Zaaplikuj
Informacja od Easy Payment Services OOD przeznaczona dla Klientów ze szczególnymi potrzebami.
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dziennik Ustaw z 2024 r. pozycja 731), którą będziemy w tym dokumencie nazywali Ustawą o dostępności i obowiązkami, jakie wynikają z przedmiotowej ustawy Easy Payment Services OOD Druzhiestvo S Ogranichiena Otgovornost zarejestrowany w Bułgarii Sofia, ulica Bulwar Jawaharlal Nehru 28, lokal P.2 L40-46, kod 1324 Sofia prowadzący w Polsce działalność poprzez oddział to jest Easy Payment Services OOD (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce, ulica Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000720382, posiadający numer identyfikacji podatkowej 1070040459 oraz numer REGON 369578776 który dalej będziemy, mówiąc o nim, nazywali Spółką przedstawia informacje wymagane tą Ustawą o dostępności z zachowaniem wymagań ich prezentacji dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Przez osobę o szczególnych potrzebach należy rozumieć osobę, która ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne, albo ze względu na okoliczności, w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami.
Informacja o oferowanej i świadczonej przez nas usłudze oraz niezbędne informacje konieczne do korzystania z niej.
Informujemy Ciebie drogi Kliencie, co następuje:
Spółka posiada zezwolenie na prowadzenie działalności jako unijna instytucja pieniądza elektronicznego, które to zezwolenie zostało wydane przez Narodowy Bank w Bułgarii. Na podstawie tego zezwolenia, Spółka może prowadzić działalność w postaci świadczenia na rzecz klientów określonych usług płatniczych oraz wydawania i wykupu pieniądza elektronicznego, co jest działalnością regulowaną i może być realizowane tylko w oparciu o takie zezwolenie. W Polsce Spółka posiada zgłoszoną działalność w zakresie świadczenia usług płatniczych, którą wykonuje ona na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Stosowne zgłoszenie zostało dokonane w Komisji Nadzoru Finansowego - Spółka jest zatem uprawniona do świadczenia wybranych usług płatniczych na rzecz klientów w tym zakresie na terytorium Polski.
W związku z powyższym, Spółka oferuje i świadczy na rzecz klientów usługę w postaci udzielania polskim klientom kredytu (pożyczki) płatniczej w postaci kredytu odnawialnego (rewolwingowego) na karcie kredytowej AXI Card - czyli, na podstawie umowy z nami, możesz otrzymać Kliencie kartę kredytową z limitem kredytowym (płatniczym), o ile spełniasz warunki do zawarcia z Tobą umowy.
Z naszą usługą karty kredytowej nierozerwalnie związane są - stanowiące całość w sensie funkcjonalnym, bo służą zawarciu lub wykonywaniu umowy o kartę kredytową - usługi pomocnicze, które świadczone są:
Po pierwsze, poprzez naszą stronę internetową www.axi-card.pl (gdzie znajdują się informacje odnośnie działalności Spółki w Polsce, w tym odnośnie naszej usługi w postaci karty kredytowej, dokumentacja prawna i wiele innym informacji). Co więcej, na naszej stronie internetowej możesz również złożyć wniosek o wydanie na Twoją rzecz karty kredytowej.
Po drugie, określone usługi - w związku z posiadaniem karty kredytowej i zawartej umowy - świadczymy również za pośrednictwem aplikacji mobilnej, gdzie świadczone mogą być na Twoją rzecz Kliencie usługi wskazane w Warunkach Używania Aplikacji Mobilnej - z tymi Warunkami oraz poszczególnymi usługami w ramach tej aplikacji możesz zapoznać się na naszej stronie internetowej pod linkiem https://axi-card.pl/warunki-uzytkowania-aplikacji-mobilnej.
Ażeby możliwym było skorzystanie z naszych usług w postaci karty kredytowej, musisz Kliencie spełnić następujące warunki:
1. Musisz być pełnoletnią osobą w akceptowalnym przez nas przedziale wiekowym (wprowadzony przedział jest elementem naszej oceny Twojej zdolności kredytowej) i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.
2. Musisz być obywatelem polskim.
3. Musisz złożyć za pośrednictwem naszej strony internetowej wniosek o kartę kredytową, w sposób prawidłowy i kompletny, wypełniając i podając wszystkie swoje dane osobowe, których wymagamy - dane te muszą być prawdziwe i aktualne, w ramach wniosku musisz podać nam swoje imię, nazwisko, numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu komórkowego, kraj urodzenia, obywatelstwo, dane dotyczące dowodu osobistego - seria i numer, ważność i data wydania, adres zameldowania (miasto, kod pocztowy, ulica, numer domu/mieszkania) oraz adres korespondencyjny (miasto, kod pocztowy, ulica, numer domu/mieszkania), adres dostawy karty, praca i źródło dochodu, stan cywilny, wykształcenie i miejsce zamieszkania oraz wydatki miesięczne.
4. W ramach wniosku kredytowego musisz Kliencie zaznaczyć wszystkie wymagane przez nas zgody i oświadczenia dostępne pod wnioskiem kredytowym - informacje o tym, które są obowiązkowe, a które nie będziesz mógł sprawdzić podczas składania wniosku na stronie internetowej https://axi-card.pl/long.
