Zaaplikuj
Ogólne Warunki Użytkowania Aplikacji Mobilnej na potrzeby zarządzania kartami kredytowymi i limitem kredytowym
Część I. Przedmiot
1.1. Celem niniejszych Ogólnych Warunków użytkowania Aplikacji Mobilnej na potrzeby zarządzania kartami kredytowymi i limitem kredytowym (zwanymi dalej: "Warunkami") jest uregulowanie stosunków pomiędzy EASY PAYMENT SERVICES OOD, spółką prawa bułgarskiego zarejestrowaną pod numerem 204112059, z siedzibą w Sofii (Bułgaria), 1324, Jawaharlal Nehru numer 28, piętro 2 L40-46, a instytucją pieniądza elektronicznego w rozumieniu przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/110/WE z dnia 16 września 2009 roku w sprawie podejmowania i prowadzenia działalności przez instytucje pieniądza elektronicznego oraz nadzoru ostrożnościowego nad ich działalnością wpisana do rejestru prowadzonego przez Narodowy Bank Bułgarii na podstawie decyzji numer 259 z dnia 25.10.2018 r., działająca w Polsce za pośrednictwem oddziału to jest Easy Payment Services OOD (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, ulica Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000720382, posiadająca NIP o numerze: 1070040459, REGON: 369578776, adres poczty elektronicznej: [email protected], adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-28261-50270-GFFFV-26, zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiadający uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej zwany dalej "Easy Payment Services OOD" lub "Usługodawcą"" z jednej strony, a Użytkownikami Aplikacji Mobilnej z drugiej strony, w związku z instalacją i korzystaniem przez nich z Aplikacji Mobilnej oraz świadczonych za jego pośrednictwem usług płatniczych.
1.2. Z Usługodawcą można skontaktować się listownie lub osobiście na ulicy Bukowińskiej 22B, 02-703 Warszawa lub pod adresem e-mail [email protected] oraz pod numerem telefonu 22 270 70 30.
1.3. Użytkownik musi dokładnie oraz w pełni zapoznać się z niniejszymi Warunkami przed podjęciem decyzji o ich akceptacji i przystąpieniu do procesu rejestracji w Aplikacji Mobilnej. Jeśli użytkownik nie zgadza się z którymkolwiek z postanowień niniejszych Warunków, nie może uzyskiwać dostępu, nawigować ani korzystać z Aplikacji mobilnej lub oprogramowania, usług, informacji, materiałów i innych materiałów na niej zawartych.
1.4. Warunki te określają również między innymi:
1.4.1. rodzaje Usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej,
1.4.2. warunki świadczenia Usług, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Aplikacją mobilną,
1.4.3. warunki wprowadzenia, zmiany lub uchylenia niniejszych Warunków,
1.4.4. postępowania reklamacyjnego i procedury alternatywnego rozwiązywania sporów.
1.5. Niniejsze Warunki zostały wydane na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1.6. Oprócz niniejszych Warunków, Użytkowników Aplikacji Mobilnej obowiązuje również Umowa o Korzystanie z Karty Kredytowej AXI Card zawarta z Easy Payment Services OOD oraz Warunki Korzystania z Międzynarodowej Karty Kredytowej Axi Card stanowiące Załącznik 1 do Umowy, które stanowią odrębny od niniejszych Warunków stosunek prawny.
1.7. Korzystanie z Usług w Aplikacji Mobilnej odbywa się zgodnie z niniejszymi i Warunkami. Poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w momencie pierwszej rejestracji Karty, Użytkownik:
1.7.1. wyraźnie zgadza się, że zgoda na niniejsze Warunki jest w pełni ważna, a skutek jest taki sam, jak w przypadku podpisania niniejszych Warunków na piśmie z własnoręcznym podpisem;
1.7.2. wyraźnie rozumie i w pełni zgadza się z niniejszymi Warunkami oraz z faktem, że użytkownik będzie związany niniejszymi Warunkami;
1.7.3. przyjmuje na siebie wszelkie konsekwencje wynikające z korzystania z Aplikacji Mobilnej i przestrzegania niniejszych Warunków.
1.8. Jeśli w dowolnym momencie po rejestracji w Aplikacji Mobilnej Użytkownik zdecyduje, że nie zgadza się już z niniejszymi Warunkami, musi odinstalować Aplikację Mobilną. Brak odinstalowania oznacza, że Użytkownik wyraża zgodę na niniejsze Warunki w każdym momencie po ich akceptacji, do momentu odinstalowania Aplikacji Mobilnej.
1.9. Easy Payment Services OOD posiada wszelkie prawa do Aplikacji Mobilnej niezbędne do jej prawidłowego korzystania. Żadne z postanowień niniejszych Warunków nie może być interpretowane jako przyznanie Użytkownikom jakichkolwiek praw innych niż prawo do korzystania z usług w Aplikacji Mobilnej na warunkach wyszczególnionych poniżej w niniejszym dokumencie oraz w dokumentach, do których mają zastosowanie niniejsze Warunki.
1.10. Easy Payment Services OOD dokłada wszelkich starań, aby zapobiec nadużyciom związanym z Aplikacją Mobilną i jej funkcjami oraz będzie monitorować korzystanie z Aplikacji Mobilnej w celu zapobiegania jej niewłaściwemu wykorzystaniu lub usług oferowanych za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej.
Część II. Stosowane definicje i interpretacje
2.1. Terminy pisane wielką literą użyte w niniejszych Warunkach mają znaczenie nadane im w Części II niniejszych Warunków.
