Wyższy poziom bezpieczeństwa z AXI Card
Zastawiasz się dlaczego AXI wymaga weryfikacji za pomocą dowodu osobistego przed podpisaniem umowy? Wydaje Ci się, ze jest to zbędny krok lub masz wątpliwości związane z udostępnieniem danych ze swojego dokumentu tożsamości. Nic bardziej mylnego! Poniżej odpowiadamy jak ważna dla Twojego bezpieczeństwa jest rzetelna weryfikacja oraz udowadniamy, że poświęcając kilka dodatkowych minut, inwestujesz w wiele godzin spokoju o Twoje finanse i nie tylko.
W dzisiejszym cyfrowym świecie, weryfikacja tożsamości jest kluczowym elementem w działaniach instytucji finansowych, zarówno w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa klienta, jak i przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jednym z najpowszechniejszych narzędzi wykorzystywanych do tego celu jest żądanie przedstawienia dowodu osobistego przez klienta podczas procesu weryfikacji online. Dlaczego tak się dzieje? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Jak to działa w AXI?
Klient po zweryfikowaniu się za pomocą usługi Kontomatik (nowoczesnej, bezpiecznej aplikacji online, służącej do weryfikacji danych finansowych) i otrzymaniu pozytywnej decyzji odnośnie uzyskania karty, dostaje drogą mailową umowę w celu zapoznania się z nią. Następnie jest proszony o przesłanie online, zdjęcia lub skanu swojego dowodu tożsamości. Dostarczenie i potwierdzeniu jego wiarygodności przez AXI jest równoznaczne z podpisaniem umowy ze strony klienta i otrzymaniem w ciągu kilkunastu minut 60% przyznanego limitu na konto. Proces przesłania dowodu pełni tutaj rolę, sprzymierzeńca klienta – dajemy dodatkową przestrzeń na podjęcie ostatecznej decyzji przed podpisaniem umowy, po zapoznaniu się z nią. Zdecydowanie unikając tym samym metod stosowanych niekiedy przez instytucje pożyczkowe, polegających na przyśpieszaniu procesu podjęcia decyzji, co czasami wiązać się może z pochopnym podjęciem przez klienta zobowiązania z którego nie może się wycofać.
Dlaczego jest to niezbędne?
1. Podstawowym celem żądania dowodu osobistego przez instytucję finansową jest potwierdzenie tożsamości klienta. Weryfikacja dokumentu tożsamości pozwala upewnić się, że osoba, z którą prowadzi się transakcję, jest rzeczywiście tą, za którą się podaje. W ten sposób ogranicza się ryzyko nieuprawnionego dostępu do konta oraz oszustw np.: kradzieży tożsamości. Tak więc, jako instytucja, dokładamy wszelkich starań aby dane klientów i ich ogólny interes były bezpieczne, wdrażając wszelkie potrzebne i dostępne ku temu procedury bezpieczeństwa.
2. Oczywistym celem tego wymogu jest również zgodność z przepisami prawnymi. Wiele jurysdykcji wymaga, aby instytucje finansowe przestrzegały ścisłych przepisów dotyczących weryfikacji tożsamości klienta, takich jak np.: przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML) oraz finansowaniu terroryzmu (CTF). Wymaganie przedstawienia dowodu osobistego jest często jednym z elementów spełniających te wymogi prawne. AXI Card jako instytucja finansowa, również ściśle podlega takim przepisom, w związku z czym mamy obowiązek ścisłej kontroli tożsamości przed udostepnieniem limitu kredytowego narzucony przez naszego europejskiego Regulatora.
Co gwarantuje to klientowi
Rzetelna i zgodna z najwyższymi standardami weryfikacja danych znaczy dla klienta tyle (albo aż tyle) co:
- znacznie zmniejsza ryzyka kradzieży tożsamości, a co za tym idzie, podjęcia zobowiązania finansowego na osobę, która wcale nie miała takiego zamiaru i o tym nie wie. Jak wiadomo we współczesnych czasach jest to bardzo realne zagrożenie wiążące się z dużymi komplikacjami finansowymi dla osoby, której dane zostały skradzione,
- w przypadku podejrzenia nieprawidłowości, instytucje finansowe mogą wykorzystać informacje zawarte na dokumencie tożsamości do prowadzenia dochodzenia w celu zidentyfikowania sprawcy,
- utrudnia to dostęp do korzystania z konta bankowego osobie nieupoważnionej, która znalazła się w posiadaniu danych do konta, tym samym chroniąc finanse właściciela konta,
- świadomość, że instytucja z której usług chce się skorzystać jest jednostką wiarygodną, godną zaufania i działającą z najwyższą starannością, w celu dbania o bezpieczeństwo danych swoich klientów.
! Pamiętajmy – im więcej zabezpieczeń tym lepiej dla nas i lepiej świadczy to o usługodawcy. Instytucje które podważają słuszność troski o bezpieczeństwo danych, nie stosują ich lub stosują je niedbale mogą nie być bezpieczne!