5. Z uwagi na obowiązujące nas przepisy prawa musisz zweryfikować swoją tożsamość, poprzez między innymi przekazanie nam kopii swojego ważnego i prawidłowego dowodu osobistego oraz przejść pozytywnie weryfikację w Rejestrze PESEL. Nadto, musisz przejść pozytywnie weryfikację za pośrednictwem Kontomatik, która polega na udostępnieniu nam - przy użyciu tej usługi - określonych danych i informacji z Twojego rachunku płatniczego.
6. Musisz posiadać akceptowalny przez nas poziom ryzyka relacji z Tobą w kontekście ryzyka związanego z oszustwami, ryzyka prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu i/oraz ryzyka kredytowego.
7. W przypadku identyfikacji przy użyciu profilu mObywatel zamiast dowodu osobistego (w okresie, gdy Spółka udostępnia taką możliwość) zamiast przekazywania kopii Twojego dowodu osobistego tożsamość Twoją będziemy weryfikować przy użyciu szeregu narzędzi (patrz punkt 5) i dodatkowo przy użyciu profilu mObywatel, zamiast zbierania kopii Twojego dowodu osobistego - zatem w takim wypadku musisz, jeżeli chcesz skorzystać z takiej ścieżki, posiadać aktywny profil mObywatel z ważnym certyfikatem. Zasady pozyskiwania oraz kwestie techniczne w zakresie korzystania z mObywatela znajdziesz u dostawcy usługi (Ministerstwo Cyfryzacji).
8. Z uwagi na obowiązujące nas przepisy prawa, możesz być poproszony o dosłanie dodatkowych dokumentów dotyczących Ciebie lub udzielenie dodatkowych informacji obrazujących Twoją sytuację finansową (majątkową) i przejść pozytywnie taką dodatkową weryfikację.
9. Musisz posiadać akceptowalną przez nas i zgodną z przepisami prawa zdolność kredytową, którą zbadamy w momencie, kiedy złożysz do nas wniosek o kartę kredytową. W ramach tego, elementem konieczny jest to, żebyś uzyskiwał dochód w wysokości minimum 2 000 złotych brutto miesięcznie.
10. Musisz zaakceptować i podpisać z nami umowę o kartę kredytową, do czego potrzebujesz - o ile nie korzystasz z procesu kurierskiego - własnej aktywnej elektronicznej skrzynki pocztowej oraz dostępu do internetu oraz sprzętu, który potrzebny jest do korzystania ze strony internetowej - tutaj patrz na punkt 15 poniżej.
11. W przypadku, gdy podpisujesz umowę za pośrednictwem kuriera, kurier przekaże Ci wszystkie niezbędne informacje odnośnie tego, w których miejscach musisz podpisać umowę oraz załączniki do niej, które zostaną do Ciebie dostarczone na Twój adres domowy i odebrane z Twoimi podpisami przez kuriera.
12. Musisz odebrać kartę kredytową, którą wyślemy na wskazany i posiadany przez Ciebie adres korespondencyjny oraz musisz dokonać aktywacji otrzymanej od nas karty - szczegółową instrukcję aktywacji karty otrzymasz wraz z kartą.
13. Musisz posiadać własną aktywną elektroniczną skrzynkę pocztową (adres e-mail) - instrukcję jej (skrzynki pocztowej) obsługi pozyskasz od dostawcy takiego narzędzia,
14. Wymagane jest posiadanie przez Ciebie polskiego konta bankowego/płatniczego prowadzonego przez właściwą, uprawnioną do tego instytucję.
15. Jeżeli będziesz chciał skorzystać z FastCash wymagane będzie posiadanie przez Ciebie polskiego konta bankowego/konta płatniczego oraz wyrażenie zgody na skorzystanie z niego.
16. W ramach złożenia wniosku o kartę kredytową i do skorzystania z niej potrzebujesz komputera z dowolnym, nowoczesnym systemem operacyjnym (Windows, macOS, Linux) lub smartfonu/tabletu wraz z dostępem do internetu. Do tego potrzebna będzie Ci aktualna przeglądarka (Chrome, Firefox, Edge lub Safari).
17. Musisz dysponować dowolnym telefonem komórkowym, który odbiera i odczytuje przychodzące smsy.
18. W przypadku podwyższenia limitu kredytowego, o ile się do niego kwalifikujesz (zostanie Ci przyznany), a więc będziesz posiadał zdolność kredytową, proces podpisywania aneksu jest realizowany całkowicie zdalnie - musisz posiadać komputer z dowolnym nowoczesnym systemem operacyjnym (Windows, macOS, Linux) lub smartfon/tablet oraz dostęp do internetu. Do tego, potrzebna będzie Ci aktualna przeglądarka (na przykład Chrome, Firefox, Edge lub Safari). W ramach procesu podwyższenia limitu, otrzymasz spersonalizowany aneks poprzez platformę do autoryzowania dokumentów i zawierania umów przez Internet, do którego otrzymasz indywidualny dostęp i będziesz się mógł z nim zapoznać oraz zaakceptować go w formie zdalnej.
W zakresie pomocniczych innych usług świadczonych przez nas za pośrednictwem serwisu internetowego www.axi-card.pl (dalej: ,,strona”) potrzebujesz komputera z dowolnym nowoczesnym systemem operacyjnym (Windows, macOS, Linux) lub smartfon/tablet oraz dostęp do internetu. Do tego, potrzebna będzie Ci aktualna przeglądarka (Chrome, Firefox, Edge lub Safari).