2.2. Odniesienia do klauzul i rozdziałów są odniesieniami do sekcji i rozdziałów niniejszych Warunków, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.
2.3. Wprowadza się następujące definicje:
"Dane biometryczne" - oznaczają dane osobowe odnoszące się do cech fizycznych, fizjologicznych lub behawioralnych osoby fizycznej, dzięki którym można ją zidentyfikować lub potwierdzić jej tożsamość.
"Karta" - karta płatnicza, będąca instrumentem płatniczym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 659), udostępniana Użytkownikowi na podstawie Umowy o kartę kredytową zawartej z Easy Payment Services OOD oraz Warunków Korzystania z Międzynarodowej Karty Kredytowej Axi Card stanowiących Załącznik nr 1 do tej Umowy,, która to karta będzie należycie zarejestrowana w Aplikacji Mobilnej przez Użytkownika.
"Umowa" - Umowa o Kartę Kredytową zawarta przez Klienta z Usługodawcą oraz Warunki Korzystania z Międzynarodowej Karty Kredytowej Axi Card, stanowiące Załącznik nr 1 do Umowy, na podstawie której Karta została ona wydana Klientowi.
"Kod Bezpieczeństwa" - czterocyfrowy kod utworzony przez Użytkownika, służący do logowania do Aplikacji Mobilnej oraz do uwierzytelniania transakcji płatniczych w Aplikacji Mobilnej.
"Aplikacja Mobilna" lub "Aplikacja" - oprogramowanie należące do Easy Payment Services OOD, przeznaczone do instalacji na urządzeniach mobilnych i umożliwiające Użytkownikowi korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Aplikacji Mobilnej opisanych w niniejszych Warunkach.
"Urządzenie mobilne" - urządzenie mobilne Użytkownika, którego system operacyjny obsługuje Aplikację Mobilną.
"Warunki" - niniejsze Ogólne Warunki Korzystania z Aplikacji Mobilnej w celu zarządzania Kartą Kredytową i Limitem Kredytowym.
"Użytkownik" lub "Klient" – osoba fizyczna, której wydawana jest Karta na podstawie Umowy o Kartę Kredytową oraz Warunków Korzystania z Międzynarodowej Karty Kredytowej Axi Card stanowiących Załącznik nr 1 do Umowy, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
"Reklamacja" oznacza, zgodnie art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym wystąpienie skierowane do podmiotu rynku finansowego przez jego klienta, w którym klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez podmiot rynku finansowego,
"Strona internetowa" oznacza stronę internetową znajdującą się pod adresem https://axi-card.pl
"Treść" oznacza wszelkie informacje i materiały znajdujące się w Aplikacji Mobilnej, do których Klient ma dostęp.
"Usługi" oznaczają usługi określone w Warunkach świadczone na rzecz Klientów przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej,
"Aplikacja mObywatel" oznacza oprogramowanie przeznaczone na urządzenia mobilne, w którym udostępniane są usługi świadczone przez podmioty publiczne i niepubliczne,
"Minister Cyfryzacji" oznacza polskiego ministra właściwego do spraw cyfryzacji,
"Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną" oznacza ustawę z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dziennik Ustaw z 2016 roku pozycja 1030 z późniejszymi zmianami).
"Akt cyfrowy" oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (Unii Europejskiej) o numerze 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmieniające dyrektywę 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
"Ustawa o prawach konsumenta" oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z 2014 roku pozycja 827 z późniejszymi zmianami).
Część III. Instalacja i rejestracja karty
3.1. W celu zainstalowania Aplikacji Mobilnej na własnym Urządzeniu Mobilnym Użytkownik zobowiązany jest do:
3.1.1. Pobierania Aplikacji Mobilnej wyłącznie z AppStore lub Google Play, Aplikacji Mobilnej nie można pobrać z nieoficjalnych źródeł, ponieważ może to zagrozić jej bezpieczeństwu;
3.1.2. Urządzenie Mobilne Użytkownika powinno spełniać następujące minimalne wymagania techniczne: Android w wersji 5.1 lub wyższej oraz iOS 11.0 lub nowszej dla systemu iOS;
3.1.3. W przypadku chęci skorzystania przez Użytkownika z możliwości potwierdzania transakcji płatniczych oraz logowania do Aplikacji Mobilnej za pomocą danych biometrycznych, Urządzenie Mobilne powinno spełniać następujące minimalne wymagania techniczne: system Android w wersji 5.1 lub nowszej oraz sprzęt do rozpoznawania odcisków palców dla systemu Android, iOS 11.0 lub nowszego oraz sprzęt do rozpoznawania odcisków palców lub twarzy dla systemu iOS;
3.1.4. Połączenie z Internetem.
3.2. Korzystanie z Aplikacji Mobilnej może być wyłącznie przez Użytkowników posiadających Kartę w rozumieniu definicji, o których mowa w Części II niniejszych Warunków.
3.3. W celu korzystania z Aplikacji Klient powinien posiadać aplikację mObywatel i być jej zarejestrowanym (aktywnym) użytkownikiem, posiadającym ważny certyfikat podstawowy.
3.4. Do Aplikacji Mobilnej można zalogować się na dwa sposoby:
3.4.1. Wpisując ustawiony przez Użytkownika czterocyfrowy Kod Zabezpieczający,
3.4.2. Za pomocą odcisku palca Użytkownika, którego Urządzenie Mobilne obsługuje system Android,
3.4.3. Poprzez wykorzystanie funkcji odcisku palca lub funkcji rozpoznawania twarzy Użytkownika, którego Urządzenie Mobilne obsługuje system iOS.
