

 

Easy Payment Services OOD (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000720382, NIP: 1070040459, REGON: 369578776

 

2.      Adres: (siedziba)

Adres siedziby Easy Payment Services OOD:

ul. Bulwar Jawaharlal Nehru 28, piętro 2, lokal 40-46, kod: 1324, Sofia, Okręg Sofia, Bułgaria

 

Adres siedziby Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce:

ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-28261-50270-GFFFV-26

 

3.      Numer telefonu: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

+48 (22) 270 70 30

4.      Adres poczty elektronicznej:

(informacja ta ma charakter opcjonalny)

help@axi-card.pl

5.      Numer faksu: (informacja ta ma charakter opcjonalny)

Nie dotyczy

6.      Adres strony internetowej:*

(informacja ta ma charakter opcjonalny)

www.axi-card.pl

7.      Jeśli dotyczy Rejestr*

Rejestr spółek prawa bułgarskiego pod numerem: 204112059

8.      Jeśli dotyczy - Organ nadzoru*

Właściwym organem nadzorczym nad działalnością Kredytodawcy jest:

1)      w zakresie świadczenia usług płatniczych - Narodowy Bank Bułgarii (Bulgarian National Bank) z siedzibą w Sofii przy Placu Kniazia Alexandra I 1, 1000, Sofia, Bułgaria (1, Knyaz Alexander І Sq., 1000 Sofia, Bulgaria);

2)      w zakresie określonym Ustawą o usługach płatniczych – Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa; 

3)      w zakresie wynikającym z ochrony konsumentów - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z siedzibą w Warszawie przy ul. Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa.

 

b) dane dotyczące umowy

 

1.      Odstąpienie od umowy*

Klient może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.

 

W celu odstąpienia od Umowy Klient powinien złożyć Kredytodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z zachowaniem następującej formy pod rygorem nieważności:

1)      w formie pisemnej (art. 78 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy podpisane własnoręcznie przez Klienta na adres korespondencyjny Kredytodawcy: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa; lub

2)      w formie elektronicznej (art. 78[1] § 1 Kodeksu cywilnego) - przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy podpisane przez Klienta przy użyciu podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu na adres poczty elektronicznej Kredytodawcy: help@axi-card.pl; lub

3)      w formie dokumentowej (art. 77[2] § 1 Kodeksu cywilnego) – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres poczty elektronicznej Kredytodawcy: help@axi-card.pl.

 

Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy.

 

Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Klient prześle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy.

 

Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od Umowy, z wyjątkiem odsetek kapitałowych naliczonych za okres od dnia dokonania Transakcji w ciężar Limitu płatniczego do dnia spłaty Kwoty zadłużenia.

 

W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do odstąpienia od Umowy, Umowę uznaje się za niezawartą a Klient jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni licząc od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Kredytodawcy wykorzystaną kwotę Limitu płatniczego z tytułu dokonywania Transakcji (wskazanych w sekcji II punkt 3 formularza informacyjnego („Opis głównych cech kredytu”)) wraz z odsetkami kapitałowymi naliczonymi od tej wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego, gdy takie odsetki kapitałowe zostały zastrzeżone na rzecz Kredytodawcy w Umowie.

 

Klient dokonuje zwrotu wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego wraz z odsetkami kapitałowymi na rzecz Kredytodawcy poprzez dokonanie przelewu na rachunek bankowy Kredytodawcy wskazany w Umowie lub poprzez dokonanie spłaty poprzez aktualnie udostępnione przez Kredytodawcę formy spłat, wskazane w Regulamin świadczenia usług płatniczych przez Easy Payment Services OOD (sp. z o.o.) Oddział w Polsce Regulaminie, dostępnego na stronie internetowej, za pośrednictwem współpracujących z Kredytodawcą dostawców usług płatniczych.

 

W przypadku braku zwrotu przez Klienta wykorzystanej kwoty Limitu płatniczego wraz z odsetkami kapitałowymi, Kredytodawca rozpocznie naliczanie (maksymalnych) Odsetek za opóźnienie od niezwróconej w terminie pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia, a Klient będzie zobowiązany do zwrotu Kredytodawcy pozostającej do spłaty Kwoty zadłużenia wraz z naliczonymi odsetkami za opóźnienie. 