W zakresie pomocniczych usług świadczonych przez nas za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej, warunki z ich korzystania (w tym sprzętowe) znajdują się w Warunkach Używania Aplikacji Mobilnej, z którymi możesz zapoznać się, drogi Kliencie, pod linkiem https://axi-card.pl/warunki-uzytkowania-aplikacji-mobilnej.
Pozostałe informacje odnośnie zakresu świadczonych usług i warunków korzystania z usługi karty kredytowej AXI Card (w tym informacje czas i miejsce świadczenia usług oraz ceny i opłaty związane z usługami, wymogi do rozpoczęcia korzystania z usług, procedury rejestrowania i logowania i wymogi techniczne) zostały opisane w następujących dokumentach:
W zakresie usługi karty kredytowej AXI Card opisane zostało to w:
1. Umowie o udzielenie limitu kredytowego dla AXI Card Smart, z którymi można zapoznać się pod adresem https://axi-card.pl/umowa-pozyczki.
2. Warunkach Korzystania z Międzynarodowej Karty Kredytowej Axi Card w aktualnym brzmieniu, z którymi można zapoznać się pod adresem https://axi-card.pl/warunki-korzystania
W zakresie pomocniczych usług w postaci korzystania ze strony internetowej https://axi-card.pl:
1. Warunki świadczenia usług w aktualnym brzmieniu, z którymi można zapoznać się pod adresem https://axi-card.pl/warunki-uzytkowania
W zakresie pomocniczych usług w postaci korzystania z Aplikacji Mobilnej:
1. Ogólne Warunki Użytkowania Aplikacji Mobilnej na potrzeby zarządzania Kartami Kredytowymi i Limited Kredytowym, z którymi można zapoznać się pod adresem https://axi-card.pl/warunki-uzytkowania-aplikacji-mobilnej
W ramach usługi karty kredytowej oferowanej przez Spółkę produktami, które są wykorzystywane do ich świadczenia, a które zgodnie z Ustawą o dostępności powinny być dostępne (nie wszystkie bowiem produkty takie warunki muszą spełniać) jest terminal płatniczy, bankomat oraz telefon lub komputer w zakresie, w jakim dzięki niemu otrzymujesz dostęp do audiowizualnych usług medialnych, o ile Spółka takowe świadczy.
Terminal płatniczy to urządzenie, dzięki któremu możesz dokonać płatności kartą w punkcie usługowym takim jak na przykład sklep. Sklep ma zaś zawartą umowę z dostawcą terminalu płatniczego, który umożliwia przyjmowanie płatności kartą i dostarczenie środków do sprzedawcy. Zatem, w przypadku braku terminala płatniczego albo jego niedostępności w całości albo w części, to jest braku dostosowania do Twoich potrzeb, jako osoby ze szczególnymi potrzebami, możesz mieć trudności lub nie mieć możliwości dokonania płatności kartą kredytową przy jej użyciu.
Bankomat to urządzenie, dzięki któremu możesz dokonać wypłaty gotówki z karty kredytowej. W przypadku braku bankomatu albo jego niedostępności w całości, albo w części, to jest braku dostosowania do Twoich potrzeb, jako osoby ze szczególnymi potrzebami, możesz mieć trudności lub nie mieć możliwości wypłacenia gotówki z bankomatu.
Będziemy wykorzystywać powyżej powołane produkty do świadczenia naszych usług bez zapewnienia ich dostępności przez okres przejściowy, na przykład przy użyciu dotychczasowej sieci bankomatów, do dnia 28 czerwca 2030 roku.
Spółka jednak wskazuje, że dostępność danego terminala płatniczego lub bankomatu może być różna i jest zależna od producenta tych urządzeń, a nie od Spółki.
W jakim sposób zapewniliśmy, żeby usługa była dla Ciebie dostępna Kliencie?
Zapewnienie dostępności naszych usług, które uszczegółowione zostały przez nas powyżej, jest naszym obowiązkiem prawnym - ale również i naszą misją. W ocenie Spółki, dzięki zwiększeniu dostępności jej usług, osoby ze szczególnymi potrzebami będą miały lepszy i swobodniejszy dostęp do usług finansowych - bowiem również oni będą mogli skorzystać z oferty Spółki. Dzięki temu Spółka również będzie mogła oferować takim osobom swoje usługi, zwiększając liczbę swoich klientów.
W ramach prac polegających na zapewnieniu Tobie dostępności, wykonaliśmy szereg prac:
1. które miały na celu sprawienie, ażeby każda usługa była postrzegalna, funkcjonalna, zrozumiała i zapewniała kompatybilność metod identyfikacji czy bezpieczeństwa,
2. pracowaliśmy intensywnie nad naszą komunikacją - żeby przekazywane Tobie, Kliencie, informacje na etapie zawierania lub współpracy z nami na podstawie zawartej umowy lub korzystania z naszym usług:
a) sporządzane były wyłącznie w języku polskim oraz żeby były przygotowywane prostym oraz zrozumiałym językiem, w sposób zapewniający ich zrozumiałość,
b) w formatach tekstowych umożliwiających wykorzystanie ich w alternatywnej i wspomagającej komunikacji, które mogą być przedstawiane za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
c) za pomocą czcionki w odpowiednim rozmiarze i kroju, z uwzględnieniem przewidywalnych warunków użytkowania oraz z zastosowaniem wystarczającego kontrastu i odstępów między literami, wierszami i akapitami,
d) z alternatywną prezentacją treści nietekstowych.