3.5. W przypadku, gdy Użytkownik zapomni Kodu Zabezpieczającego, kod ten nie może zostać przywrócony przez EASY PAYMENT SERVICES OOD. W takich przypadkach, zgodnie z warunkami Części III, konieczna będzie ponowna instalacja Aplikacji Mobilnej.
3.6. W celu korzystania z Aplikacji Mobilnej i usług w niej zawartych, Użytkownik zobowiązany jest do zarejestrowania swojej Karty poprzez:
3.6.1. Wpisanie numeru Umowy Limitu Kredytowego, na podstawie której została mu udostępniona Karta, która zostanie zarejestrowana w Aplikacji Mobilnej,
3.6.2. Podanie numeru PESEL,
3.6.3. Przeczytanie i wyrażenie zgody na przestrzeganie niniejszych Warunków, jak zostało określone w punkcie 1.3,
3.6.4. Potwierdzenie rejestracji poprzez podanie czterocyfrowego, jednorazowego hasła, które zostanie wysłane na numer telefonu wskazany w Umowie Kredytowej, na podstawie której Karta została udostępniona Użytkownikowi,
3.6.5. Prawidłowe (zgodne z danymi Klienta z danymi wskazanymi w Umowie) potwierdzenie tożsamości z usługą profilu mObywatel (wyłącznie po pierwszym zalogowaniu każdorazowo dodawana jest nowa Karta) lub dodanie aktualnej karty po usunięciu aplikacji z telefonu lub zainstalowaniu nowej,
3.6.6. Jeśli Twój numer telefonu ulegnie zmianie, jako dodatkowy środek bezpieczeństwa możesz zostać poproszony o ponowne wprowadzenie numeru karty kredytowej i dopóki nie wprowadzisz go poprawnie, nie będziesz mógł korzystać z Aplikacji Mobilnej.
3.7. Rejestracja zostanie przeprowadzona poprawnie tylko wtedy, gdy zostaną spełnione wszystkie kroki wymienione w punkcie 3.6.. Wszystkie kroki trzeba zrealizować dokładnie i poprawnie. Wpisany numer umowy o kartę kredytową oraz numer PESEL muszą być poprawne.
3.8. Przy pierwszej rejestracji Karty w Aplikacji Mobilnej Użytkownik oświadcza, że:
3.8.1. Ma prawo, uprawnienia i pełną zdolność do uzyskiwania dostępu do Aplikacji Mobilnej i korzystania z niej;
3.8.2. jest posiadaczem Karty, która zostanie zarejestrowana w Aplikacji Mobilnej;
3.8.3. Użytkownik nie będzie fałszował ani podawał nieprawidłowych informacji dotyczących jego tożsamości lub intencji w odniesieniu do czegokolwiek związanego z Aplikacją Mobilną;
3.8.4. W trakcie lub w związku z korzystaniem z Aplikacji Mobilnej nie może naruszać żadnych praw własności intelektualnej Właściciela Aplikacji.
3.9. Użytkownik może zarejestrować więcej niż jedną Kartę w Aplikacji Mobilnej
3.10. Z Aplikacji Mobilnej może korzystać tylko jeden Użytkownik na jednym ze swoich urządzeń. W przypadku, gdy Użytkownik zdecyduje się na korzystanie z Aplikacji Mobilnej na innym urządzeniu, musi ponownie przeprowadzić proces instalacji (punkt 3.1) oraz proces rejestracji Karty (punkt 3.4.) na nowym urządzeniu, a po jego zakończeniu nie może już korzystać z Aplikacji Mobilnej na pierwotnym urządzeniu.
3.11. W przypadku, gdy urządzenie końcowe Klienta nie spełnia warunków wskazanych w punkcie 3.1. Usługodawca nie gwarantuje poprawnego działania Aplikacji oraz możliwości korzystania z Usług.
3.12. Z Aplikacji może korzystać wyłącznie Klient będący stroną Umowy, której numer został podany przez Klienta zgodnie z wymogami punktu 3.6.1. Warunków, a także spełnia warunki do zawarcia Umowy, to jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, jest konsumentem w rozumieniu artykułu 221 Kodeksu cywilnego i rejestruje się w Aplikacji w celach niezwiązanych z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, a także jego miejscem zamieszkania jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3.13. Klient powinien również skutecznie potwierdzić swoją tożsamość za pomocą Usługi Profilu mObywatel.
3.14. Klient otrzymuje dostęp do Aplikacji w przypadku pozytywnej weryfikacji spełnienia wszystkich warunków wskazanych w niniejszych Warunkach.
3.15. Korzystanie z Aplikacji i wskazanych w niej Usług jest bezpłatne, a ich świadczenie odbywa się przez czas obowiązywania niniejszych Warunków i związania nimi Klienta.
3.16. Korzystać z Aplikacji może wyłącznie Klient - osoby trzecie nie mogą mieć dostępu do Usług i Aplikacji Klienta i jego konta. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie negatywne skutki takiego ujawnienia danych dostępowych Klienta osobom trzecim.
3.17. Użytkownik nie jest uprawniony do korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną w sposób umożliwiający nieuprawniony dostęp do treści transmisji składającej się na tę usługę, w szczególności z użyciem technik kryptograficznych odpowiednich do charakterystyki świadczonej Usługi.