 

2.      Jeśli dotyczy - Wybór prawa właściwego*

Do zawartej z Panem/Panią umowy o kredyt będzie miało zastosowanie prawo:

Prawo polskie

 

 

3.      Jeśli dotyczy

Postanowienie umowy dotyczące wyboru prawa właściwego lub właściwego sądu*

Nie dotyczy

 

 

 

 

4.      Prawo właściwe dla zobowiązań pozaumownych wynikających z kontaktów handlowych mających miejsce przed zawarciem umowy:

Prawo polskie

 

 

 

 

 

 

5.      Jeśli dotyczy

Język umowy/ język komunikacji *

Język polski jest językiem Umowy oraz językiem komunikacji pomiędzy Klientem a Kredytodawcą.

 

c) dane dotyczące odwołań

 

1.      Pozasądowe rozstrzyganie sporów

Reklamacje. Klient może składać do Kredytodawcy reklamacje.

 

Klient może wnieść reklamację:

1)        w formie pisemnej:

- przesyłając reklamację pocztą na adres Kredytodawcy: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa;

- składając reklamację osobiście w biurze Kredytodawcy przy ul. Bukowińskiej 22B, 02-703 Warszawa;

2)        ustnie – przez telefon kontaktując się z Działem Obsługi Klienta lub osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w biurze Kredytodawcy: ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa;

3)        w formie dokumentowej lub elektronicznej – przesyłając reklamację na adres: help@axi-card.pl   

 

W celu usprawnienia procedury rozpatrywania reklamacji Klient powinien zawrzeć w reklamacji następujące informacje:

1)        dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta;

2)        opis sprawy;

3)        zastrzeżenia dotyczące świadczonej usługi;

4)        żądania lub oczekiwania odnośnie sposobu rozpatrzenia reklamacji.

 

Kredytodawca rozpatrzy reklamacje dotyczące usług płatniczych w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedzi na reklamacje dotyczące usług płatniczych Kredytodawca udzieli Klientowi w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź zostanie udzielona w postaci papierowej lub na wniosek Klienta na adres poczty elektronicznej Klienta.

 

W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie powyższym, przed upływem powyższego terminu Kredytodawca:

1)        wyjaśni przyczynę opóźnienia;

2)        wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia reklamacji;

3)        określi przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.

 

Kredytodawca rozpatrzy inne niż dotyczący usług płatniczych reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty wniesienia reklamacji.

 

W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy rozpatrzenie reklamacji w ciągu 30 dni jest niemożliwe, Kredytodawca:

1)      poinformuje Klienta o przyczynach opóźnienia;

2)      okolicznościach wymagających ustalenia; oraz

3)      poda Klientowi spodziewaną datę rozpatrzenia reklamacji, która nie będzie dłuższa niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji przez Kredytodawcę.

 

Odpowiedź na reklamację Klient otrzyma na piśmie lub innym trwałym nośniku. Na wniosek Klienta odpowiedź na reklamację może zostać dostarczona na adres poczty elektronicznej Klienta.

 

Pozasądowe postępowanie w sprawie rozwiązywania sporów. Na podstawie art. 15c Ustawy o usługach płatniczych EPS informuje Klienta, że podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r., właściwym do rozstrzygania spraw dotyczących Klienta, jest Rzecznik Finansowy, adres strony internetowej: www.rf.gov.pl. Wniosek do Rzecznika Finansowego należy przesłać pisemnie pod adresem siedziby Rzecznika: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa bądź elektronicznie pod adresem biuro@rf.gov.pl. Wraz ze złożeniem wniosku, Klient uiszcza opłatę w wysokości 50 zł na rachunek bankowy Rzecznika. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rzecznik może zwolnić Klienta z obowiązku uiszczania opłaty. Klient może również skorzystać z utworzonej przez Komisję Europejską „Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów” („Platforma ODR”). Platforma ODR to interaktywna strona internetowa umożliwiająca internetowe pozasądowe rozwiązywanie sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, zawieranych przez konsumentów mieszkających w Unii Europejskiej i przedsiębiorców z siedzibą w Unii Europejskiej. Platforma ODR jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/odr/. Postanowienia niniejszego punktu nie są zapisem na sąd polubowny i nie wyłączają właściwości sądu powszechnego określonej w zdaniu pierwszym oraz nie stanowią wyrażenia zgody EPS na udział w powyższych pozasądowych postępowaniach w sprawie rozwiązania sporów konsumenckich.

 

* Kredytodawca lub pośrednik kredytowy wypełnia odpowiednie pole, w przypadku gdy informacja dotyczy danego kredytu, lub wskazuje, że dana informacja tego rodzaju kredytu nie dotyczy.

 

Załącznik nr 1 – Tabela Opłat i Prowizji do Formularza informacyjnego dotyczącego kredytu konsumenckiego udzielonego na podstawie Umowy o korzystanie z karty kredytowej AXI Card Smart