3. Przygotowaliśmy niniejszą informację w taki sposób, żeby była dostępna, w formie elektronicznej, w sposób taki, żeby zapewniała ona postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność tych informacji a także metod identyfikacji klientów, składania podpisów elektronicznych, bezpieczeństwa i usług płatniczych.
4. Prowadziliśmy prace, które miały na celu zachowanie jednolitości stron internetowych i aplikacji mobilnych przez zapewnienie ich postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i kompatybilności.
Prace zostały wykonane przy uwzględnieniu zakresu, jaki był wymagany do zapewnienia jego dostępności (przy uwzględnieniu prawnych wyłączeń - na przykład w zakresie treści historycznych).
Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje, w jaki sposób nasze usługi spełniają wymagania dostępności:
W zakresie naszej strony internetowej https://axi-card.pl i treści, które powinny być dostosowane:
1. Usprawniliśmy i dostosowaliśmy nawigowanie na stronie internetowej za pomocą klawiatury (żeby użytkownicy, którzy polegają wyłącznie na nawigacji za pomocą klawiatury mieli możliwość poruszania się po witrynie za pomocą przycisków Tab, Shift+Tab, Enter, Esc i tym podobne).
2. Dodaliśmy tak zwany fokus jako funkcjonalność na naszej stronie internetowej - podczas nawigowania na naszej stronie za pomocą klawiatury treści na których zatrzymuje się kursor podlegają uwypukleniu.
3. Dodaliśmy na naszej stronie internetowej funkcjonalność, zgodnie z którą możliwe jest natychmiastowe przejście do treści (funkcjonalność przejdź do treści) - dodane zostało wizualnie ukryte łącze u góry naszej strony, które jest stale widoczne po uaktywnieniu za pomocą klawiatury.
4. Dodaliśmy na naszej stronie internetowej tekstowe opisy alternatywne do obrazów - zatem, dodana została przez nas funkcja dołączania tekstu alternatywnego dla obrazów.
5. Dodaliśmy etykiety do formularzy udostępnianych przez nas za pośrednictwem strony internetowej.
6. W przypadku gdy przesłanie formularza za pośrednictwem strony internetowej nie powiedzie się, dodaliśmy widoczne komunikaty o błędach i ich przyczynach.
7. Dodaliśmy punkty orientacyjne na naszej stronie internetowej w zakresie wsparcia technologii wspomagających zrozumienie struktury strony dla narzędzi wspomagających (nagłówki, nawigowanie, główne treści, stopki).
8. Zmodyfikowaliśmy zasady, na jakich zarządzamy kontrastem (w tym współczynniki kontrastów), żeby były one zgodne z wymogami dostępności oraz wytycznymi WCAG.
9. Dodaliśmy atrybuty alt do obrazów dostępnych na naszej stronie internetowej z jasnymi i zwięzłymi opisami, aby możliwe było przekazanie przez nas znaczenia obrazu użytkownikom niedowidzącym, którzy korzystają z czytników ekranu i innych technologii wspomagających - zadbaliśmy, żeby atrybuty alt były dostępne dla każdego obrazu i aby jednoznacznie opisywały one znaczenie lub cel danego obrazu,
10. Przeprowadziliśmy prace które miały na celu zapewnienie, żeby wszystkie atrybuty alt nie zawierały zbędnego tekstu i dobrze oddawały treści na obrazach/zdjęciach.
11. Usunęliśmy zbędne elementy w grupie listy takie jak <ol>, <ul> czy <dl>.
12. Elementy nieaktywne z modułami obsługi myszy lub klawiatury będą miały atrybuty tabindex=’0’ - prace te wykonaliśmy po to, żeby użytkownicy mogli (byli w stanie) nawigować wyłącznie za pomocą klawiatury w logiczny i sekwencyjny sposób, aby nawigowanie za pomocą klawiatury odzwierciedlało wizualną kolejność nawigacji i kontrolek znajdujących się na naszej stronie. Zapewniliśmy w ten sposób sekwencyjne poruszanie się od lewej do pracy i od góry do dołu po stronie.
13. Przeprowadziliśmy prace, które miały na celu zapewnienie, żeby wszystkie pola miały atrybuty tytułów, albowiem użytkownicy, którzy korzystają z czytników ekranu lub innych technologii wspomagających często używają skrótów nawigacyjnych w celu wyświetlenia listy ramek i ich atrybutów tytułu.
14. Dodaliśmy mechanizm, który pozwala użytkownikom naszej strony pomijać główną nawigację i inną powtarzającą się zawartość na górze naszej strony. Linki pomijania umieściliśmy na samej górze strony - są one widoczne, gdy użytkownik wciśnie przycisk Tab - w takim wypadku link ten staje się widoczny i pozwala szybko przejść do głównej treści strony. Dzięki temu korzystanie ze strony jest szybsze i bardziej dostępne.