3.18. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną (na przykład poprzez zamknięcie Aplikacji Mobilnej).
Część IV. Funkcjonalności i usługi
4.1. Użytkownik może korzystać w Aplikacji Mobilnej i za jej pośrednictwem z następujących Usług, które są świadczone przez Usługodawcę:
4.1.1. rejestracja karty,
4.1.2. Sprawdzanie (podgląd) salda w Aplikacji,
4.1.3. Przenoszenie danych związanych z Kartą już zarejestrowaną w Aplikacji Mobilnej z jednego urządzenia Użytkownika na inne (w takim przypadku po przeniesieniu dane będą dostępne wyłącznie na nowym urządzeniu),
4.1.4. Potwierdzanie transakcji online,
4.1.5. Otrzymywanie powiadomień o zatwierdzeniu lub anulowaniu transakcji internetowych dokonanych Kartą,
4.1.6. Otrzymywanie powiadomień o udanych/nieudanych transakcjach dokonanych Kartą,
4.1.7. Otrzymywanie informacji referencyjnych o zarejestrowanych Kartach, saldach, zrealizowanych transakcjach za dany okres, odrzuconych płatnościach do czasu ich potwierdzenia, wygaśnięcia i wielu podobnych informacji,
4.1.8. Uzyskiwanie podglądu numeru dodanej karty kredytowej (PAN),
4.1.9. Uzyskiwanie podgląd numeru PIN do Karty i odblokowywania PIN,
4.1.10. Dostęp do przycisku tokenizacji w celu dodania Karty do usług Google Pay i Apple Pay,
4.1.11. Informacji o minimalnej kwocie do zapłaty,
4.1.12. Sprawdzanie numeru IBAN do dokonywania spłat,
4.1.13. zablokowanie/aktywacja Karty,
4.1.14. Blokowanie/aktywacja wypłat z bankomatów, terminali płatniczych POS oraz płatności internetowych,
4.1.15. Historia poprzednich spłat,
4.1.16. Dostęp do aktualnych Warunków,
4.1.17. Dostęp do menu FAQ i pomocy,
4.1.18. Zmiana języka (PL/ /EN).
4.2. Informacje na temat usług płatniczych świadczonych przez EASY PAYMENT SERVICES OOD można znaleźć na stronie internetowej: https://axi-card.pl/, gdzie publikowane są Warunki oraz Umowa. Każdy Użytkownik powinien zapoznać się z warunkami świadczenia usług przedstawionymi szczegółowo w dokumentacji znajdującej się na tej stronie, do której link znajduje się w zdaniu poprzednim.
Część V. Twoje prawa i obowiązki. Odpowiedzialność.
5.1. Użytkownik ma prawo do korzystania z Aplikacji Mobilnej i jej funkcjonalności/usług na warunkach określonych w niniejszych Warunkach.
5.2. Użytkownik potwierdza, że jest świadomy, że dokonywanie płatności w Internecie niesie ze sobą większe ryzyko oszustwa. W związku z tym firma Easy Payment Services OOD podjęła środki techniczne w celu ograniczenia takiego ryzyka, w tym dokładną identyfikację w przypadku takich transakcji. Skuteczna realizacja takich działań wymaga jednak od Użytkownika podjęcia następujących działań:
5.2.1. Nie udostępniania Kodu zabezpieczającego żadnym osobom trzecim ani nie dopuszczania do zapoznania się z takim Kodem osobom trzeci; nie przechowywania Kodu na samym urządzeniu ani w żadnym innym miejscu,
52.2. Brak zezwalania na nieautoryzowany dostęp osób trzecich do Urządzenia mobilnego,
5.2.3. W przypadku zmiany używanego urządzenia Mobilnego, Użytkownik zobowiązany jest do usunięcia Aplikacji Mobilnej ze starego urządzenia lub usunięcia wszystkich zarejestrowanych na nim Kart,
5.2.4. W przypadku udostępnienia Kodu Zabezpieczającego (lub zaistnienia ryzyka uzyskania do niego dostępu) osobom trzecim lub w przypadku kradzieży urządzenia Mobilnego, lub w każdej innej sytuacji zagrażającej korzystaniu z Aplikacji Mobilnej z zarejestrowaną w niej Kartą przez osobę inną niż Użytkownik, Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Easy Payment Services OOD.
5.2.5. Użytkownik, który naruszy obowiązki określone w niniejszym punkcie 5.2, ponosi odpowiedzialność i konsekwencje takiego naruszenia.
5.3. Wszelkie dane podane przez Klienta, w tym jego dane osobowe przekazywane za pośrednictwem Aplikacji, muszą być zgodne z prawdą, aktualne i nie mogą wprowadzać w błąd.
5.4. Klient ma prawo wyboru, czy chce potwierdzać (w ramach dokładnej identyfikacji) płatności zainicjowane w Internecie za pomocą utworzonego przez niego Kodu Zabezpieczającego, czy też za pomocą odcisku palca/rozpoznawania twarzy.
5.5. Użytkownik ma prawo do zmiany Kodu Zabezpieczającego w każdym czasie, a po skutecznym ustawieniu nowego Kodu Zabezpieczającego, Użytkownik może posługiwać się wyłącznie tym kodem do logowania się do Aplikacji Mobilnej i potwierdzania dokonanych w niej transakcji.
