Poprzedni Następny

Odrzucenie karty przy płatności – co dalej?

Odrzucenie karty, którą próbujesz zapłacić, jest jednym z najbardziej demotywujących momentów w życiu, zwłaszcza jeżeli nie masz dostępu do innej metody płatności.

Kiedy Twoja karta dotyka terminala, on łączy się z wydawcą Twojej karty kredytowej, aby ustalić, czy karta kredytowa jest ważna i czy masz wystarczająco środków finansowych, by zapłacić za konkretną transakcję.

Jeżeli z kartą wszystko jest w porządku, transakcja została zaakceptowana. W niektórych przypadkach jednak kredytodawca wysyła wiadomość z informacją o odmowie przetworzenia płatności.

5 powodów, przez które Twoja płatność została odrzucona

Istnieje kilka typowych przyczyn odrzucenia karty kredytowej. Niektóre z nich mogą wynikać z nieporozumienia między Tobą a wydawcą karty kredytowej. Może być to również spowodowane przez coś, co zmieniłeś w ustawieniach swojego konta. Oto kilka typowych przyczyn, przez które Twoja karta kredytowa może zostać odrzucona.

1.Nie masz wystarczającej ilości dostępnego limitu kredytowego. Po wyczerpaniu dostępnego limitu kolejne zakupy będą niemożliwe. Pamiętaj, że rezerwacje hoteli czy wynajmu samochodów również obciąża Twój limit kredytowy.

2. Twoje konto zostało zamknięte. Wydawcy kart kredytowych mogą z je różnych powodów zablokować - bez ostrzeżenia. Możliwe też, że wystawca karty kredytowej wysłał do Ciebie list z tą informacją, ale jeszcze go nie otrzymałeś.

3.Twoja spłata kredytowa nie została uiszczona lub została uiszczona po terminie. Jeżeli opuściłeś kilka spłat karty kredytowej, Twój kredytodawca może ją zablokować. Skontaktuj się ze swoim kredytodawcą, by dowiedzieć się jak odblokować konto.

4. Data ważności Twojej karty kredytowej minęła. Jeśli tak się stało, to wyjaśnia, dlaczego Twoja karta kredytowa została odrzucona. Wydawca karty kredytowej mógł wysłać pocztą następną kartę. Gdy tylko ją otrzymasz, aktywuj ją jak najszybciej.

5. Twoje konto zostało zablokowane ze względu prawdopodobieństwa kradzieży. Wydawcy kart kredytowych stale monitorują transakcje kartami kredytowymi, aby upewnić się, że pasują do Twoich typowych zakupów. Wszystko, co wykracza poza zwykłe nawyki zakupowe, może zostać oznaczone jako transakcja z prawdopodobieństwem kradzieży – co powoduje automatyczne zablokowanie karty kredytowej w trosce o bezpieczeństwo Twoich finansów.

Co robić, gdy Twoja karta została odrzucona?

Jeśli Twoja karta kredytowa zostanie odrzucona, najprościej będzie zakończyć transakcję inną metodą płatności - gotówką, kartą debetową lub inną kartą kredytową.

Aby dowiedzieć się, co dzieje się z Twoim kontem, zadzwoń do swojego kredytodawcy. Na pewno podadzą Ci powód odrzucenia Twojej karty kredytowej. W niektórych przypadkach, na przykład podejrzenia kradzieży, wystawca karty kredytowej może odblokować kartę na Twoje życzenie.

A co jeżeli nie masz dostępu do innej metody płatności?

Wyobraźmy sobie najgorszy scenariusz odrzucenia karty kredytowej w przypadku braku innego źródła finansowego.

W przypadku niektórych zakupów możesz po prostu odłożyć towar na półkę i wrócić do niego później. W innych przypadkach, gdy nie jesteś w stanie zapłacić za już wykorzystany towar lub usługę, musisz dogadać się z firmą.

Pozostań spokojny i grzeczny. Ludzie będą bardziej skłonni do współpracy z tobą jeżeli zachowasz przyjemną postawę. Zapytaj, czy możesz później wrócić do firmy, aby uregulować saldo po rozwiązaniu problemu lub pobraniu innej metody płatności. (Być może będziesz musiał porozmawiać z kierownikiem, aby złożyć tę prośbę.) Przekaż firmie swoje dane kontaktowe jako małą dodatkową gwarancję, by mogli skontaktować się z Tobą w celu otrzymania zapłaty.

Pozostaw coś w zastaw

Jeśli firma nie chce pozwolić ci odejść bez opłacania rachunku, zaproponuj, że zostawisz coś wartościowego w zastaw, by zapewnić o swoim powrocie.

Zadzwoń do kogoś po pomoc. Znajomy lub członek rodziny może być w stanie pomóc Ci z tą sytuacją jak najszybciej. W takim przypadku byłbyś wówczas winien swojemu przyjacielowi, a nie firmie.

Możliwość odrzucenia karty kredytowej istnieje zawsze.. Nawet jeśli dokonasz wszystkich płatności na czas i utrzymasz swoją sytuację kredytową w dobrej kondycji, karta może zostać zablokowana również przez sytuacje losowe. Zawsze noś przy sobie co najmniej dwie formy płatności, np. karta kredytowa i karta debetowa. W ten sposób nie będziesz w sytuacji, w której nie będziesz miał jak dokonać płatności.