15. Do linków dostępnych na naszej stronie dodaliśmy teksty opisowe, które jasno i sensownie opisują co się stanie, jeżeli użytkownik naszej strony go wciśnie/wybierze. W przypadku, gdy jego dodanie nie jest możliwe, dodany powinien zostać opisowy atrybut (aria-label).
16. Zapewniliśmy, żeby w przypadku, gdy istnieje wiele linków na stronie, które mają identyczne atrybuty href, żeby ich teksty były identyczne lub miały identyczne etykiety.
17. Wykonaliśmy prace w zakresie treści na naszej stronie, żeby zachować logiczną hierarchię nagłówków.
18. Wykonaliśmy prace, żeby upewnić się, że nowe karty lub okna na naszej stronie nie będą otwierały się bez ostrzeżenia Ciebie, jako użytkownika.
19. Wykonaliśmy prace, żeby linki do obrazów miały wypełnione atrybuty ,,alt”, które opisują cel lub funkcje linków.
20. Wykonaliśmy prace mające na celu zapewnienie, że wszystkie elementy ,,przycisk” miały skojarzoną etykietę lub tekst opisowy, aby funkcje przycisków były zrozumiałe dla użytkowników korzystających z czytników ekranu lub innych technologii wspomagających.
21. Wykonaliśmy prace, które miały na celu nadanie elementom na naszej stronie znaczników semantycznych.
22. Wykonaliśmy prace, które miały na celu usunięcie wszystkich atrybutów tabindex z elementów, które są pochodnymi elementów przycisków lub elementów z rolą <button>.
23. Treści nietekstowe, takie jak na przykład: zdjęcia, rysunki, schematy, wykresy, animacje, nagrania dźwiękowe, elementy interfejsu graficznego, posiadają tekst alternatywny.
24. Przeprowadziliśmy prace, dzięki którym nasza strona internetowa ma taką kolorystykę w zakresie jej treści, że jest ona widoczna na kolorze tła.
25. Przeprowadziliśmy prace, na podstawie których upewniliśmy się, że na stronie nie ma publikacji obrazów tekstu.
26. Przeprowadziliśmy prace, na podstawie których upewniliśmy się, że na stronie nie ma odtwarzanych materiałów, których nie da się wstrzymać lub zatrzymać w zakresie poruszających się w ich ramach treści.
27. Nasza strona jest czytelna nawet, jeżeli dokonasz jej powiększenia o 200 %.
28. Przeprowadziliśmy prace, żeby upewnić się, że wszystkie nasze strony internetowe wchodzące w jej skład oraz cała zawartość na stronie nie ma migających treści oraz nie ma możliwości wyłączenia ruchomych elementów przez użytkownika.
29. Podwieszone na naszej stronie dokumenty prawne, takie jak regulaminy, umowy czy inne warunki, spełniają zasady dostępności opisane w tym dokumencie, są więc między innymi opisane prostym i zrozumiałym językiem, z uniknięciem trudnych dla użytkowników wyrażeń i ich wyjaśnieniem w prosty sposób.
30. Zapewniliśmy spójny wygląd i działanie elementów na naszej stronie.
31. Przeprowadziliśmy prace, żeby na stronie nie było mechanizmów otwierających nowe okna bez udziału użytkownika końcowego.
32. Na naszej stronie internetowej nie ma elementów, które błyskają na czerwono lub gwałtownie zmieniają swoją jasność - do tego nie ma materiałów, które wykonują co najmniej 3 błyski na sekundę lub większe niż 25 % obszaru strony.
33. Na naszej stronie internetowej nie ma dźwięków, których nie da się zatrzymać przyciskiem wyłącz.
34. Na naszej stronie nie ma migających lub poruszających się elementów, których miganie lub ruch nie są niezbędne do zrozumienia informacji i których nie da się zatrzymać - a jeżeli takowe są, dają się zatrzymać i ponownie uruchomić.
35. Nigdy nie używamy czcionek o ozdobnym kroju.
36. Nigdy nie używamy czcionki, która jest zbyt jasna lub zbyt słabo wydrukowana.
37. Nie piszemy całych słów wielkimi literami.
38. Nie umieszczamy zbyt dużej ilości tekstu na jednej stronie.
39. W zakresie nagrań video - nagrania video mówione są w sposób wyraźny i wolny, prostym do zrozumienia językiem. Nie mówimy zbyt szybko.
40. W zakresie nagrań video - unikamy rozpraszających uwagę przyśpieszeń i spowolnień.
41. W zakresie nagrań video - głos w tle na wideo jest bardzo wyraźny i niezbyt szybki.
42. W zakresie nagrań video - głos w tle powinien mówić tylko o tym, co pojawia się na ekranie,
43. W zakresie nagrań video - obraz nie jest za jasny lub za ciemny. Nagranie obrazu/dźwięku jest wysokiej jakości. Jeśli twoje wideo ma być odtwarzane na komputerze dbamy o to, aby łatwo było można znaleźć przycisk, którym można regulować głośność i powiększyć obraz,
44. W zakresie nagrań video - nasze filmy wideo nie są zbyt długie.
45. Dodaliśmy przycisk, który pozwala Ci zmniejszać lub zwiększać kontrast na naszej stronie.
W zakresie formatowania i formułowania treści tekstowych oraz przekazów na stronie:
46. Zastosowaliśmy formatowanie dat w formacie DD.MM.RRRR. lub DD-MM-RRRR r. w treściach na stronie.
47. Treści zaopatrzyliśmy nagłówkami (headliners) i stopkami wedle przyjętych standardów dostępności.
48. Używamy czcionki Unbutu oraz PT Sans.
49. Wyrównujemy treści do lewej, nie justujemy dokumentów,
50. Stosujemy odpowiednie akapity.
51. Teksty piszemy prostym językiem, w miejscach gdzie to możliwe unikamy żargonów, skrótów i związków frazeologicznych.
52. O ile to możliwe ze względów prawnych, nie używamy trudnych wyrazów, a także skrótów zapożyczonych z innego języka, chyba, że są dobrze znane.