5.6. Użytkownik zgadza się nie realizować ani nie zezwalać realizowania innym:
5.6.1. Dekompilacji, inżynierii wstecznej, dezasemblacji, próby uzyskania źródła kodu Aplikacji lub odszyfrowywania jej;
5.6.2. Modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia lub tworzenia dzieł pochodnych na podstawie Aplikacji;
5.6.3. Omijania, wyłączania lub ingerowania w funkcje związane z zabezpieczeniami lub funkcje, które uniemożliwiają lub ograniczają korzystanie lub kopiowanie jakichkolwiek treści;
5.6.4. Korzystania z Aplikacji w jakikolwiek sposób, który mógłby uszkodzić, wyłączyć, przeciążyć lub zakłócić działanie naszych serwerów lub sieci;
5.6.5. Prób uzyskania nieautoryzowanego dostęp do jakiejkolwiek części Aplikacji, innych kont, systemów komputerowych lub sieci połączonych z Aplikacją, czy to poprzez hakowanie, wydobywanie haseł, czy w jakikolwiek inny sposób.
5.7. Użytkownik zobowiązuje się nie korzystać z Aplikacji w jakimkolwiek nielegalnym, nieautoryzowanym lub zabronionym celu.
5.8. Easy Payment Services OOD zastrzega sobie prawo do:
5.8.1. Zablokowania dostępu Użytkownika do usług Aplikacji Mobilnej w przypadku nieprzestrzegania przez Użytkownika niniejszych Warunków lub obowiązujących przepisów prawa, lub w celu ochrony praw Użytkownika. Niniejsze Warunki nie mają wpływu na prawo Easy Payment Services OOD dla blokowania korzystania z usług płatniczych.
5.8.2. Zmiana sposobu identyfikacji przy logowaniu do Aplikacji Mobilnej.
5.8.3. Zmiana sposobu identyfikacji przy potwierdzaniu transakcji inicjowanych w Internecie.
5.9. Usługodawca oświadcza, że dokłada należytej staranności w celu ochrony użytkownika Aplikacji korzystającego z Usług przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem z Aplikacji, przy czym korzystanie z Aplikacji wiąże się ze standardowymi zagrożeniami związanymi z korzystaniem z aplikacji mobilnych dostępnych na telefonach. Użytkownik musi przestrzegać zasad bezpieczeństwa określonych w niniejszych Warunkach oraz w Umowie lub Warunkach. Brak zachowania ostrożności może prowadzić do utraty środków, w szczególności przekazanie PIN-u do Aplikacji oraz danych Karty osobie trzeciej może skutkować dostępem tej osoby do danych związanych z Kartą i transakcjami.
5.10. Klient będący konsumentem, który został związany Warunkami na odległość, może odstąpić od nich w terminie 14 dni od dnia związania go tymi Warunkami bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Termin do odstąpienia od Warunków wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Warunki są dla Użytkownika wiążące. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Warunków, Klient musi poinformować Usługodawcę, podając swoje imię i nazwisko, pełny adres pocztowy oraz numer telefonu i adres e-mail o swojej decyzji o odstąpieniu od Warunków w drodze jednoznacznego oświadczenia. Użytkownik może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Warunków, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie o odstąpieniu od Warunków może zostać złożone listownie na adres: ulica Bukowińska 22B, 02-677 Warszawa, lub pocztą elektroniczną w formie elektronicznej lub dokumentowej na adres [email protected] - po jego złożeniu niezwłocznie otrzymasz od nas Użytkowniku potwierdzenie, że złożyłeś takie oświadczenie. W przypadku odstąpienia od Warunków zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności za Usługi wskazane i świadczone w Warunkach (wyszczególnione w punkcie 4.1.) pod warunkiem, że uiściłeś je niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o skorzystaniu z prawa odstąpienia od niniejszych Warunków. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inne rozwiązanie, w którym to przypadku nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Część VI. Usługa weryfikacji za pośrednictwem aplikacji mObywatel
6.1. Warunkiem korzystania z Aplikacji jest – poza innymi wymogami wskazanymi w niniejszych Warunkach - prawidłowe potwierdzenie tożsamości Klienta za pomocą aplikacji mObywatel.
6.2. Potwierdzenie tożsamości Klienta w sposób, o którym mowa w punkcie 6.1 powyżej następuje wyłącznie przy pierwszym logowaniu do Aplikacji, po dodaniu nowej Karty.
6.3. Dane pozyskane w sposób, o którym mowa w punkcie 6 Warunków, a określone w niniejszym paragrafie, będą wykorzystywane w celu identyfikacji Klienta i weryfikacji jego tożsamości oraz wynikają z ciążących na nim obowiązków prawnych.
6.4. Klient musi być użytkownikiem aplikacji mObywatel - w celu korzystania z aplikacji mObywatel Klient powinien posiadać ważny certyfikat podstawowy lub zaświadczenie, o którym mowa w artykule 10 ustęp 3 ustawy z dnia 12 marca 2022 roku o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dziennik Ustaw z 2023 roku, pozycja 103).
6.5. Usługa weryfikacji za pośrednictwem aplikacji mObywatel świadczona jest w oparciu o usługę udostępniania informacji opracowaną i udostępnioną przez Ministra Cyfryzacji w aplikacji mObywatel oraz świadczoną przez Usługodawcę w tej aplikacji, a polegającą na umożliwieniu użytkownikowi aplikacji mObywatel przeniesienia danych z aplikacji mObywatel do systemów Usługodawcy w celu identyfikacji i weryfikacji tożsamości Klienta przez Usługodawcę, które umożliwią Usługodawcy świadczenie usług na rzecz Klienta. W ramach usługi aplikacji mObywatel Klient będący Użytkownikiem aplikacji mObywatel ma możliwość pobierania danych z rejestrów publicznych lub systemów teleinformatycznych i przechowywania ich w aplikacji mObywatel na urządzeniu mobilnym użytkownika aplikacji mObywatel.
