Poprzedni Następny

Cechy charakteru i umiejętności, których poszukują pracodawcy

Co czyni dobrego pracownika? Odpowiedź na to pytanie będzie różna w zależności od szefa, firmy, stanowiska pracownika i innych czynników, jednak jedna kwestia pozostaje stała, każdy pracodawca chce, aby jego pracownicy byli godni zaufania, sumiennie wypełniali swoje obowiązki i aby można było na nich polegać. Dobry pracownik charakteryzuje się kilkoma cechami, które powtarzają się niezależnie od branży, stanowiska, czy rodzaju wykonywanych obowiązków. Jeśli jesteś w trakcie poszukiwania lub zmiany pracy, powinieneś wziąć pod uwagę poniższe kwestie, które na pewno pozytywnie wpłyną na Twoją przyszłość w nowej firmie.

Rzetelność
Niezależnie od stanowiska pracy na jakie aplikujesz, pracodawcy zawsze chcą zatrudniać osoby rzetelne i takie, które sumienne wykonują swoje obowiązki. W końcu za to się im płaci. Wbrew pozorom znalezienie takiego pracownika nie jest proste. Obecnie ludzie mają coraz częściej postawę roszczeniową i zamiast dać coś od siebie, to stale wymagają więcej i więcej. Na czym polega rzetelność? Dobry pracownik powinien znać, rozumieć i sumiennie wypełniać swoje obowiązki. Ponadto, powinien wykonywać je samodzielnie, najlepiej jak potrafi. Dobry pracownik powinien też przychodzić do pracy na czas. Wiele osób notorycznie się spóźnia, nie widząc w tym żadnego problemu. Jednak warto pamiętać, że nawet 10-minutowe spóźnienie to okazanie braku szacunku swojemu szefostwu i kolegom z pracy.
Pracodawcy chcą zatrudniać osoby, które są rzetelne, dlatego, że można na nich polegać i ma się pewność, że podczas nieobecności osoby nadzorującej, firma będzie funkcjonować tak samo. Nikt nie będzie migał się od obowiązków lub wykonywał swoją pracę byle jak.

Ambicja
Dlaczego pracodawcy lubią ambitnych pracowników? Zmotywowany do działania pracownik jest w stanie sam zorganizować swoją pracę, zadbać o swoje obowiązki i dawać z siebie więcej niż 100%, mieć nowe pomysły i energię do pracy. O wiele lepiej jest zatrudnić osobę z pasją i motywacją niż osobę, której stale trzeba wskazywać właściwą drogę, kontrolować i popychać do działania. Warto dodać, że pracownik, który nie tylko wykonuje swoje obowiązki w 100%, ale też daje z siebie więcej, ma szanse na awans i podwyżkę. Pracodawcy lubią doceniać i nagradzać swoich pracowników, a zwłaszcza takich, których praca ma pozytywny wpływ na firmę.
Jeśli masz możliwość i chęci, zapisz się na dodatkowy kurs, który pomoże Ci podnieść swoje kwalifikacje, nabyć nowe umiejętności i zdobyć doświadczenie. Przybliży Cię to na pewno do awansu i podwyżki! Pracodawcy chcą, aby ich pracownicy stale się rozwijali, bo tym samym ich wartość dla firmy również wtedy rośnie. Możesz zacząć od chociażby kursu online. Wystarczy, że wejdziesz na stronę organizacji, która prowadzi interesujące Cię szkolenia, wybierzesz rodzaj kursu i zapłacisz. Możesz zrobić to przy użyciu karty kredytowej. Jest to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób.

Reprezentatywność
Pracodawcy lubią otaczać się osobami, które są godne zaufania i prawdziwie zależy im na firmie i jej losie. Reprezentatywny pracownik to taki, który zna całą firmę od podszewki, jest godny zaufania, posiada wysoką etykę pracy, potrafi odnaleźć się w każdym środowisku i zarówno w pracy, jak i poza nią stanowi dobrą reprezentację dla marki, odróżniając co wypada zrobić, a co nie oraz wie, jak zachowywać się w konkretnych sytuacjach.

Elastyczność
Najprościej byłoby udać się do pracy na ustaloną w umowie ilość godzin, wykonać swoje obowiązki tak, aby były zrobione na czas, a jednocześnie za bardzo się przy tym nie napracować. Jednak dobry pracownik, to pracownik elastyczny, tzn. taki, który potrafi odnaleźć się w każdej sytuacji. Nie tylko wykonuje swoje obowiązki sumiennie, na czas i najlepiej jak potrafi, ale w razie jakichkolwiek sytuacji, wie jak się zachować i potrafi rozwiązać problem. Jeśli danego dnia konieczne jest zostanie po godzinach, aby dokończyć ważny projekt, elastyczny pracownik z uwagi na dobro firmy stanie na wysokości zadania i zajmie się zaistniałą sytuacją. Nagła choroba kolegi z pracy, czy zmiana grafiku? Zamiast robić problemy, elastyczny pracownik odnajdzie się w każdej sytuacji i znajdzie z niej wyjście.

Umiejętność pracy w zespole
Nikt nie jest w stanie zrobić wszystkiego samodzielnie, bez pomocy osób trzecich. Zasada ta zwłaszcza sprawdza się w większych firmach i korporacjach. Jeśli szukasz zatrudnienia w tego typu organizacji, musisz wiedzieć, że praca zespołowa to nieodłączony element na drodze do sukcesu, zarówno osobistego, jak i firmy. Całe nasze życie polega na pracy z ludźmi, w mniejszym lub większym stopniu. W zależności od wykonywanej pracy, jest to od nas wymagane częściej lub rzadziej, ale praca zespołowa zawsze w jakimś stopniu jest obecna w naszej codzienności.
Jako członek grupy, pamiętaj, że zespół jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo. Pracodawcy bardzo cenią sobie osoby, które potrafią integrować się z innymi oraz takie, które dobrze funkcjonują wśród ludzi o innych poglądach i charakterach. Dobry pracownik jest w stanie zapomnieć o uprzedzeniach i osobistych kwestiach dla dobra zespołu i całej firmy.

Pozytywne nastawienie
Dobry pracownik to taki, który mimo komplikacji i trudnych sytuacji utrzymuje pozytywne nastawienie. Niezależnie od dnia, nastroju, czy okoliczności, staje na wysokości zadania i daje z siebie wszystko. Osoby, które narzekają i szerzą negatywną energię, bardzo często demotywują swoim zachowaniem kolegów z pracy, co wpływa na ogólną wydajność pracowników. Według badań, pozytywne nastawienie, dobre relacje i uśmiech wśród pracowników, znacznie poprawiają wydajność i jakość pracy.
Jeśli masz jakiś problem, z którym nie możesz sobie poradzić, zgłoś się do psychologa firmy, który z pewnością postara się pomóc Ci w rozwiązaniu trapiących cię kwestii. Najważniejsze, abyś nie dusił w sobie problemów, bo w rzeczywistości same nigdzie nie odejdą, a na dłuższą metę możesz czuć się tylko gorzej.