53. Jeżeli używamy skrótów branżowych (na przykład KNF), to przy pierwszym ich użyciu w dokumencie wskazujemy w nawiasie ich wyjaśnienie.
54. W zdaniach stosujemy stronę czynną zamiast strony biernej.
55. Podajemy przykłady w miejscach, gdzie jest to konieczne.
56. Stosujemy zdania krótkie, jeżeli jest to możliwe, z pozytywnym a nie negatywnym przekazem (na przykład nie mówimy ,,Nie powinieneś realizować niedostępnego projektu” tylko mówimy ,,Realizuj dostępny projekt”).
57. Stosujemy czarną (z wyjątkiem logo) czcionkę bezszeryfową (Arial) minimum 12.
58. Stosujemy interlinię między wierszami w przedziale 1,15 - 1,5.
59. Tekst dzielimy na akapity, żeby zachować jego czytelność.
60. W ramach tekstów stosujemy numerację oraz punktory - symbol punktora lub liczba oznaczająca element listy jest u nas wysunięta na lewo względem tekstu, dzięki czemu listy będą łatwo zauważalne,
61. Stosujemy współczynnik kontrastu pomiędzy tekstem a tłem, który wynosi 4,5:1, a dla dużego tekstu (czcionka co najmniej 18 punktów) przynajmniej 3:1 z wyjątkiem tekstów dekoracyjnych, będących nieistotną częścią obrazu albo częścią logo lub nazwy własnej produktu lub usługi (marki).
62. Ujednoliciliśmy nomenklaturę i stosowane nazewnictwo,
63. Rozmiar tekstu może być powiększony o 200 % bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności.
64. Użytkownik może powiększać i zmniejszać wielkości tekstu za pomocą gestów rozciągania i ścieśniania.
65. Do przekazywania informacji korzystamy z tekstu, a nie z graficznej prezentacji tekstu lub z obrazów tekstu - z wyjątkiem wypadku, gdy prezentacja tekstu w postaci graficznej jest istotna dla zrozumienia przekazywanej informacji (na przykład gdy tekst jest częścią wykresu lub diagramu) lub tekst jest częścią logo lub nazwy własnej usługi.
66. Elementy strukturalne w tekście takie jak na przykład: akapity, nagłówki, listy, tabele, łącza oraz elementy semantyczne, takie jak na przykład: wyróżnienia, cytaty, indeksy górne lub dolne oznaczamy odpowiednimi stylami, znacznikami lub umieszczamy je w odpowiednich elementach strukturalnych tak, by technologie wspomagające mogły je rozpoznać.
67. Nie używamy koloru, jako jedynego wizualnego sposobu przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania, sygnalizowania, że konieczna jest reakcja użytkownika, wyróżniania elementów wizualnych.
68. Informacje przekazywane za pomocą koloru dodatkowo udostępniamy także w inny sposób na przykład w treści tekstowej, w tekście alternatywnym lub programistycznie.
69. W naszej komunikacji używamy naszego loga, które spełnia kryteria jego dostępności opisane w naszych dokumentach wewnętrznych.
70. W komunikacji pisemnej i mailowej stosujemy jednolity tekst, bez bloków rozdzielających strukturę tekstu, co utrudniałoby edycję treści, defragmentowało jednolitość tekstu i pogarszało widoczność dokumentu w odsłonie przez aplikacje mobilne, chyba że jest to konieczne dla prawidłowego przygotowania masowej korespondencji pisemnej, drukowanej, pakowanej i nadawanej w imieniu AXI przez współpracującą firmę zewnętrzną (koperty okienkowe) lub dla sformatowania komunikatu w języku html.
71. Odnosząc się do oferowanych przez nas usług stosujemy jednolite sformułowanie takie same w odniesieniu do danej usługi, na przykład ,,AXI Card”, ,,karta AXI Card” ,,Zespół AXI Card” i tym podobne.
72. Nie stosujemy kursywy, pogrubień, kolorowych podświetleń lub podkreśleń czcionki, czy wyśrodkowania pojedynczego zdania, chyba że dla tak wyróżnionego fragmentu tekstu jest to uzasadnione wartością merytoryczną danego przekazu z punktu widzenia Ciebie jako naszego Klienta.
73. Dla zapewnienia wysokiej kontrastowości komunikowanych treści, co do zasady (to jest z uwzględnieniem wymogów, o których mowa w pkt 5 Wytycznych WCAG 2.0) stosujemy białe tło (No color) i czarną czcionkę, co obejmuje również podlinkowane wskazania adresów URL i adresów e-mail, na przykład https://axi-card.pl/long czy [email protected].