6.6. Potwierdzenie tożsamości, o którym mowa w punkcie 6.5 powyżej, polega na przekazaniu przez użytkownika aplikacji mObywatel (w tym przypadku Klienta) Usługodawcy dotyczących go zbiorów danych, które zostały uprzednio pobrane z rejestrów i systemów teleinformatycznych i są przechowywane w tej aplikacji mObywatel za pośrednictwem usługi aplikacji udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji.
6.7. Zbiory danych wskazane w punkcie 6.6. Powyższych warunków mają zastosowanie do następujących zbiorów danych i rejestrów/systemów informacyjnych, z których dane te pochodzą:
6.7.1. certyfikat użytkownika aplikacji mObywatel - zawiera dane w postaci imion, nazwisk oraz numeru PESEL,
6.7.2. Rejestr PESEL - zawiera dane w postaci Imienia, Drugiego Imienia, nazwiska, PESEL, daty urodzenia, miejsca urodzenia, obywatelstwa lub statusu bezpaństwowca, kraju urodzenia,
6.7.3. Zbiór danych - rejestr dowodów osobistych - zawiera serię i numer dowodu osobistego, datę ważności dowodu osobistego, organ wydający dowód osobisty, fotografii.
6.8. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych wymienionych w niniejszym punkcie 6 Warunków wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), to jest między innymi dane administratora danych osobowych, Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych, cele i podstawy przetwarzania danych osobowych, informacje o odbiorcach i ich kategoriach znajdują się w Polityce Prywatności pod adresem https://axi-card.pl/rodo.
Część VII. Identyfikacja, dane osobowe
7.1. W celu rejestracji i korzystania z aplikacji mobilnej Użytkownik oprócz danych wskazanych w punkcie 6 Warunków zobowiązany jest do przekazania Easy Payment Services OOD następujących danych osobowych: PESEL, numer umowy, a Easy Payment Services OOD będzie zbierać i/lub przetwarzać dane dotyczące adresu IP, numeru telefonu, innego numeru karty kredytowej podanego przez Użytkownika oraz jego imienia i nazwiska.
7.2. Administratorem danych osobowych użytkownika jest Usługodawca.
7.3. Biometryczne odciski palców/rozpoznawanie twarzy Użytkowników nie będą przetwarzane w Aplikacji Mobilnej i Easy Payment Services OOD nie będzie miało do nich dostępu. Dane te będą wykorzystywane i przechowywane na Urządzeniu Mobilnym, na którym zainstalowana jest Aplikacja Mobilna.
7.4. Usługodawca przetwarza dane Użytkownika w zakresie niezbędnym do korzystania przez Usługobiorcę z Usług oraz w celu zapewnienia zgodności z właściwymi przepisami, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
7.5. Twoje dane będą przetwarzane i zarządzane w celu świadczenia usług zgodnie z niniejszymi Warunkami oraz zapobiegania praniu brudnych pieniędzy i oszustwom.
7.6. Okres przechowywania danych wynosi 5 lat od rozwiązania z Użytkownikiem Umowy o Kartę Kredytową. W razie potrzeby okres przetwarzania może zostać przedłużony na uzasadniony wniosek lub na podstawie nakazu odpowiedniego organu.
7.7. Wszystkie dane zarządzane przez Aplikację Mobilną zostaną dobrowolnie przekazane przez osobę, której dane dotyczą, w celu rejestracji i wykorzystania.
7.8. Użytkownik będzie zobowiązany do zapoznania się z polityką ochrony danych osobowych, która zawiera szczegółowe i wyczerpujące informacje o rodzajach przetwarzanych danych, a także celach i warunkach ich przetwarzania. Niniejsza polityka stanowi integralną część niniejszych Warunków i jest dostępna pod adresem https://axi-card.pl/rodo.
Część VIII. Prawo właściwe i sądy właściwe
8.1. Niniejsze Warunki oraz wynikające z nich relacje prawne podlegają przepisom Rzeczypospolitej Polskiej.
8.2. Spory związane z korzystaniem z Aplikacji Mobilnej będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne znajdujące się w Rzeczypospolitej Polskiej.
Część IX. Zmiana warunków.
9.1. Niniejsze Warunki są dostępne na stronie internetowej www.axi-card.pl.
9.2. Niniejsze Warunki zostają zawarte na czas nieoznaczony, nie dłużej jednak niż okres, na jaki Umowa została zawarta lub obowiązuje. Ponadto każda ze Stron może je wypowiedzieć niezwłocznie po złożeniu stosownego oświadczenia, bez zachowania terminu wypowiedzenia – po rozwiązaniu umowy korzystanie z Aplikacji nie jest możliwe. Odinstalowanie Aplikacji przez Klienta jest równoznaczne z wypowiedzeniem Warunków.
9.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Warunków - pod warunkiem, że jest to zgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz zgodnie z wytycznymi/stanowiskami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności:
9.3.1. zmiany przepisów prawa dotyczące działalności Usługodawcy, które mają wpływ na prawa i obowiązki Usługobiorcy lub Usługodawcy wynikające z niniejszych Warunków,
9.3.2. zmiany w interpretacji prawa w wyniku wyroków wydanych przez sądy lub trybunały, decyzji administracyjnych wydanych przez właściwe organy, w tym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komisji Nadzoru Finansowego, Rzecznika Finansowego, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, jeżeli ma to wpływ na prawa i obowiązki Usługobiorcy lub Usługodawcy wynikające z niniejszych Warunków i powoduje konieczność jego zmiany,
9.3.3. w celu zapewnienia większej przejrzystości niniejszych Warunków,
9.3.4. wydawanie nowych lub zmieniających istniejące rekomendacje, dobre praktyki lub rekomendacje właściwych organów administracji, urzędów lub stowarzyszeń branżowych działających w branży Usługodawcy, jeżeli wpływa to na prawa i obowiązki Usługobiorcy lub Usługodawcy wynikające z niniejszych Warunków i powoduje konieczność jego zmiany,
9.3.5. zmiany w Aplikacji lub funkcjonalnościach, w szczególności zmienianie lub wycofywanie dotychczasowych funkcjonalności lub dodawanie nowych funkcjonalności, w tym mających wpływ na Usługi,
9.3.6. zmiany organizacyjne lub technologiczne Usługodawcy, w szczególności mające na celu optymalizację świadczenia Usług, działania Aplikacji,
9.3.7. wydanie przez organy administracji publicznej decyzji lub aktu o analogicznym charakterze, a także wytycznych, w których dokumenty te modyfikują treść Warunków lub nakładają na Usługodawcę obowiązek zmiany Warunków w określony sposób,
9.3.8. wprowadzenie przez Usługodawcę nowych lub modyfikacji istniejących systemów informatycznych,
9.3.9. pojawienie się orzeczeń sądowych lub administracyjnych wskazujących, że treść Warunków jest sprzeczna z prawem.
9.3.10. zmiany wymagań technicznych dotyczących korzystania z Aplikacji Mobilnej, zmiany jej funkcjonalności, publikacja nowych wersji,
9.3.11. konieczność dostosowania się do przepisów prawa.
9.4. Klient zostanie poinformowany o zmianie Warunków w następujący sposób:
9.4.1. poprzez zamieszczenie stosownej informacji w Aplikacji przez okres 30 dni od dnia zmiany Warunków. Informacja będzie zawierała datę, od której wchodzi w życie nowe brzmienie Warunków oraz wykaz zmian dokonanych w Warunkach;
9.4.2. w przypadku Klientów posiadających dostęp do Konta - dodatkowo poprzez przesłanie informacji, o której mowa w punkcie 9.4.1 Warunków Serwisu na adres e-mail Klienta podany w Koncie.
9.5. Zmiany, o których mowa w punkcie 9.3 powyżej, wchodzą w życie w terminie 30 dni od dnia, w którym Klient został o nich poinformowany. W przypadku, gdy Klient nie zgadza się z proponowanymi zmianami Warunków, może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Warunków, które wywołuje skutek natychmiastowy i skutkuje ustaniem możliwości świadczenia Usług oraz dostępu do Aplikacji.
9.6. Klient może zapoznać się z Warunkami w każdym czasie bezpłatnie pod adresem https://axi-card.pl/uzytkowanie-aplikacji-mobilnej Klient ma możliwość pozyskania, odtwarzania i utrwalania treści Warunków poprzez jego pobranie i utrwalenie na nośniku.
Część X Własność intelektualna
10.1. Zaznaczając odpowiednie pole podczas wstępnej rejestracji Karty, Użytkownik wyraźnie oświadcza i akceptuje, że:
- wszystkie grafiki, treści i materiały w Aplikacji Mobilnej są własnością Easy Payment Services OOD;
- wszelkie oprogramowanie używane w związku z usługami oferowanymi w Aplikacji zawiera informacje poufne i podlega prawom własności oraz jest chronione prawami własności przemysłowej i intelektualnej;
- Użytkownik nie może powielać, kopiować, sprzedawać, rozpowszechniać, udostępniać publicznie ani w inny sposób wykorzystywać jakichkolwiek usług, informacji, treści i/lub materiałów, do których ma dostęp podczas korzystania z Aplikacji Mobilnej.
Część XI. Siła wyższa i zdarzenia losowe
11.1. Easy Payment Services OOD nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika za niewykonanie jakiegokolwiek obowiązku ciążącego na nim na mocy niniejszych Warunków, z powodu siły wyższej/zdarzenia losowego lub za działanie/funkcjonowanie/połączenie jakiejkolwiek lokalnej lub zagranicznej sieci komórkowej lub usługi dostępu do Internetu wykorzystywanej do korzystania z Aplikacji Mobilnej.
Część XII. Wsparcie
12.1. W przypadku problemów technicznych związanych z Aplikacją Mobilną lub w przypadku pytań związanych z jej użytkowaniem, Użytkownicy mogą zwrócić się o pomoc do Działu Obsługi Klienta pod następującymi danymi kontaktowymi: tel. +48 (22) 270 70 30, e-mail: [email protected].