W zakresie pozostałych elementów związanych z korzystaniem z naszych usług:
Spółka zadbała o to, żebyś miał zapewnioną, drogi Kliencie, dostępność naszych usług, co rozumiemy jako zapewnienie jej dostępności od chwili, gdy chcesz z nami nawiązać jakikolwiek kontakt lub inną interakcję związaną z naszymi usługami do chwili, gdy będziesz ją miał - dostosowaliśmy model naszej działalności w tym zakresie do osób ze szczególnymi potrzebami.
Powyższe polegało na wprowadzeniu instrukcji wewnętrznych w zakresie dotyczącym komunikacji z klientami, formatowania/przygotowania dokumentacji i komunikacji do klientów, metod obsługi klientów, a także zapewnienia dostępności w trybie ciągłym - przyjmujemy, że ramy dostępności powinny podlegać regularnym przeglądom.
Komunikaty które dostosowaliśmy obejmują w szczególności wiadomości pisemne, mailowe, sms i korespondencję wymienianą z klientem w okienkach czatu na stronie internetowej AXI (dział obsługi klienta, marketing, windykacja, dział prawny), a także dokumentację prawną udostępnioną na naszej stronie internetowej.
Wszyscy nasi pracownicy i współpracownicy stosują odpowiednie wzorce i szablony w procesie komunikacji z klientami AXI i są zobowiązani, aby upewnić się, że tworzona przez nich wiadomość, czy komunikat do klientów każdorazowo odpowiada właściwej parametryzacji graficznej i strukturalnej, zgodnej z obowiązującym wzorcem zapewniającym jego dostępność.
Spółka zapewniła różne modele zawierania umów o świadczenie usług tam, gdzie to potrzebne (kurier/proces online).
Spółka zapewnia lupę powiększającą w lokalu.
Spółka przeszkoliła pracowników i współpracowników w zakresie dostępności i obsługi klientów, którzy posiadają szczególne potrzeby.
Spółka zapewniła możliwość kontaktu różnymi kanałami sensorycznymi - możesz do nas zadzwonić lub napisać (na przykład na czacie).
W zakresie formatowania i formułowania treści tekstowych innych niż te, które znajdują się na naszej stronie:
1. Zastosowaliśmy formatowanie dat w formacie DD.MM.RRRR. lub DD-MM-RRRR r. w treściach na stronie.
2. Treści zaopatrzyliśmy nagłówkami (headliners) i stopkami wedle przyjętych standardów dostępności.
3. Używamy czcionki Arial nie mniejszej niż 12.
4. Wyrównujemy treści do lewej, nie justujemy dokumentów.
5. Stosujemy odpowiednie akapity.
6. Teksty piszemy prostym językiem, w miejscach, gdzie to możliwe, unikamy żargonów, skrótów i związków frazeologicznych.
7. O ile to możliwe ze względów prawnych, nie używamy trudnych wyrazów, a także skrótów zapożyczonych z innego języka, chyba, że są dobrze znane.
8. Jeżeli używamy skrótów branżowych (na przykład KNF), to przy pierwszych ich użyciu w dokumencie wskazujemy w nawiasie ich wyjaśnienie.
9. W zdaniach stosujemy stronę czynną zamiast strony biernej.
10. Podajemy przykłady w miejscach, gdzie jest to konieczne.
11. Stosujemy zdania krótkie, jeżeli jest to możliwe, z pozytywnym a nie negatywnym przekazem (na przykład nie mówimy ,,Nie powinieneś realizować niedostępnego projektu”, tylko mówimy ,,Realizuj dostępny projekt”).
12. Stosujemy czarną (z wyjątkiem logo) czcionkę bezszeryfową (Arial) minimum 12.
13. Stosujemy interlinię między wierszami w przedziale 1,15 - 1,5.
14. Tekst dzielimy na akapity, żeby zachować jego czytelność.
16. Stosujemy współczynnik kontrastu pomiędzy tekstem a tłem, który wynosi 4,5:1, a dla dużego tekstu (czcionka co najmniej 18 punktów) przynajmniej 3:1 z wyjątkiem tekstów dekoracyjnych, będących nieistotną częścią obrazu albo częścią logo lub nazwy własnej produktu lub usługi (marki).
17. Ujednociliśmy nomenklaturę i stosowane nazewnictwo.
18. Rozmiar tekstu może być powiększony o 200 % bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności.
19. Użytkownik może powiększać i zmniejszać wielkości tekstu za pomocą gestów rozciągania i ścieśniania.
20. Do przekazywania informacji korzystamy z tekstu, a nie z graficznej prezentacji tekstu lub z obrazów tekstu - z wyjątkiem wypadku, gdy prezentacja tekstu w postaci graficznej jest istotna dla zrozumienia przekazywanej informacji (np. gdy tekst jest częścią wykresu lub diagramu) lub tekst jest częścią logo lub nazwy własnej usługi.
21. Elementy strukturalne w tekście takie jak na przykład: akapity, nagłówki, listy, tabele, łącza oraz elementy semantyczne, takie jak na przykład: wyróżnienia, cytaty, indeksy górne lub dolne oznaczamy odpowiednimi stylami, znacznikami lub umieszczamy je w odpowiednich elementach strukturalnych tak, by technologie wspomagające mogły je rozpoznać.