Część XIII. Reklamacje i pozasądowe rozwiązywanie sporów
13.1. W zakresie Usług wskazanych w niniejszych Warunkach, Klient może złożyć Reklamację.
13.2. Reklamacja może być złożona:
13.2.1. na piśmie:
13.2.1.1. poprzez wysłanie Reklamacji pocztą na adres Usługodawcy: ulica Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa, Polska,
13.2.1.2. poprzez złożenie reklamacji osobiście w biurze Usługodawcy przy ulicy Bukowińskiej 22B, 02-703 Warszawa,
13.2.2. ustnie - telefonicznie, kontaktując się z Działem Obsługi Klienta lub osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w siedzibie Usługodawcy: to jest ulica Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa,
13.2.3. w postaci elektronicznej (artykuł 781 paragraf 1 Kodeksu cywilnego) – poprzez wysłanie reklamacji na adres e-mail Usługodawcy: [email protected] lub adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-28261-50270-GFFFV-26,
13.2.4. w formie dokumentowej (artykuł 772 paragraf 1 Kodeksu cywilnego) – poprzez wysłanie reklamacji na adres e-mail Usługodawcy: [email protected] lub adres do doręczeń elektronicznych AE: PL-28261-50270-GFFFV-26.
13.3. W celu ułatwienia procedury rozpatrzenia Reklamacji Klient powinien zawrzeć w Reklamacji następujące informacje:
13.3.1. dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta,
13.3.2. opis sprawy,
13.3.3. zastrzeżenia dotyczące świadczonych Usług,
13.3.4. żądania lub oczekiwania co do sposobu rozpatrzenia Reklamacji.
13.4 Usługodawca rozpatruje Reklamację niezwłocznie, nie później jednak – jeżeli nie dotyczy ona samych usług płatniczych - niż w terminie 30 dni od dnia złożenia Reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy rozpatrzenie Reklamacji jest niemożliwe w terminie 30 dni, Usługodawca: (i) poinformuje Klienta o przyczynach opóźnienia, (ii) okolicznościach wymagających ustalenia oraz (iii) poda Klientowi przewidywany termin rozpatrzenia Reklamacji, który nie będzie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji przez Usługodawcę.
13.5 Do zachowania wyżej wymienionych terminów na ustosunkowanie się przez Usługodawcę do reklamacji Usługobiorcy wystarczy wysłanie odpowiedzi przed ich upływem, także na adres do doręczeń elektronicznych, a w przypadku odpowiedzi udzielonych w formie pisemnej – nadanie jej poprzez operatora pocztowego w placówce pocztowej w rozumieniu artykułu 3 punkt 12 ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku - Prawo pocztowe.
13.6 Usługodawca informuje Usługobiorcę, że Rzecznik Finansowy jest podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym do rozstrzygania spraw dotyczących Klienta, adres strony internetowej: www.rf.gov.pl.
13.7 Wniosek do Rzecznika Finansowego należy przesłać w formie pisemnej na adres biura Rzecznika: ulica Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa lub w formie elektronicznej na adres [email protected]. Wraz ze złożeniem wniosku Klient uiszcza opłatę w wysokości 50 zł na rachunek bankowy Rzecznika Praw Obywatelskich. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rzecznik Finansowy może zwolnić Klienta z obowiązku uiszczenia opłaty. Postanowienia niniejszego paragrafu nie stanowią zapisu na sąd polubowny i nie wyłączają jurysdykcji sądu powszechnego określonej w zdaniu pierwszym oraz nie stanowią zgody Usługodawcy na udział w wyżej wymienionym postępowaniu pozasądowym w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich.
Część XIV. Postanowienia końcowe
14.1 W odniesieniu do Usług wymienionych w punkcie 4.1 powyżej, Klient rozpoczyna korzystanie z Usług z chwilą zalogowania się do Aplikacji i rozpoczęcia korzystania z niej, a kończy korzystanie z Usług z chwilą zamknięcia Aplikacji lub wylogowania się z niej.
14.2 Klient może w każdej chwili trwale zakończyć korzystanie z Usług poprzez usunięcie Karty i odinstalowanie Aplikacji.
14.3 Usługodawca może czasowo lub na stałe zaprzestać świadczenia Usług, jeżeli: (i) Klient narusza postanowienia niniejszych Warunków lub postanowienia Umowy (ii) z przyczyn technologicznych, organizacyjnych lub prawnych, (iii) ze względów bezpieczeństwa, (iv) jeżeli jest to niezbędne dla ochrony zdrowia publicznego, obronności, bezpieczeństwa państwa, bezpieczeństwa publicznego, porządku publicznego lub ochrony interesów konsumentów zgodnie z artykułem 3b ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
14.4 W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
14.5 Załączniki do niniejszych Warunków stanowią ich integralną część.
14.6 Niniejsza wersja warunków wchodzi w życie z dniem 17 lipca 2025 roku.
Załącznik nr 1 do Ogólnych Warunków Użytkowania Aplikacji Mobilnej na potrzeby zarządzania Kartami kredytowymi i Limitem Kredytowym
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Do:
Easy Payment Services OOD
Oddział w Polsce
ulica Bukowińska 22B,
02-703 Warszawa
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy o świadczenie usług – Ogólnych Warunków Użytkowania Aplikacji Mobilnej na potrzeby zarządzania Kartami Kredytowymi i Limited Kredytowym.
Data obowiązywania: ___________________________
Imię i nazwisko konsumenta(-ów): _______________
Adres konsumenta(-ów): ______________________________
Podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku przesłania formularza w formie papierowej) ______________
Data:_________________
(*) Niepotrzebne skreślić
Obowiązujące do dnia 16.07.2025 Ogólne Warunki Użytkowania Aplikacji Mobilnej na potrzeby zarządzania kartami kredytowymi i limitem kredytowym: https://axi-card.pl/warunki-uzytkowania-aplikacji-mobilnej-do-16-07-25