22. Nie używamy koloru, jako jedynego wizualnego sposobu przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania, sygnalizowania, że konieczna jest reakcja użytkownika, wyróżniania elementów wizualnych.
23. Informacje przekazywane za pomocą koloru dodatkowo udostępniamy także w inny sposób na przykład: w treści tekstowej, w tekście alternatywnym lub programistycznie.
24. W naszej komunikacji używamy naszego loga, które spełnia kryteria jego dostępności opisane w naszych dokumentach wewnętrznych.
25. W komunikacji pisemnej i mailowej stosujemy jednolity tekst, bez bloków rozdzielających strukturę tekstu.
27. Nie stosujemy kursywy, pogrubień, kolorowych podświetleń lub podkreśleń czcionki, czy wyśrodkowania pojedynczego zdania, chyba że dla tak wyróżnionego fragmentu tekstu jest to uzasadnione wartością merytoryczną danego przekazu z punktu widzenia Ciebie jako naszego Klienta,
28. Dla zapewnienia wysokiej kontrastowości komunikowanych treści, co do zasady (to jest z uwzględnieniem wymogów, o których mowa w pkt 5 Wytycznych WCAG 2.0) stosujemy białe tło (No color) i czarną czcionkę, co obejmuje również podlinkowane wskazania adresów URL i adresów e-mail, na przykład https://axi-card.pl/long czy [email protected]
29. Rozmiar tekstu może zostać powiększony do 200% bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności.
30. Treści nietekstowe, takie jak na przykład: zdjęcia, rysunki, schematy, wykresy, animacje, nagrania dźwiękowe, elementy interfejsu graficznego, posiadają tekst alternatywny.
31. Tekst alternatywny musi zawierać wszystkie informacje, które mogą być istotne dla użytkownika na przykład: opis okolicy widocznej na zdjęciu, listę osób widocznych na zdjęciu, dane widoczne na wykresie.
32. Elementy strukturalne, takie jak na przykład: akapity, nagłówki, listy, tabele, łącza oraz elementy semantyczne, takie jak na przykład: wyróżnienia, cytaty, indeksy górne lub dolne, należy oznaczać odpowiednimi stylami, znacznikami lub umieszczać je w odpowiednich elementach strukturalnych tak, by technologie wspomagające mogły je rozpoznać.
33. Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób: (a) przekazywania informacji, (b) wskazywania czynności do wykonania, (c) sygnalizowania, że konieczna jest reakcja użytkownika, (d) wyróżniania elementów wizualnych.
34. Co do zasady nie stosujemy kursywy, pogrubień, kolorowych podświetleń lub podkreśleń czcionki czy wyśrodkowania pojedynczego zdania, chyba że dla tak wyróżnionego fragmentu tekstu jest to uzasadnione wartością merytoryczną danego przekazu z punktu widzenia samego klienta,
35. Dla zapewnienia wysokiej kontrastowości komunikowanych treści, co do zasady stosujemy białe tło (No color) i czarną czcionkę, co obejmuje również podlinkowane wskazania adresów URL i adresów e-mail na przykład https://axi-card.pl/long czy [email protected],
36. Używamy formatu A4 lub A5 w naszych dokumentach,
37. Nigdy nie używamy czcionek o ozdobnym kroju,
38. Nigdy nie używamy czcionki, która jest zbyt jasna lub zbyt słabo wydrukowana,
39. Nie piszemy całych słów wielkimi literami,
40. Nie umieszczamy zbyt dużej ilości tekstu na jednej stronie,
41. Eksportujemy pliki do PDF lub używamy plików Word, w sposób zapewniający ich dostępność.
Informacja uzupełniająca na temat procesu oferowania lub świadczenia naszych usług
W zakresie, w jakim nie zostało to przez nas opisane powyżej, proszę przyjmij, Kliencie, następujące dodatkowe informacje:
Informacje na temat procesu oferowania oraz świadczenia naszych usług, w tym w taki sposób, żeby były one dostępne, został przez nas opisany powyżej. Jeżeli chodzi zaś o sam proces monitorowania świadczenia/oferowania usług, Spółka przyjęła procedury/polityki wewnętrzne, na podstawie których dokonuje ona stałego monitorowania dostępności jej usług, praktyki rynkowej w tym zakresie, dostępnych narzędzi do zapewnienia dostępności oraz podejścia organów nadzoru. Nadto, elementem monitoringu objęte zostały wszystkie procesy, które modyfikują proces oferowania lub świadczenia usług lub które polegają na podstawie wprowadzenia nowych usług lub produktów, które Spółka zgodnie z Ustawą o dostępności powinna zapewnić co do ich dostępności.
Spółka dodatkowo informuje, że osoba ze szczególnymi potrzebami może skorzystać z programów (w zależności od użytkowanego systemu operacyjnego), które zwiększają dostępność naszych usług takich jak przykładowo: Nvda, Narrator, High Contrast Mode, Microsoft Dictate, Eye Control czy ClaroSpeak - dla użytkowników Windowsa ; VoiceOver, Zoom, Siri czy ClaroSpeak - dla użytkowników iOS oraz TalkBack, High Contrast Mode, Asystent Google - dla użytkowników Androida,
Niniejsza informacja dla klientów obowiązuje od dnia 28 czerwca 2025 roku.